vilken är "insert image" knappen? Får inte riktigt bilderna att funka heller med hjälp av koden. Om jag nu hittar en schysst bild på en sida som jag vill lägga in här - hur går jag till väga då? Måste erkänna att jag inte är grymmast på datorer!
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Klicka på denna knapp så att du inte bara svarar i rutan längst ner (den som heter Quick reply).
Sedan klickar du på knappen och då kommer det upp två 'taggar' - [img ][/img ]! Mellan dessa så lägger du in en länk till en bild. Exempel [img ]http://www.hififorum.nu/images/icon_smile.gif[/img ]
Då visas en glad gubbe som denna
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
För att veta vad en bild heter så ställer du muspekaren över bilden och trycker på höger musknapp. Då får du upp en meny. Klicka på alternativet 'egenskaper'. Då får du upp en ruta där det står lite info. Bl a adress (URL). Det är den du ska använda. Hela!
Det enklaste är att kopiera den. Det är bara att markera hela adressen genom att dra muspekaren över den med vänster musknapp nedtryckt. När den är markerad så släpper du den vänstra musknappen och trycker på knapparna 'Ctrl' och 'c' samtidigt. Då kopieras den och för att skriva in adressen så är det bara att lägga markören mellan img-taggarna (som har beskrivits ovan) och trycka på knapparna 'Ctrl' och 'v' samtidigt.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion