HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity+NAD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

negotgir
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/05/10 :  23:53:56  Show Profile Send negotgir a Private Message
Hej!

Jag undrar om det finns någon som kört en kombination av NAD-produkter tillsammans med Infinity Kappa (600)?

Mitt problem är att jag börjar tröttna lite på mina Audio pro Black diamond som jag tycker saknar lite punch. Har sneglat (lyssnat) lite på just kappa 600 vilka jag tycker verkar lovande. min anläggning består av pioneer 737 dvd till en Nad t760 bioreciver och sen vidare till Nad 216 slutsteget. Det är kopplat så att dvdn skickar signalen vid stereolyssning analogt till 5.1 ingången på recivern och sen via pre-out till slutsteget.

Det gör att jag får en mycket bra signalväg från dvdn till högtalarna. Ljudet upplever jag som detaljerat, livligt med bra basgång. Bastonerna kan lätt utskiljas från varandra men det känns som den sista pricken över i:et saknas. Någon som känner igen det? he he.

På något sätt känns det som att det är högtalarna som sätter gränserna nu, därav min fråga om kappa-högtalarna.
Jag har förmånen att kunna få bra rabatt på just Infinity- och JBL-högtalare så om det är någon som vet något om några modeller av dessa märken så tipsa mig gärna.

Jag använder Supra kablar (Dac-signal och ply 2,0 och 3,4 till högtalarna som är bi-wirade)och rummet är c.a 20kvm, Utan möjligheter till akustikförbättringar (tack för det, kära sambo, hmpf).

För att göra en sammanfattning tror jag det är lite värme jag saknar(i ljudet, sambon är faktiskt snäll egentligen).

tack på förhand, mvh magnus

magnus
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000