Author |
Topic  |
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 15:42:53
|
dali:
Vad är det för E46? 330 Ci? M3? Annan godbit!?  |
 |
|
dali
Member

322 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 17:31:13
|
Nära, har en 330i ... mycket trevlig bil! 
|
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
 |
|
knutte
Member

347 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 19:50:57
|
Hej!
Kul tråd!
Jag heter Johan Knutsson. Är 18år, studerar till svetsare. ¨ Bor sex mil norr om uppsala i ett litet samhälle som heter Tierp. Så pass ung som jag är innom det här med HiFi så känner man sig lite ensam ibland, kompisarna i skolan ska ju bara ha "mycket"!!! jaja, alla är inte som jag, och då är det bra med er lite äldre här på forumet!!!*ler* Älskar att spela hockey (målvaktsjävel i Tierp) och bygga högtalare mm. Det var jag det! MVH//Knutte |
Har någon sett en bordshare? |
 |
|
MaxMartin
Member

1859 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 22:43:39
|
Jag är snart 25år och har varit intresserad av hifi sen ca 9års ålder.
Har byggt mycket högtalare till mig och andra. Sist jag räknade var jag uppe i 120 par till mig själv.. Vet ej om det är mycke? Sen kanske det har blivit en 30-40st till kompisar. Så det har blivit ett och annat köp hos Hifikit genom åren. (Storkund! )
Jag väger 135kg och styrketränar varann dag. Har en flickvän som heter Zandra som accpeterar nästan allt inom hifi (!).
Mitt riktiga namn är Johan Riikonen och varför jag heter MaxMartin här beror dels på att personen ifåga är pedant som person och lämnar inget åt slumpen, precis som jag!
Har jobbat som Murare och söker nytt jobb. Har tänkt mycket på att träda in som producent i en studio. |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
 |
|
lennartj
Member

1273 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 23:02:32
|
Pontus & Joel m. fl. man behöver inte vara teknokrat för att försörja sig på en tekniskt inriktad anställning. Jag har åtskilliga kulturproffs i bekantskapskretsen som hackar med datorer på fritiden, och har skrala inkomster. Jag gör tvärtom, har råd med Hi-Fi, bilar (C200 + Pagoda). Sjunger i semiprofessionell kör (får betalt för min medverkan, i amatörkörer betalar man för att vara med). Går på konserter, opera, teater och utställningar (fast när det gäller litteratur blir det inte mycket), det är väl inte så himla teknokratiskt? För mig är Hi-Fi dessutom ett medel för att njuta av musik när det passar mig och inte ett mål i sig. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
 |
|
Format C
Starting Member
17 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 19:19:24
|
hej alla.jag är 41 år,och arbetar som produktions-/plats-chef på ett verkstadsföretag i Uddevalla. Jag är även egen företagare(data)... |
Det är MINA öron ! |
Edited by - Format C on 2003/05/31 19:21:33 |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 21:22:19
|
Jag är också 41 år och får väl räkna mig till gamlingarna här på forumet. Just nu så studerar jag på komvux då jag tyckte att det var dags att göra något nytt här i livet, den stora planen är att bli en trähitler ;) (slöjdlärare). Upptäckte ljud i början av 80-talet men har för den skull inte fått ihop alla välljudsprylar ännu. Mina stora intressen är fiske och min fiskesida vilket kommer alltid i första hand och där efter kommer självplågeri i form av motionscykling med vätternrundan m.m. Men min stora mission här i livet är att lära min närmsta kamratkrets vad välljud och inte som de tror en billig stormarknadsstereo och det har blivit en viss framgång.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 21:44:39
|
Hej Anders, vilken suverän fiskesida du hade. Måste börja fiska mer...Träna mer... Mer hifi Mer av allt! Så mkt att göra och så sitter jag här ? Hmmmm...

|
Veckans skiva, här ! |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 12:46:55
|
Hej Bubbel!
Ska du räkna dig bland gamlingarna så vad ska jag säga då som har passerat mittsträcket??
Jag jobbar som redigerare på en tidning. Alltså sammanfogar bilder och texter till en snygg enhet som ska locka till läsning. Sen finns det en hel del andra arbetsuppgifter och alla är inte så himla roliga precis … Det finns en hel del rutinjobb och sånt. Alla redigerare jobbar inte enbart på kvällstid. Jag jobbar mest på dagtid och då finns det ofta mindre glamourösa jobb att utföra … Men jobbet är ganska fritt och jag trivs rätt så bra …fast lönen kunde komma oftare. Varannan vecka lika mycket som jag får nu en gång per månad vore bra. /Jukka
|
 |
|
hifidreamer
Member

197 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 22:01:20
|
Tjenare!
Jag är ny på detta forum så jag börjar med att presentera mig. Jag heter Magnus och jobbar med tillverkning av läkemedel. Jag gillar även att träna taekwondo, men har legat lågt denna säsong pga mycket arbete på dumma tider. Jag är en sådan där som gillar både hifi och hemmabio. Jag har i nuläget en anläggning som betingar ett nypris på ca 100 000 kr, men jag börjar tröttna på den. Eftersom jag skall börja uppgradera den, så tänkte jag att jag kunde hitta lite tips och idéer här. Jag hade tänkt uppgradera lite i taget, men lägga tonvikten på musiklyssning. |
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 22:17:36
|
Då var det väl min tur!
Marcus Johansson nuvarande boplats Hässleholm i en 1:a Har bäddsoffa i lägenheten så att jag fick plats med stereon! . 21 år gammal skall fylla 22 år i oktober. Fick upp Hifi intreset när jag var 16år, så jag varit med ett tag. Men tyvärr så var man inne på Cerwin-Vega träsket i början! men, men man lär sej av misstagen! 
Jobbar för nuvarande på ICA Maxi och Vakt/värd på ett uteställe, har precis tagit studenten, läste till Data/Tekniker, så fram tiden ser ljus ut! Men det dyker väl upp nåt! A-Kassa och lyssna på musik är fint! 
Andra intresse: Datanörd, Styrketräning, Film och spela Counter-Strike!
Från 92-95 klossar och 45 i skor! 1.80m över havet är man!
Var väl allt! Ha en bra kväll! |
 |
|
MaS
Member

423 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 20:56:59
|
Hej På er
Magnus heter jag 32 år ung, enligt min flickvän så ärja en väldigt ung tonåring.
Bor i Gislaved Småland. Jobbar på ett företag som heter Aba som är världens största och framförallt bästa på slangklämmor.
Har El som bakgrund, har jobbat på Aba i snart 11 år, har jobbat där som reperatör, elektriker, programmerare, projektledare, å nu som samordnare när vi bygger maskiner till våra suuuveräna slangklämmor.
Förutom att lyssna på skivor, så gillar jag att fiska, fiskar mestadels gös, sen så är livet på Crossbanan väldigt trevligt det gör jag hellre än bra är ganska kass på det men det är roligt som as.
Sen som den Get Ko Gislavedsbo jag är så gillar jag det mesta som har med teknik att göra.
Hare
Mvh Magnus |
I ain´t no nice guy after all. |
 |
|
Jensevik
Member

513 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 21:00:41
|
Marcus ec: Då ligger du två nummer och två dec efter.
|
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
Edited by - Jensevik on 2003/06/02 21:01:06 |
 |
|
Amund
Fisherman

682 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 01:13:40
|
Hallå! 
Jag har fyllt 26 och är född o uppväxt i Stockholm. Har jobbat med massor... Privat chaufför, bud, bilstereo, transport chef,mm. Men har nu hiitat drömjobbet! FISKARE! Jobbar på en Norsk trålare och får uppleva massor, det är hårt så styrke träning klarar jag mig utan . Enda nackdelen är att jag är borta länge från min älskade stereo (ca 5-15 veckor i taget). Jag älskar dessutom detta forum 
Kul sommar på er!!!! |
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
 |
|
forken
semester på egen begäran

818 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 13:40:20
|
Halloj!
Viktor heter jag, kommer från sydöstra skåne är 19 år och arbetslös. |
 |
|
MaxMartin
Member

1859 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 02:35:10
|
Varifrån då mer exakt? Själv från Trelleborg. |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 02:42:48
|
Max Martin Om han är ifrån sydöstra skåne så är han garanterat inte ifrån Trelleborg.Sydöstra skåne är Österlen.Själv bor jag i YSTAD En av Sveriges vackraste städer   |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
MaxMartin
Member

1859 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 11:42:57
|
Amen va *****!
Ursäkta då!!
Får inte jag berätta att jag bor i Trelleborg eller?
Jag vet att det inte är sydöstra skåne men det är ju närmare till honom än tex ekfpeng!! |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 11:47:47
|
Ystad är en mycket trevlig stad indeed. Läste på ÖP. 
EDIT: MM, Håll rätt på p:na!  |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
Edited by - henricsson on 2003/06/04 11:50:29 |
 |
|
flintan
Member

663 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 15:17:25
|
Kanske dax att presentera sig lite... Bor i Borlänge, arbetslös..., soc-fall, 20 år. Håller på att bygga en musikstudio. Den mesta tiden går åt till att spela, skriva och producera musik  Övrig tid går åt till att fixa med olika DIY projekt både inom Hifi och musikinspelning.. Men snart blir man väl intvingad på nåt kallt o tråkigt lagerarbete eller likn 
Thats it, varken mer eller mindre..
Nu ska jag gå ut i solen 
Ha't / Linus
PS Har tänkt lägga ut lite låtar på nätet så då kan ni få höra lite. DS |
 |
|
manavskugga
Starting Member
9 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 16:10:30
|
Tobias heter jag, 20 år gammal. Bor i Göteborg sedan snart två år, kommer ursprungligen från en håla 2 mil över om Varberg. Efter att ha gått natur på gymnasiet, flyttat till Göteborg, varit arbetslös i ett halvår, arbetat som datorlärare ett tag och slutligen pluggat lingvistik i ett halvår (pew!) så arbetar jag nu heltid som kanslichef (kanslist egentligen eftersom jag arbetar ensam, men någon måste ju vara chef också ). Detta sker på Sverok Väst, ett distrikt inom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund.
Har precis börjat förbereda mig för att köpa en riktig HiFi-anläggning, för man kan ju inte lyssna på musik med hemmabion. 
Lyssnar mest på synthmusik, och då gärna äldre saker från 80-86 ungefär. Lustans Lakejer är husgudarna.
Bor tillsammans med flickvän och inneboende, tittar på film, läser böcker, reser runt i världen, lever livet. |
/Tobias Ung man i nattens tjänst |
 |
|
Larsen
Member

833 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 16:18:32
|
Ytterligare en ingenjör här... IT-ingenjör på 30 år och jobbar med detsamma inom försvaret.
Bor med underbar "hifiaccepterande" sambo och hund i Karlstad.
Har haft hifi som intresse i ca 17 år och även varit in en liten sväng på PA-sidan, även med att bygga PA-högtalare. Är väl mest inne på DIY-sidan här, men anser inte att det är enda vägen, men det är kul att få syssla med funderandet, utvecklandet, simulerandet, lyssnandet, filandet och snickrandet i ett högtalarbygge tex.
Forumet är en otrolig kunskapsbank! /Lars |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 16:26:43
|
Här kommer mitt bidrag
Förskollärare numera bosatt i Gällivare. Arbetar dock som klasslärare samtidigt som jag kompletterar till grundskollärarexamen på distans mot umeå universitet.
Kommer från luleå och kommer till hösten att ta med min sambo(fru i augusti) tillbaka till fyrkanten (luleå,piteå, boden, älvsbyn).
Vet ej vad som mer är värt att veta om mig. En fullblodig s.m.f som har hifi/musik och träning som intressen utöver att tillfredsställa sambon. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
MaxMartin
Member

1859 Posts |
Posted - 2003/06/04 : 17:02:56
|
Tillfredställa sambon??
Det var nog det grymmaste jag har hört på detta forumet!  |
 |