Såg på ett annat inlägg en som tipsat om dessa hornhögtalare. De är verkligen skitsnygga, specielt med den snygga färgmatchningen(ljusgrått kontra oranget). Undrar om någon har byggt dessa eller lyssnat på dem, i så fall vill jag gärna veta allt. Alla svar eller funderingar vällkomna.
Ja, de var fina. Men som vanligt störs linjerna av diskanterna ovanpå. Varför placerar ingen diskantelementet coaxialt i mynningen på hornet? Någon större negativ inverkan på ljudet kan det ju inte ha?
Jag har inte hört just det systemet som du referera till ... men jag har hört ett liknande system bestående av bl a ett par Altec Lansing 816 horn ... Lät väldigt dynamiskt och trevligt
quote:Var det originale Altec element i de 816 du hørte? Hvordan var bassen?
Frode,
Det satt Altec Lansing 515B element i 816 hornen. Jag vet dock inte om de var orginal eller ej ... Killen som hade hornen använde två 816 per kanal . Basen lät både rent och tight men saknade kanske den allra djupaste återgivningen. Personligen tycker jag det är bland de bättre horn-system som jag lyssnat på i hemmamiljö ...
Svårt att säga faktiskt ... Jag har hört ett antal system med LaScala horn men jag klarar inte riktigt av jämföra dessa med de 816 horn som jag hört. Detta p.g.a av att mina upplevelser av 816 är ganska färska medan jag faktiskt inte lyssnat på några LaScala på flera år ... Vad jag minns är dock att jag tyckte att LaScala lät väldigt bra de oxå ...