Som rubriken anger, så är jag intresserad av att få kontakt med någon/några som har testat INO Audio:s (ing. Öhman:s) högtalare. Då menar jag inte LTS högtalarna, utan Pi serien. Speciellt intresserad är jag av synpunkter ang basmoduler och bakhögtalarna.
Har jag så´n tur att det kanske finns någon i Karlstad med omnejd som har dessa högtalare och skulle kunna låta mig provlyssna?
Jag snackade med knoppen häromdagen och frågade honom om han köppt fler bakhögtalare, han svarade med att han nu har 10st så PM:a honom =))
Enligt spec så är väl IÖ:s basar frukatansvärt kopmpetenta och jag skulle tro att dom är sjukt prisvärda också. Du delar ju med elektroniskt filter och separata slutsteg.
Jag Niklas Nord och Alexi här på forumet var och lyssnade på pi60s och på piP och jag måste säga att båda lät väldigt bra faktiskt och väldigt lika. Skulle tippa på att piP går på 5-7k färdigbyggd och det är nog få stativare som kan konkurera i den prisklassen faktiskt.
Jag fick produktinformationen förra veckan, och har ägnat lite tid åt att titta igenom den. Tyvärr är det lite långt att åka till huvudsta´n bara för att provlyssna lite högtalare, så det är p.g.a det som jag försöker få tag på någon här i närheten som kan låta mig provlyssna innan jag bestämmer mig.......
Jo det är ju lite svårt att komma i kontakt med Öhmans alster...bor själv i Malmö så jag förstår ditt dilemma. Jag åkte dit och tog ett par piP med mig hem för att fortsätta provlyssningen hemma, och det ångrar jag inte en sekund. Billigaste monteringssatsen kostar 3500 kr och nån extraanläggningen kan de väl kopplas till i fall du sedan köper någon av de större?
Bakkanalshögtalarna imponerade på hans demo - mina egna är fortfarande omonterade så jag har ännu ingen erfarenhet från hemmiljö - men gillar man piP gillar man antagligen allt annat eftersom de låter likadant (ja egentligen låter de inte alls på något speciellt vis då enligt Öhman). De är dessutom väldigt diskreta och lättplacerade, relativt alltså...