Author |
Topic  |
dali
Member

322 Posts |
Posted - 2003/05/29 : 10:03:39
|
Född -72, högskoleingenjör från LuTH, jobbar som sysadmin (Windows, Unix, WAN/LAN, säkerhet) inom statlig sektor sedan -96. Från Piteå men bor i Luleå.
Intressen: BMW E46, Cobra CXI, Canadien, RSP 1066, Ninka, AE100, HTPC, Ibanez JEM77FP. De insatta förstår vad jag menar ... 
50% hembio, 50% hifi. Mer "hifi-ingenjör" än "hifi-troende" ... hälsosamt skeptisk, men med respekt för andras övertygelser.
|
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
Edited by - dali on 2003/05/29 15:29:44 |
 |
|
Xover
Member

122 Posts |
Posted - 2003/05/29 : 11:04:05
|
Thomas A jag har en idé ta kontakt med dom som gör Häsofil och ge förslag på ett nytt fil, namnförslag Minifil för snabb reducering av övervikt. |
 |
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/05/29 : 11:46:34
|
Jobbar som högstadielärare: mest matte, biologi och kemi... men fysik och teknik funkar det med... |
 |
|
Thomas A
Member

189 Posts |
Posted - 2003/05/29 : 13:18:06
|
Xover,
hehe. 
Jag tror jag ska försöka satsa på annat. Nu mkt off-topic, men mkt intressant IMO. Cancerforskning. Det finns numera helt andra cancerdroger (endostatin, angiostatin, påverkar angionenes, blodkärlsbildning) som verkar fungera mkt bättre än dagens konventionella cytostatika. De finns knappt på marknaden ännu (Bioteknikmarknaden är nu mkt svår), men de fungerar genom att strypa nybildning av blodkärl till tumörer och får dem att stanna upp i tillväxt och långsamt försvinna. Inga rapporterade biverkningar, och patienter lever ett vanligt liv med en kronisk sjukdom.