hej jag funderar på att modiefera min cd nad 523 (cäxlare) hos harmony design för ca 3500 kr, eller ska jag köpa en ny cd typ cambridge 500 och sen modifera den ? Är det någon som har modifierad sin cd vart ni nöjda.
Harmony Design säljer "färdigmoddade" Cambridger, till vad jag uppfattar som schyrrans priser. Har själv en DA9 som jag gillar så mycket så oj. Och fram till nyligen har jag haft en moddad Marantz som transport och den moddningen gjorde verkligen hur mycket som helst för ljudet. Kan nog inte överskattas.
/en john som försökt byta ut sin DA9 men misslyckats och lärt sig läxan
Kolla med Harmony först om pris på Cambridge. Antagligen så har han också sänkt pris nu. Vet inte så mycket om Cambridge-modden, men min Marantz blev dag-och-natt med en betydligt enklare, billigare modd. Går inte att välja ut enskild parameter - allt blev bättre. /en john
quote:En transport är en CD-spelare utan inbyggda Digital-analog omvandlare,den skickar bara ut ettor och nollor.
Men en CD-spelare kan agera som transport också, det är bara att "tanka" ut digitalsignalen genom digitalutgången, som de allra flesta CD-spelarna har, och därmed gå förbi den inbyggda digitalomvandlaren. Så gör jag...
Med vänlig hälsning Roland
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl)