HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nad-cd spelare .
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundet
Member

63 Posts

Posted - 2003/05/03 :  13:50:42  Show Profile Send soundet a Private Message
Undrar vad vilken modell av nad cd-spelare man bör köpa om man vill kunna köpa den begagnat för ca 1500:-.
Tack på förhand

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/04 :  12:14:20  Show Profile Send rolandm a Private Message
Jag känner inte till prisbilden på begagnade NAD, men spelare som 504, 540 och 541 låter bättre än 502, 520, 521. NAD har, så länge jag kan minnas, haft två serier av CD spelare. Budget (502, 520, 521) och mellanpris. I början så hade de två varianter av budgetspelarna (med eller utan fjärr, i övrigt identiska). Jag har själv haft en budget 5325 (har jag för mig att den hette) som jag var nöjd med, men även då fanns det en mellanpris modell av den (har för mig att den hette 5340). 2:or = budget, 4:or = mellanpris.

För 1500:- tycker jag det vore möjligt att hitta en 504, fast om den låter bättre än senare budgetmodeller som 520 - det är lite svårare att svara på. Men skillnaden mellan budget och mellanprismodellerna var alldrig särskilt stor, mellanprisarna har en tendens att låta mer "organiskt" och "levande".

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000