Har bestemt meg for å oppgradere høyttalerkablene... Har bare noe billig nå... Lurer på om det har noe betydning om de blir av ulik lengde... Oppsettet mitt gjør at jeg får en på ca. 1,5 meter...,og en på ca. 3,5 meter... Det er jo liten vits i å kjøpe 2 meter dyr kabel hvis det har lite eller ingen betydning for lyden....
Jag måste medge att jag aldrig har testat olika längder. Men experter brukar avråda från det. En kabel har t.ex. kapacitans vilket innebär att det blir rätt olika för 1,5 meter och 3,5 meter. Jag kan tänka mig att olika längder ibland fungerar bra ibland och ibland mindre bra. I alla fall kan det vara rätt svårt att sälja ett par på 1,5 och 3,5 meter.
Ja det bästa vore ju i detta läget att du försökte att få tag på 2 gånger 3,5 meter kabel. Jag är dock inte säker på om detta ger någon hörbar skillnad men...MvhKristofer
sveinung: Jag tror lugnt du kan spela med olika längder på högtalarkablarna. Jag hade länge en uppställning som du och jag hörde ingen skillnad när jag möblerade om (trots att totala kabellängden blev kortare).
whiskyman: Varför skulle det vara det bästa att köra med 2x3.5m om man inte hör någon skillnad? Jag vill hellre kalla det slöseri med resurser!