| Author |
Topic  |
|
|
emp
Member

127 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 18:36:46
|
Enkel fråga? Undrar om man kan använda en Amplifixfjärr att byta låt på en Arcam cd-spelare (cd72t)?
|
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 07:59:52
|
| Jag får svaret om ca 2 veckor, men tyvärr låter det nog för bra för att vara sant. Har själv en Amplifix och fjärren till denna är på ingång. Vi får väl se om den klarar CD 23:an... |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
 |
|
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 08:14:33
|
| Omvänt, Arcam fjärren passar till nästan allt..Hitills har min fungerat på allt jag testat (Förstärkare/CD´s). Men det garanterar inte att annat fungerar på Arcam. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2003/03/31 08:15:36 |
 |
|
|
hali
Member

374 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 09:08:19
|
Tyvärr är advantage remotefix ganska kinkig. Jag har inte fått den att fungera med något annat än just advantage/sat prylar. Inte heller verkar andra fjärrar fungera med dessa märken. Jag har även testat med CD23, tyvärr . |
Say's who!? |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 09:25:22
|
Haha, men hali, kunde du inte ha låtit mig ha levat på hoppet lite till... |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
 |
|
|
bernu
Member

424 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 09:38:43
|
Det är ju lite kasst eftersom dom gör en stor grej av att amplifix fjärren skall gå att ställa om till olika cd-spelare.
Har du testat att ställa om fjärren till de olika cd-drivverken.
Arcam använder väl sony tror jag så det borde stödjas av fjärren. Kommer inte ihåg extakt hur man gjorde men man tar ut batterierna, håller nere någon knapp och sätter sedan i batterierna igen...
Är det så du har gjort eller?
/Björn |
/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306) |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 10:30:56
|
bernu:
Var någonstans har detta varit en "stor grej" ? (eller att de GÖR en stor grej.....?)
Såhär funkar det:
De första 100-talet Amplifix-fjärrar hade en möjlighet att lära sig andra spelare. Dessa funkar också original på Sony, Pioneer och Philips.
Sedan bytte man operativsystem till Sonys nyaste på CD-fixen. Då faller de andra märkena bort och möjlighetan att programmera fjärren är också borta sedan detta byte. Sony själva började i samma veva att mest tillverka DVD och det nya systemet fick inget genomslag. Därför kan man inte heller styra Sonyspelare. De har nämligen alla en äldre typ av Sonystyrning än SAT och Advantage....
|
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
Zombie
Member

2503 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 12:56:36
|
ljudet förlorar sin luftighet i diskanten om du använder en annan fjärrkontroll, kan dock kompenseras genom att använda rätt batterier...
hokus pokus |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
Edited by - Zombie on 2003/03/31 12:58:02 |
 |
|
| |
Topic  |
|