även om man köper dyra grejer så kan man ju ha en hifirumsbeskaffning av den art som kräver att man justerar till läget så att det låter lika mkt från båda högtalarna... även om det är dumt att ha det så, så kanske man blir tvungen.... och då är det ju inte fel att ha ratten tillhands... bättre det än att justera in bias eller ngt inner i stärkaren..
ehrmm ja det kanske det är... kan man inte liksom justera nivån där? det hade nog jat fått för mig... men ehh jag har troligen fel... för det där kan jag inte...
Hej. Jag skrev en liknande fråga för ett tag sedan. Nu har jag flyttat o ljudet ändrades markant,framför allt så flyttades stereobilden till höger. Jag förstod inte varför o efter mycket rundflyttande av högtalare gav jag upp o frågade lite experter som frågade mig om jag hade olika material på väggarna i mitt rum. Nu är det en gillestuga med en tre väggar med träpanel o en vägg med tegel(har även en öppen spis där)Tegelväggen har jag tillhöger om mig o då fick jag förklarat för mig att detta fenomen kan uppkomma pga olika reflexer från olika hårda material o sånt kan man kompensera med den här balanceknappen. Sedan finns det ju mindre bra inspelningar med lite vriden stereobild som kan åtgärdas oxå Så gör jag iallafall Ha det bra mvh Patrik