| Author |
Topic  |
|
|
byggarn
Member

171 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 07:59:35
|
| Någon som lyssnat på dessa otroligt billiga högtalare. Fått bra recension på HiFi&musik, men hur låter de egentligen. Något att ha till stereolyssning eller är det mycket bättre att satsa på att bygga 2.5-kloner? |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 12:15:46
|
Jag har ett par som jag trivs bra med, dom är ju naturligtvis underlägsna ett par välbyggda 2.5-kloner men för den prisklassen det handlar om så står dom ju sig bra i konkurransen utan tvekan. jag upplever att dom är rätt känsliga för placeringen, och basen har en liten tendens att bli "bumlig". -åk o lyssna på dom vettja, en provlyssning är dom ju värda!
|
Livet är för kort för mono |
 |
|
|
byggarn
Member

171 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 13:28:11
|
dessutom är de väldigt snygga och är ca hälften så billiga som att bygga ett par kloner som man inte vet hur de blir när de är klara. Just nu har jag ett par JWS C81-gold så att annat är en förbättring. Dilemmat vid val av nya högtalare är att jag då och då gillar att spela extremt högt och de klarar JWS:n bra, men ibland vill jag även lyssna på välljud samt använda frontarna till hembio. Kan F30 spela någolunda högt? Kolner är kanske att föredra då de spelar välljud och samtidigt som de borde vara bra till hembio med en sub. Hur trivs du med dina F30? Har du en sub som kompletterar? |
 |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 19:50:22
|
ja, snygga är dom ju, finishen kanske inte är den bästa, men god nog åt dom flesta, jag har faktiskt inte provat att pressa dom men jag kan tänka att basen blir tydligt "bumlig" vid högre ljudtryck, jag kör normalt inte med en sub emedan jag härbärgerar i en lägenhet. jag trivs jättebra med mina F30, naturligtvis en smaksak det hela, men för dom pengar det handlar om så är dom tveklöst prisvärda! |
Livet är för kort för mono |
 |
|
| |
Topic  |
|