| Author |
Topic  |
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 11:31:59
|
hehe, måste ha fler hyllor!! och rosa monster.
 |
Edited by - Jadde on 2003/05/08 11:35:28 |
 |
|
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 12:39:49
|
Tja, efter att ha haft LP12:a med K18, Akito, Valhalla, Cirkus hemma ett par dagar så är min åsikt att cd-mediet inte borde ha kommit till överhuvudtaget. Jag tycker att en LP12:a med den bestyckningen låter bättre än en Ikemi. Ikemin låter också bra men jag tycker inte att den har en chans mot LP12:an.
Hade det inte varit för att jag har 400-500 cd-skivor skulle jag göra mig av med cd-spelaren på en gång.
Att signalkällan är viktigaste delen i systemet kommer jag framöver inte ens fundera på att ifrågasätta.
Jag har ingen lust att bråka om detta inlägg med någon eller om LINN överhuvudtaget så spar de kommentarerna, de gör mig bara trött. Så spar den typen av inlägg, jag kommer inte att kommentera dem. |
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 14:28:49
|
Hej! Naimare
Detta var det värsta jag sett pålänge! På min tid så skulle man ha ett av Ikeas billigaste lackbord under LP12:an, dock så skulle man ta bort botten på bordet. Undrar hur det låter om man har 50 st lackbord! dessa blir nog billigare än ett av MA hyllorna. Mvh Kenth "Hifivärlden är bra galen ibalnd" |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 16:13:41
|
Majjen03
Jag kör fortfarande med ikea lack med bortplockad botten. Fast jag tänker definitivt inte ställa 50 sådana på varandra. |
www.selleri.de
|
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 23:00:08
|
Hej Hepcat!
Ikeas bord håller fortfarande, har själv tre stycken dock ej på varandra! Mvh Kenth |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 23:20:34
|
| Ikeas bord funkar fint om man inte har Trampolin. Med Trampolin blir det tårta på tårta och jättedåligt. |
 |
Edited by - jajon on 2003/05/08 23:21:06 |
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 23:33:31
|
Trampolin? Finns det sådana till skivspelare? |
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 23:33:50
|
Jag var och köpte lite lackbord för att testa hur det lät. Tyvärr så hade jag bara pengar så det räckte till 32st. Men oj vilken förbättring av ljudet det blev! Helt otroligt! Det blev en bytligt rappare och mer exakt bas. Det kom fram mycket mer detaljer i mellanregistret. Och jag blev nästan helt av med vassa ess- och ällljud. Jag får ont i magen av spännig till jag får nästa lön så jag har råd att köpa de sista 18 borden.
Hoppas bara att min fru inte har några invändningar vad gäller den lilla ommöbleringen i vardagsrummet. Jag fick ju kompromissa förra gången så nu är det nog hennes tur. Då hade jag flyttat ut högtalarna så de stod en halvmeter ut från väggen. Tidigare hade de varit placerade på varandra bakom soffan (jag tänkte att det kanske inte var den ultimata placeringen). Jag kompromissade en del och nu står de bakom teven och gardinerna. Så nu får hon kompromissa lite på sina önskemål. Man vill ju att det skall låta lite bra. Det kan ju vara kul att imponera lite när det kommer gäster. |
Oops! I did it again |
 |
|
|
qsecofr
Member

615 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 09:34:54
|
| vad hände med Pink Triangle ? |
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 09:38:29
|
| Menar du pink monster kanske? Den som sitter under krukan? |
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 10:46:14
|
Hej Gsecofr!
Pink Triangel "lever" fortfarande åtminstånde i UK. Den var ju en av Linns tuffaste konkurenter på 80 - 90 talet i Sverige. I dag så tillverkar "pink" både Cd- spelare och förstärkare etc. En "pink" är fortfarande alltid ett bra val. Mvh Kenth |
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 10:50:47
|
| Julienne, ja gör det, men du får nog ta hjälp av någon...som kan sköta ett F/E test åt dig! Killen förslagsvis... |
 |
|
|
peder47
Member

587 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 15:54:01
|
Måste bara säga att när man tittar på bilderna från Hermanns nya musikrum,speciellt bilden när han har *mysbelysningen igång...ja vad säger man..Fy f-n vad jag blir avundsjuk....min bostadsdröm har alltid varit att inredda ngt liknande att bo i....gammal fabrikslokal eller dyligt som man kan se i vissa amerikanska filmer.
Gärna med den obligatoriska *bygghissen* så man får upp hojen också  
Tänk bara att sitta i den belysningen/miljön och lyssna på musik...men som han säger..*jag lyssnar på musik 12 timmar om dan*..konstigt,men jag förstår honom 
Kan för övrigt berätta att Hermann är MKT trevlig som person också..  .....
En avundsjuk Peder  |
Våga vara *openminded* |
 |
|
|
Empress
Sodom & Gomora, the equality place

276 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 17:18:32
|
diviander!
Förklara för din fru att hifi och inredning går att förena. Jag och hepcat klarar det utan problem och det ser snyggt ut med. (om man städa oxå nån jäkla gång). |
Män BÖR vara kopplade! (Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
Edited by - Empress on 2003/05/14 17:19:01 |
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 19:24:53
|
| Det sker en ständig bearbetning. Hon går mer och mer åt rätt håll. |
Oops! I did it again |
 |
|
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 19:33:19
|
Julienne! Jag skulle kolla lite på en annan PU än Linns egna om jag var du. Iaf om du tänker köra MM. Sjäv har jag en Shure VST V på min 12:a och det låter mycket bra. Jag tycker det blir för mycket vissel och skrammel med Linns egna, men det är ju individuellt. Och beror på övriga grejor också förstås. Du köper väl ingen ny 12:a va? Onödigt dyrt, det finns många fina beggade därute.
Yoko! Jag sålde Hifi för ett antal år sen och där jag jobbade hade vi en Dual 5000 med Ortofon MC 20. Den knastrade och knäppte mer än ngn annan spelare av klass jag hört, så det kanske är en sjukdom den har. Jag plågas aldrig av det men min 12:a. |
Nicke the Rocker |
 |
|
|
Empress

276 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 21:15:38
|
diviander!
Om ni möblerar om. Ställ sterion först i rummet och möblera efter den. Så ser hon nog själv hur man kan göra en snygg möblering efter sterion ;) |
Män BÖR vara kopplade! (Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 22:51:18
|
| Jag har lyckats med att få en ganska bra placering av både elektronik och högtalare. Visserligen har högtalarna varit tvugna att stå intryckta mot väggen. Men de har gått bra att flytta ut dom när man skall lyssna. Tidigare hade jag ett par ganska små stativare, nu har jag ett par lite större ProAc-kloner. Jag hoppas att det kommer att gå bra att flytta dom fram och tillbaka. |
Oops! I did it again |
 |
|
|
Empress

276 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 23:23:34
|
diviander!
Jag håller tummarna för dej. För det är lite tråkigt att när det kommer till intressen att man inte kan kopromissa odentligt. För hobbyn är ju en del av det viktiga i livet.
*var inte kul när min ödla pissade i hepcats förstärkare, jodå ödlan klarade sig men det blev lite dyrt* |
 |
|
Topic  |
|