Jag ska med mitt företag på en konsernfest i Danmark i augusti. För underhållningen på kvällen står en dansk sångare. Vår uppgift/tävling i företaget är att gissa vem han är... Här kommer ni in, jag är inte särskilt bra på danska artister, förutom Kim Larsen, så jag behöver er hjälp! Så här lyder beskrivningen av artisten...
"Internationella förbindelser och mörka ögon Kvällens sångare är man med stort M – men hans stämma kan ändå nå höga C i repertoaren som spänner från R&B till rock. Han bor i Danmark men sjunger gärna på engelska medan de mörka ögonen och det charmerande leendet ackompanjerar hans följsamma lyrik."
"Internationella förbindelser och mörka ögon Kvällens sångare är man med stort M – men hans stämma kan ändå nå höga C i repertoaren som spänner från R&B till rock. Han bor i Danmark men sjunger gärna på engelska medan de mörka ögonen och det charmerande leendet ackompanjerar hans följsamma lyrik."
Alla era förslag emottages tacksamt!!
Den som jag först kom att tänka på vid beskrivningen samt i det sammanhanget är Eddie Skoller, men sen när jag ser att hans repetoar spänner från R&B till Rock så blir jag osäker. Han kan i alla fall klämma i med ett högt C och han har ett smile som smittar av sig. Brukar ha mycket fyndiga texter och är gift med Sissel.
quote: Den som jag först kom att tänka på vid beskrivningen samt i det sammanhanget är Eddie Skoller, men sen när jag ser att hans repetoar spänner från R&B till Rock så blir jag osäker. Han kan i alla fall klämma i med ett högt C och han har ett smile som smittar av sig. Brukar ha mycket fyndiga texter och är gift med Sissel.
Vad tror du?
Mvh Audionet
BRA idé!!! Jag skickar in det!!! Vinner jag får jag gå upp på scenen och hämta en flaska champagne inför 10.000 kollegor....
Blir det så kommer jag ner och delar flaskan med dig!!!