HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd om förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Frodo
Member

51 Posts

Posted - 2003/03/25 :  13:46:15  Show Profile Send Frodo a Private Message
Jag har själv en H/K 670. Kan inte göra annat än att rekommendera den. Skillnaden i vikt är nog en summa av många små detaljer.. kan va allt ifrån tjockleken på plåten i skalet till storleken på trafon osv osv. Skulle va kul att skruva av locket o se efter.

Har hört en DVD25 tillsammans med en AVR3550 (tror jag det var) tillsammans med Monitor Audio Bronz4 och Infinity Alpha50, lät helt ok, kanske inte sista ordet i dataljrikedom,(svårt att avgöra under lyssningstillfället då vi va ute för att kolla högtalare) men DVD25 verkar funka bra med musik, faktiskt bättre än hd750, men så är den ju dyrare också.Den var dock ruskigt långsam på att börja spela när man matat in en skiva. Har ingen annan erfarenhet av att spela cd-skivor i dvd-spelare men det kanske är ett allmänt problem

Mvh/nils

Njut av livet medan du kan - det gör jag
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/03/25 :  14:55:59  Show Profile Send bjarne a Private Message
quote:
hur kan det skillja så mycket i vikt mellan en Hk 670 och en C320BEE?
Japp, trafon är det väl som väger mest i skillnad, även om BEE sägs ha en upphottad strömförsörjning jämfört med originalet. En sanning med modifikation i dessa kretsar är väl att det finns en viss tyngdkraft i fråga om försträrkare, dvs tyngd är ofta lika med kraft. Sedan behöver ju inte tyngd och kraft vara lika med välljud. Låt öronen bestämma.
/bjarne
Go to Top of Page

axel
Starting Member

33 Posts

Posted - 2003/03/25 :  15:48:29  Show Profile Send axel a Private Message
Jag har jämfört dvd21 med dvd25. Kringutrustning var hk 670 och Infinity alpha 40.
Dvd25 gav mycket bättre djup och var klart trevligare att lyssna på, dvd21 var således lite platt i ljudet. Vid lite sämre inspelningar hörde jag ingen skillnad mellan dem.
Klangmässigt är de ungefär lika.

Allmänt tycker jag dvd25an har bra bas, diskanten är inte väldigt upplöst men helt ok. Den fungerar bra till de flesta musikstilar.

Tycker du ska provlyssna dvd25an den är enl. mig mycket prisvärd.
(Har dock aldrig provat den som dvd)
/Axel
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/03/25 :  18:03:58  Show Profile Send mucke a Private Message
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Dvd 25:an har faktiskt mycket fin och tajt bas med en för prisklassen klart godkänd dynamik.
Bilden är klar och fin med bra färger.
Tycker att H/K 670 och dvd 25:an passar mycket bra ihop.
Enligt tester så ska dvd 25:an låta lika bra som en cd i samma prisklass.
Det är bara söka lite på nätet efter tester.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/03/25 :  20:16:49  Show Profile Send 24U a Private Message
Förutom att tycka att 25:an är OK som CD-spelare, är den också riktigt bra som transport. Kör via Cambridge Audio DAC 3, enkelt kablage från Supra; både digitalkabeln Supra DAC och analoga EFF i XLR-utförande. Låter mumma. Som DVD är den mycket bra, även om Du inte kör den i progressive scan-läget är den mycket njutningsfull bildmässigt. Om man har den masochistiska böjelsen för mp3, vill jag påstå att den är inte riktigt lika dålig som andra jag hört... ;-)

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000