HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hjälp med en Dansk sångare!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/17 :  11:19:31  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hello gott folk!!

Jag ska med mitt företag på en konsernfest i Danmark i augusti. För underhållningen på kvällen står en dansk sångare. Vår uppgift/tävling i företaget är att gissa vem han är...
Här kommer ni in, jag är inte särskilt bra på danska artister, förutom Kim Larsen, så jag behöver er hjälp! Så här lyder beskrivningen av artisten...

"Internationella förbindelser och mörka ögon
Kvällens sångare är man med stort M – men hans stämma kan ändå nå höga C i repertoaren som spänner från R&B till rock. Han bor i Danmark men sjunger gärna på engelska medan de mörka ögonen och det charmerande leendet ackompanjerar hans följsamma lyrik."

Alla era förslag emottages tacksamt!!

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/17 :  15:51:25  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

"Internationella förbindelser och mörka ögon
Kvällens sångare är man med stort M – men hans stämma kan ändå nå höga C i repertoaren som spänner från R&B till rock. Han bor i Danmark men sjunger gärna på engelska medan de mörka ögonen och det charmerande leendet ackompanjerar hans följsamma lyrik."

Alla era förslag emottages tacksamt!!

Den som jag först kom att tänka på vid beskrivningen samt i det sammanhanget är Eddie Skoller, men sen när jag ser att hans repetoar spänner från R&B till Rock så blir jag osäker. Han kan i alla fall klämma i med ett högt C och han har ett smile som smittar av sig. Brukar ha mycket fyndiga texter och är gift med Sissel.

Vad tror du?

Mvh
Audionet
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/17 :  16:10:05  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Den som jag först kom att tänka på vid beskrivningen samt i det sammanhanget är Eddie Skoller, men sen när jag ser att hans repetoar spänner från R&B till Rock så blir jag osäker. Han kan i alla fall klämma i med ett högt C och han har ett smile som smittar av sig. Brukar ha mycket fyndiga texter och är gift med Sissel.

Vad tror du?

Mvh
Audionet

BRA idé!!!
Jag skickar in det!!! Vinner jag får jag gå upp på scenen och hämta en flaska champagne inför 10.000 kollegor....

Blir det så kommer jag ner och delar flaskan med dig!!!

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/18 :  09:23:15  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Blir det så kommer jag ner och delar flaskan med dig!!!

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst"

Copenhagen eller "Byen" är precis runt hörnet för mig, så det ser vi fram emot

Mvh
Audionet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000