Hej, detta är premiär så hoppas det blev rätt forum nu.. Har ett erbjudande på ett par såna här svarta kolosser och de är rätt intressanta även om jag brukar gilla engelskt... Jag undrar om 8000 är för mycket om de är 3 år gamla och "inte mycket spelade"? Har sökt och hittat poster här som säger att 6-8000 är rimliga pengar men de kostade väl 13 nya? Eller kommer jag ihåg fel? /Tacksam för svar..
Schysst me så snabba svar. Vilka alternativ skulle någon vilja prata för? Kan t ex ett par B&W DM603S3 mäta sig? Eller ett par Monitor audio silver serie (nya eller gamla?) eller kanske Infinity Kappa?
BoW var ett av dom högtalarna jag tänkte på. Dom andra märkena kan du säkert hitta andra som kan rekomendera med en kommentar till. Har du kollat på den övriga begagnatmarknaden?
Jag skulle nog hugga till! Hela den NHT-serien från stativarna 1.5 till ladugårdsdörrarna 3.3 är verkligen fina högtalare. Det kan nog bli jobbigt för dig att hitta nåt bättre för mindre än det tredubbla vad du blivit erbjuden (men säg inte det till han som ska sälja dom =0)...
Om du slår till så kolla upp med NHT om en tillbyggnad/ombyggnad jag har för mig fanns för att jämna ut (sänka) basnivån från 2.5:orna.
NHT 2.5i är fantastiska högtalare. Personligen tycker jag inte att basen är för kraftig längre sedan jag flyttade ut högtalarna ca. 40 cm från väggen. 8000 låter väl som ett rimligt pris om de bara är 3 år gamla. Jag köpte mina nya 1997 för 11000 kr.