HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tack och adjö till Amplifix !!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/11 :  18:43:42  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Efter 1000 sålda maskiner varav 800 till lyckliga svenskar slutar Amplifixen att tillverkas. Denna succé har ju blivit något av en folkhemsmaskin bland hifinördarna. Den blev årets förstärkare -99 i Hi Fi & Musik, har en radda utmärkelser i Asien där den jämförs med spelare i mångdubbla prisklasser (hi Fi Consult sitter på utmärkelserna men har inte fått dem översatta än )

Nästa produkt ur Mikke Bladelius stall blir en maskin som kan liknas vid en Advantage S150 med volymkontroll. Dubbla balanserade ingångar, större nätdel, dubbla antalet transistorer och till ett killer-pris av ca 20 000:- !!! (+/- en tusenlapp)

Det är kul med inhemsk hifi!

"När träden börjar bli gröna skall den nog vara färdig" sa Olle, vi hoppas att han inte menar gula....

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/11 :  18:45:05  Show Profile Send ekman a Private Message
dags att sänka priset på S150 till 15k då? =))))))))
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/03/11 :  18:47:54  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Känns som en viss Herr Bladelius har en jäkla massa bollar i luften. Vi får hoppas han är en bra jonglör. .

Kul med lite nya leksaker att testa frammåt sommaren.

Say's who!?
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/11 :  18:54:59  Show Profile Send Johansson a Private Message
Hmm, där sjönk andrahandsvärdet på min Fix med några tusen...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

reaper
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/03/11 :  19:21:53  Show Profile Send reaper a Private Message
Tur man hann få tag på en fix då :) skulle snarare säga att värdet höjs tills den nya kommer ut då det blir mkt svårare få tag på fixar.
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/11 :  19:24:25  Show Profile Send drgreen a Private Message
hehe vad bra..har funderat på vad jag ska ha för komponenter i köksstereon
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/03/11 :  19:59:23  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Känns nästan lite vemodigt.... Amplifixen var mitt första steg in i den tyngre Hifi världen. Bytet från HK 650 till Amplifix blev rent dramatiskt, chocken över hur mycket välljud som kund komma ur mina Avance Epsilon 980 var bedövande.... Man kanske skulle köpa en och ställa upp på nostalgihyllan.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/11 :  20:04:00  Show Profile Send ekman a Private Message
köra en Timbre? =)
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/11 :  20:04:43  Show Profile Send Johansson a Private Message
Jag har en med den gamla loggan, skulle sitta som gjuten i bokhyllan. Bjuder du bra så kan den bli din så fort jag har byggt klart monoblocken...

Alternativt kan jag ta cdspelaren din emellan...

//Johansson

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/03/11 :  20:10:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Ja, min gamla Amplifix var nr 10 eller liknande... Fick en bland de första som producerades!!! En Timbre... Tja, kan ju inte börja mycket bättre än att ställa dit en Amplifix i så fall...

Johansson, är din svart?
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/11 :  20:33:54  Show Profile Send ekman a Private Message
fast pjotre egentligen skulle du behållt din gamla amplifix isåfall och hållt den i helt perfekt skick=)
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/11 :  22:34:30  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Är inte Bladelius med på Primares producter?

"Trust only your own ears!"
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:06:03  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Jo, hur så?
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:08:47  Show Profile Send Johansson a Private Message
Jäpp, svart är den. Tillverkningsnummer 40.

//Johansson

Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:17:55  Show Profile Send jesper a Private Message
Sladd: Spännande! Vad kommer nykomlingen att heta? Kommer den säljas under namnet SAT eller Advantage?

Mvh Jesper
Go to Top of Page

fredde_67
Member

92 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:20:45  Show Profile Send fredde_67 a Private Message
Själv har jag en svart med s/n 16. Funkar finfint!
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:24:43  Show Profile Send Pelle a Private Message

ekman: "dags att sänka priset på S150 till 15k då? =))))))))"

Låter rimligt! Kanske t.o.m. ännu lägre när man hör vad man får för 20 kkr. Undrar om den nya låter bättre med sin volymkontroll ihopparad med en S1:a jämfört med S1:ans inbyggda volymkontroll kopplad till ett S 150??

[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:31:26  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jesper:

Det enda som är säkert är att namnet SAT eller Amplifix inte kommer att användas.

Pelle:

Jag skrev att "man kan likna den vid en S150 med volymkontroll". Inte att det ÄR ett S150 slutsteg med en S2 försteg inmonterad. Jag har inte hört den och kan inte säga om den låter bättre som förstärkare än S150, men det skulle förvåna mig med tanke på priset.

Helt klart är att ambitionen är högre ställd än vad Amplifixen klarade och bara det bådar ju gott. Vi får höra vad det lider vilken ljudkvalitet Bladelius har petat in i lådan.

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:43:57  Show Profile Send KingX a Private Message
där ser man..där ser man! känns fint o vara stolt äagre till en.. gör sig otroligt bra i min lägenhet
skall bli högst intressant o se vad herr bladelius plockar fram nu

vid sidan av det här med förstärkare så allvarligt talat.. vore juh inte helt fel om herren kunde bringa oss ägare någon form av surround processor.. med tanke på att det finns stöd för det =)
(bara en lite tanke)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:46:17  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det är på G. Den är klar men det är ju inte samma sak som att den finns ute i butikerna snart......

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:48:16  Show Profile Send KingX a Private Message
*skratt*

nej verkligen inte.. men det var goda nyheter ändå.. att den finns! så man slipper kalla in X-Files agenter för o ta reda på den :)
kan du avslöja i vilken ungefärlig prisklass denna kommer hamna på?

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:56:29  Show Profile Send ekman a Private Message
Sladd är det tänkt att det ska komma en matchande Cdspelare också i prisklassen billigare än S1??? eller ska dom behålla cdfixen
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/12 :  00:02:23  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Nu blir det svettigt . Micke jobbar natt och dag med nya S1 SACD/DVD-A, de nya bipolär/mosfet-monoblocken, bioförsteget, rumskorrigeringskortet, den maskin vi pratar om i denna tråden samt ett antal projekt till och sist är han ju konsult i primares tjänst....

I floden av produkter och info har jag inte uppsnappat något i CDFIX:ens prisklass.

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/12 :  00:10:26  Show Profile Send ekman a Private Message
hmm undrar hur lång tid det kommer ta innan alla dom där grejerna finns i handeln =)
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/03/12 :  00:40:56  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
quote:
Micke jobbar natt och dag med nya S1 SACD/DVD-A, de nya bipolär/mosfet-monoblocken, bioförsteget, rumskorrigeringskortet, den maskin vi pratar om i denna tråden samt ett antal projekt till och sist är han ju konsult i primares tjänst....

Vad jag undrar är hur han kommer lyckas, det tar tid att få en produkt bra. Så många bollar i luften, inte mycket tid till varje boll!

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/12 :  07:03:58  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det är ju nackdelen med en liten tillverkare, dygnet har bara 24 timmar och Micke vill ju som alla andra att det han lägger ut på marknaden skall fungera på alla sätt. Därför tar det tid. Samtliga produkter uppräknade ovan "finns" i verklga livet och är antingen under testkörning eller så förhandlar man med underleverantörerna i olika skeden av den processen med korrespondens - förslag - offerter - förhandling - testexemplar - korrigering detaljer - testkörning igen och slutligen kanske ny förhandling om priser och kostnader...

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000