| Author |
Topic  |
|
|
palmen
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 11:10:39
|
Hej, kul forum det här!
Jag har en h/k dvd 25 samt h/k 670 som förstärkare. Det låter riktigt bra, men vad finns det för alternativ i samma prisklass som kanske t o m låter bättre?
Har Ecoustic Energy Evo 3-högtalare, de är even de riktigt bra. Har någon av Er lyssnat på Stridbecks högtalare?
|
palmen |
|
|
rolandm
Member

483 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 13:23:10
|
Alternativ till HK 670: Rotel RA 01/02 och Arcam A65 Plus DVD spelare är jag dålig på, men rent generellt så har DVD spelarna inte riktigt samma detaljeringsförmåga och precision som CD-spelare för samma pengar. Till stor del beror detta på alla de störningar som kommer av all elektronik i DVD-spelarna. Hi Fi Choice hade en artikel om detta. En lösning är att "tanka" ljudet digitalt från DVD:n och köra via separat DAC, då får man färre störningar och ett klarare, renare ljud.
Med vänlig hälsning Roland
|
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl) |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 18:23:50
|
För att vara en DVD spelare så är väl DVD25 en helt okej cd spelare också. Men jämfört med tex Cambridge D500SE tycker jag den låter lite vasst och kliniskt. Personligen föredrar jag ett mjukare och mer gosigt ljud... |
Edited by - millenniumking on 2003/05/16 18:24:19 |
 |
|
|
har-man
Member

148 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 19:27:54
|
| Har samma kmbination fast med proac kloner.. låter riktigt bra!.. fast jag tror jag ska köpa en separat DAC och oxå försteg med slutsteg nästa gång det bär av.. man kan inte få det för bra =) |
/aLEX
|
 |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 19:47:37
|
"...tycker jag den låter lite vasst och kliniskt."
Det måste nog bero en del på kringutrustningen? Jag hade tills för inte länge sedan en HK DVD25 och om det var nåt den INTE var så var det vass! I alla fall inte tillsammans med mina övriga grejer. Jag har bytt upp mig till en ren cd-spelare: Arcam FMJ CD23T och till en början upplevde jag att den, i jämförelse med HKn, lät vass. För mig blev lyftet enormt vad gäller detaljer och mellanregister.
H/Kn hade ett väldigt trivsamt ljud med snygg basåtergivning men, så här efter uppgradering, lite "hängmatteljud" (svacka i mellanreg.). Mvh Roq
|
 |
|
|
MaxMartin
Member

1859 Posts |
Posted - 2003/05/17 : 01:35:49
|
Philips 963SA.
Både bättre bild och ljud än 25:an. På cd och dvd är den så pass bra att den kör om Denon 2800Mk2.
|
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
 |
|
| |
Topic  |
|