Och den är röd! Bytte ut mina tidigare högtalarkablar Purist Audio Elementa som jag trodde var av någorlunda "hygglo" kvalitet, mot Nordost Red Dawn, Jo tjena!! Aldrig har ett byte av någon del i ljudkedjan lyft övriga så enormt, och aldrig till så mycket välljud per krona! Ska sägas att kablarna är beg. och av den äldre varianten. Men vem bryr sig när detta fynd levererar en bas som uppvisar en textur som jag inte visste bodde i mina högtalare! Och den är tajt som en brottarbralla!! Och det övre registret!! Mama I´m comin home!!!! Jag har sett ljuset!
Dont look back. Something might be gaining on you...
Dom nya Red Dawn kostar ca 11500:- för två m. Jag betalade 2700:- för mina! Bara 1,56 m långa men det räcker!! Känns som jag gjort ett riktigt fynd! (Äntligen!!)
Dont look back. Something might be gaining on you...
Har också bytt till Red Dawn rev 1 högtalare kabel och är mycket nöjd. Skulle varmt rekommenderar den särskilt när man kan köpa beg. ex för en bra slant.
Bara 1,56 m långa men det räcker!! Det optimala är väl att kablarna inte ska vara längre än nödvändigt = så korta som möjligt! Håller med om att Red Dawn mk I är ett fynd på begagnatmarknaden även om rev II är snäppet bättre mk 1an är lite ljusare i karaktären än rev II och det är möjligt att det kan bli "för mycket" med RD signalkabel till men det är som sagt bara att prova sig fram