HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken är den trevligaste hifi butiken i Stockholm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

yrwing
Member

81 Posts

Posted - 2003/05/19 :  16:48:43  Show Profile Send yrwing a Private Message
Det skulle vara kul och höra vilken hifi butik ni tycker är bäst, vad jag menar med bäst är inte bara märkena de säljer utan framför allt är personalen trevlig låter de en lyssna mycket också vidare.

MVH
Jesper

ROTEL

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/05/19 :  17:11:43  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag skulle säga att HifiArt på Lineégatan är en bra kandidat. Det kan vara lite rörigt ibland men man får alltid lysna på det man vill och får oftast en kopp kaffe till sina lyssningsstunder.
Go to Top of Page

luminox
Member

171 Posts

Posted - 2003/05/19 :  17:43:52  Show Profile Send luminox a Private Message
På High Fidelity är de alltid trevliga och tar sig alltid tid.
Go to Top of Page

mva
Fd HiFI Spirit. Fd. Jorden

159 Posts

Posted - 2003/05/19 :  17:46:15  Show Profile Send mva a Private Message
Håller med MartinH och det säger jag även om jag bor i Tranås, jag besöker Kents butik en gång i veckan telefonledes och är jag i Stockholm besöker jag mer än gärna butiken med stort S = socialt umgänge med delat intresse över en fika.

Världen har musik för dom som lyssnar!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/19 :  17:48:03  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vilka märken kör HifiArt med?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/05/19 :  17:48:43  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Yrwing!

Hifi Art är som MartiH säger mycket bra!
Best Sound är också en trevlig affär, de erbjuder "lyssning" efter att butiken stängt samt hemlån.
High Fidelity är också bra om man gillar Linn, annars bör man gå någon annanstans!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/19 :  17:59:32  Show Profile Send rolandm a Private Message
Kent Melin på Hi-Fi Art är trevlig, tillmötesgående, hjälpsam och personlig. En kul snubbe helt enkelt! Som nämnts kan butiken vara lite rörig, men det är en del av charmen. Han har företrädesvis produkter i de högre prissegmenten som Roksan (importör!), Naim, Totem, Living Voice m.m.... Har köpt CD spelare, kablar och stativ av honom.

Ljudmakarn tycker jag är ett trevligt alternativ som även har produkter i de lägre prissegmenten.

Mina högtalare är köpta hos Sontec och de är OK (personalen alltså, högtalarna är lysande :-) ).

Reference Audio är jag besviken på, visst de har ett stort utbud och så men när jag skulle köpa en ny rem till min Thorens skivspelare så hade de ingen "Thorens har ju gått i konkurs, finns inget att få tag på", de erbjöd sig visserligen att leta fram någon rem som skulle passa om jag tog dit skivspelaren men... Så då snackade jag med Martin på HiFi Punkten i Skövde, och han hade Thorens originalremmar i lager. Dessutom till ett lägre pris än vad Reference audio hade sålt för om de hade haft en passande... HiFi Punkten har nära kontakt med HiFi Agenten som är ny Thorens distributör i Sverige. Reference audio har noll koll på Thorens, förvånande med tanke på den stora Thorens skylt som finns över deras disk...
Så jag gillar inte dem längre. :-)

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/05/19 :  18:00:08  Show Profile Send MartinH a Private Message
HifiArt har en hel del men bla. Totem,SimAudio,Naim,Roksan,Metronome,Rogue Audio,Avid,MagnumDynalab,LivingVoice,Kimber,Harmonic Technology m.m.

/Martin
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/05/19 :  18:25:25  Show Profile Send poppop a Private Message
Jag gillar reference audio. Trevlig personal som tar sig tid för att bistå vid lyssnande samt vid frågor. Dessutom har dom en kvinnlig försäljare vilket hör till ovanligheterna.

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/05/19 :  18:33:28  Show Profile Send zorro a Private Message
Ljudmakarn är en av de trevligare butikerna. HiFi Art´s försäljare, Kent Melin, tycker jag var påfrestande och jobbig..

heja sverige!
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/05/19 :  19:23:15  Show Profile Send jatttelite a Private Message
rolandm: Jag håller med dig MYCKET när det gäller Reference Audio (Usch), men Reference Service som deras verkstad heter har dyng-koll på Thoréns. Janos (om jag kommer ihåg namnet rätt) är en mycket duktig tekniker.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/05/19 :  19:32:56  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag tycker att Hifi-Art och Ljudmakarn är bra. Även Best Sound är ok. Reference Audio har jag inte haft så bra erfarenheter av, skulle nyligen lyssna på högtalare där och den service jag fick var minst sagt kass. Kent på Hifi-Art är trevlig men man får räkna med att det tar tid hos honom då han är ensam i butiken.
Zorro: jag förstår till viss del att du tyckte att Kent var "jobbig", han skulle behöva en till i butiken så att han inte var så stressad!

Min ranking:
1: Hifi_Art
2: Ljudmakarn
3: Best Sound
4: Reference Audio

Edited by - Snutten on 2003/05/19 19:48:41
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/05/19 :  19:57:43  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag sticker ut hakan och säger att referenceaudio är mycket bra...

Jag har alltid blivit bra bemött där och har varit inne och lyssnat ett gäng gånger med bla. alexi, hali och Nicke Nord. Dom har alltid varit trevliga mot oss även om vi varit jobbiga =)

han den lilla mörkhåriga snubben som jag själklart glömt namnet på har vi oftast haft att göra med. Mycket trevlig snubbe !!

hoppas han läser detta nu =)))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/05/19 :  19:57:51  Show Profile Send krelle a Private Message
Hifi-Art är i särklass den bästa butiken i Sthlm. Kent har ett genuint intresse och rekommenderar bra saker.....mvh Krelle
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/05/19 :  20:02:32  Show Profile Send Snutten a Private Message
n00b: jag gratulerar dig som fått bra bemötande: jag HAR träffat säljare på Ref Audio som varit bra men låt mig berätta om när jag tagit mig tid en förmiddag och skulle lyssna på högtalare: säljaren spelade skivor som jag hade med mig och det är ju bra men det var han som bestämde hur länge det skulle lyssnas!!??.
Plötsligt vred han ned volymen (efter bara några minuter) och menade att jag skulle ta nästa skiva! Snacka om att man blev stressad och inte fick ut ett dyft av den provlyssningen! Jag gick därifrån minst sagt besviken!
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/05/19 :  20:03:23  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag får väll oxå säga att bemötandet på Reference kunnde vara bättre, var där för ett tag sen och fick knappt ett hej när jag kom in, gick runt och petade lite, men efter ca 5-10 min hadde inte nån kommit fram och en hört om jag behövde hjälp..gick därifrån med en känsla av att kundservice knappt existerade där..
Visst kan alla ha en dålig dag..men inte när man är tre stycken i butiken !!!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/05/19 :  21:14:05  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
detta var kul att läsa!
Ranking av butiker i helsingborgsområdet, någon?
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/19 :  21:16:28  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Jo jag och n00b va faktiskt på ref. audio och hade det mkt trevligt.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/05/19 :  21:23:38  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
n00b, vi får ta en Best Sound nästa gång jag är i krokarna. Vi får se om dom är lika trevliga .

Say's who!?
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2003/05/19 :  21:41:41  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Sontec gillar jag skarpt. Hemlåning av h-talare i upp till 2 veckor är ju kanon! Finns en kille som heter Fredde där som är skitschysst. Tyvärr lurade han mig att lyssna på elektrostater så nu måste man börja spara Ref-Audio har jag blivit olika bemött vid olika tillfällen. Oftast dåligt men en gång faktiskt rätt bra. Beror på vilken säljare man får tag på antar jag.

Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/05/19 :  21:56:53  Show Profile Send n00b a Private Message
Hali...

Både Bestsound och sontec är också väldigt trevliga måste jag säga.

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/05/19 :  22:09:32  Show Profile Send audiogear a Private Message
Själv besökte jag nyligen Ljudmakarn och fick där ett mycket gott bemötande.

De gånger jag besökt Reference Audio har det inte heller varit något att klaga på. Men det kanske beror på att jag är från Norrland.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/05/19 :  22:12:44  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Kent Melin på Hifi-Art solklar etta,sen kommer Ljudmakarn och Sontec.
Mvh
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/05/20 :  08:31:13  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Iallafall inte Bestsound!! Värre "Stockholmattityd" får man leta efter!!! Var där en gång och lyssnade en smula, på NHT 2,5
just när Hifi&musik skrev upp dessa.
Var inte så imponerad och berättade detta för killen där, han kommenterade detta med ett "jasså du!" vände mej ryggen och gick in i ett annat rum och behandlade mej sen som luft!
Proffsig kille!!
Antagligen mitt dalmål som fick honom att tro att "bonläppen hajjar noll" You bet!
På Hifi Art däremot har jag tillbringat en trevlig eftermiddag!

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2003/05/20 08:37:07
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/05/20 :  08:34:50  Show Profile Send jonta a Private Message
Pause på Sveavägen! Trevliga och engagerade i vikken prisklass man än handlar!

Dreams never end!
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/05/20 :  14:46:19  Show Profile Send Per a Private Message
ingen som besöker mirre? han har ingen attidtyd överhuvudtaget. snällast och trevligast är han garanterat. kent är också mkt trevlig men han är inte någon försäljare utan en mer passionerad vän av välljud.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000