Letar efter en ny matta att ha på vinylsvarven (Pro-Ject RPM4). Nån som vet var man kan hitta sådana? Finns det olika material eller märke man skall kolla efter?
Pröva en ringmat. Jag vet dock inte vem som säljer dem sedan Subbas slutade med dem. Jag är nöjd med min. Jag hade en på min Pro-Ject 1.2 och har en nu på min Wilson benesch full circle.
Subbas audio har nu någon ny sak, Boston Audio's MAT 1, som sägs vara bra. Inte vet jag men kan kanske vara värt ett försök. Du kan alltid tittal in på http://www.subasaudio.com/.
Jag kör för närvarande med en "antistatmatta" som ett företag som heter Selek AB hade i sitt sortiment, dom har den inte kvar längre men om någon vet var den går att få tag i så är jag intresserad. Jag har provat en matta från Audioquest i sorbothan och det var en skrämmande upplevelse, tänkt dig att lägga dina skivor på dubbelhäftande tejp så är du nära .
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
Sen finns det ju mattor i kork. Jag har aldrig lyssnat på någon (eller rättare sagt med någon) men jag har hört och läst att det finns en del fördelar med dom. Jag har för mig att jag läst en beskrivning på hur man gör en matta med kork och diskunderlägg (eller vad det var). Den skulle visst både vara billig, enkel att göra och väl fungerande.
Jag kör med audioquestmattan på min MicroSeiki. Fattar inte riktigt vad du menar. Är du säker på att du inte vänt den uppochner. Mitt exemplar fungerar ivarjefall fantastiskt. (ganska kletig yta mot tallriken.) Man tappar kanske yttepyttelite i transparens men grammofonen blir kusligt nog ännu tystare.
sayonara
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.