| Author |
Topic  |
|
Rydberg
Member

4520 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 13:43:45
|
>Akhenaton
Självklart är matchningen till anläggningen a och o om resultatet ska bli bra, jag har aldrig påstått något annant. Om AQ är prisvärt eller inte är ju beroende på matchningen. Hade som sagt en Nordost Quattro Fil innan och den var klart bättre an AQ Anaconda, dock dubbelt så dyr oxå....
Btw är iaf från samma landsända som ni, Karlshamn, Blekinge. Pluggar förnärvarande i Linköping, sista året Civilingenjör född -78 |
I'm not a complete idiot, some parts are still missing.
|
Edited by - Rydberg on 2003/04/30 13:45:19 |
 |
|
|
Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 16:24:04
|
Gick ut 2000, natur. Så visst borde man finnas i fotokatalogen 
Audiovector M1 Signature är jag också spekulant på. Dock har jag på senare tid blivit sugen på golvare.
-Är det både signal och högtalarkablar från Nordost som du testat?
Man kanske borde pröva annat än Supra 3.4, det kanske är värt det när man uppgraderat högtalarna!
|
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 16:26:10
|
Bleinge? Se där! Jag finns i Karlskrona!
Kul att du hittat ett par kablar som passar ditt system och din smak!!!
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
 |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 16:52:59
|
Jaha tre Simrishamnare och jag bor i YSTAD.Anton dig har jag träffat en gång hemma hos JM-Lab. Mats |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
|
AndersB
Member

234 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 17:02:24
|
Ursäkta att en göteborgare bryter sig in här i Blekingemaffian, men... har du kört Red dawn mot Blue Heaven, Akhenaton? Om du gjort det, vilka skillnader upptäckte du?
Anders
|
 |
|
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 17:55:13
|
Nästan så Simrishamnare och Ystad kan dra ihopa en Hifi-Kväll!  |
 |
|
|
optimus
Member

398 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 18:21:12
|
[ot] Också boende i Ystad [/ot] |
 |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 20:59:28
|
Hej Optimus Då är vi två härifrån |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 01:15:12
|
>Rydberg
Jag tycker Audioquest har en tendens att betona bas och diskant och lägga mellanregistret en bit längre bak, vilket jag inte tycker låter så bra. Det gäller för de flesta audioquest kablarna. Jag tycker att Nordost låter mycket bättre, både generellt och vid a/b tester av t ex python mot red dawn rev II.
>Anton
Ja, det är både signal och högtalarkablar jag har från nordost. Just nu har jag black night, super flatline gold mkII, solar wind, blue heaven rev II, red dawn rev II högtalar och signalkablar hemma + lite diverse audioquest kablar.
>AndersK
Jag har hunnit med att köra blue heaven rev II mot Red dawn rev II en hel del. Jag tycker att det som skiljer dom åt är att man får lite mer av det goda med red dawn så att säga. Dom har samma karaktär, samma rapphet och fasthet i basen, samma grymma upplösning i diskanten och dom låter skitbra båda två. Det man får när man går upp till red dawn är ännu mer så att säga. Ännu fastare och rappare bas, ännu bättre upplösning i diskanten, ännu "renare" ljud. Jag tycker att blue heaven rev II också den är en mycket bra kabel. Jag körde en a/b test med blue heaven rev II signalkabel mot Audioquest python signalkabel(vilken är ganska mycket dyrare än blue heaven) och python lät färgad och slapp i basen i jämförelse..
>Marcus ec
Jag tycker det vore trevligt att styra upp lite hifi-träffar här i sydöst!
Ursäkta om det dröjt ett tag med att svara er grabbar, men med så mycket kablar hemma har jag suttit framför stereon en hel del, och inte haft tid med att sitta och glo på en dataskärm..  |
Give me my medal because I bleed for it. |
Edited by - Akhenaton on 2003/05/05 01:18:22 |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 01:20:43
|
| kul att man inte är ensam om att tycka om dom =) |
 |