Hej hej! Har planer på att köpa en pd-s06:a (beg) med en "triacord clock 3". Är detta en god idé? Läste på HarmonyDesign´s hemsida att bara byte av klocka inte var så listigt. Om någon har synpunkter eller erfarenheter att dela med sig av så vore jag väldigt tacksam.
Det verkar finnas många S06 till salu nu så om du hellre vill ha en som är omoddad så bör det inte vara så svårt. Jag har själv inte lyssnat på denna spelare. Jag har dock hört att vissa tycker att de blir lyssningströtta av S06. Tydligen uppfattar de att S-ljud (diskant) förstärks.
Den har väl LegatoLink-omvandlare. Många tycker att Pioneers spelare med LegatoLink ger lyssningströtthet. Själv tycker jag att det låter en aning "metalliskt". Det finns en bra förklaring till varför det är på det viset, men den lämnar jag därhän då detta inte är ett teknikforum.
Jo visst finns det många till salu, men det vore ju bra att köpa en som redan är moddad så blir det ju billigare. Snubben som äger den säger att basen blir bättre och att vassa S-ljud "rundas av" på ett behagligt sätt. Och sådana klarar iaf jag mig bra utan ;-)