HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad pysslar ni med?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/05/30 :  15:42:53  Show Profile Send j.persson a Private Message
dali:

Vad är det för E46? 330 Ci? M3? Annan godbit!?
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2003/05/30 :  17:31:13  Show Profile Send dali a Private Message
Nära, har en 330i ... mycket trevlig bil!

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/05/30 :  19:50:57  Show Profile Send knutte a Private Message
Hej!

Kul tråd!

Jag heter Johan Knutsson.
Är 18år, studerar till svetsare. ¨
Bor sex mil norr om uppsala i ett litet samhälle som heter Tierp.
Så pass ung som jag är innom det här med HiFi så känner man sig lite ensam ibland, kompisarna i skolan ska ju bara ha "mycket"!!!
jaja, alla är inte som jag, och då är det bra med er lite äldre här på forumet!!!*ler*
Älskar att spela hockey (målvaktsjävel i Tierp) och bygga högtalare mm.
Det var jag det!
MVH//Knutte

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/05/30 :  22:43:39  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Jag är snart 25år och har varit intresserad av hifi sen ca 9års ålder.

Har byggt mycket högtalare till mig och andra. Sist jag räknade var jag uppe i 120 par till mig själv.. Vet ej om det är mycke?
Sen kanske det har blivit en 30-40st till kompisar.
Så det har blivit ett och annat köp hos Hifikit genom åren. (Storkund!)

Jag väger 135kg och styrketränar varann dag. Har en flickvän som heter Zandra som accpeterar nästan allt inom hifi (!).

Mitt riktiga namn är Johan Riikonen och varför jag heter MaxMartin här beror dels på att personen ifåga är pedant som person och lämnar inget åt slumpen, precis som jag!

Har jobbat som Murare och söker nytt jobb. Har tänkt mycket på att träda in som producent i en studio.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2003/05/30 :  23:02:32  Show Profile Send lennartj a Private Message
Pontus & Joel m. fl.
man behöver inte vara teknokrat för att försörja sig på en tekniskt inriktad anställning. Jag har åtskilliga kulturproffs i bekantskapskretsen som hackar med datorer på fritiden, och har skrala inkomster. Jag gör tvärtom, har råd med Hi-Fi, bilar (C200 + Pagoda).
Sjunger i semiprofessionell kör (får betalt för min medverkan, i amatörkörer betalar man för att vara med). Går på konserter, opera, teater och utställningar (fast när det gäller litteratur blir det inte mycket), det är väl inte så himla teknokratiskt?
För mig är Hi-Fi dessutom ett medel för att njuta av musik när det passar mig och inte ett mål i sig.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Format C
Starting Member

17 Posts

Posted - 2003/05/31 :  19:19:24  Show Profile Send Format C a Private Message
hej alla.jag är 41 år,och arbetar som produktions-/plats-chef på ett verkstadsföretag i Uddevalla. Jag är även egen företagare(data)...

Det är MINA öron !

Edited by - Format C on 2003/05/31 19:21:33
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2003/05/31 :  21:22:19  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag är också 41 år och får väl räkna mig till gamlingarna här på forumet. Just nu så studerar jag på komvux då jag tyckte att det var dags att göra något nytt här i livet, den stora planen är att bli en trähitler ;) (slöjdlärare). Upptäckte ljud i början av 80-talet men har för den skull inte fått ihop alla välljudsprylar ännu. Mina stora intressen är fiske och min fiskesida vilket kommer alltid i första hand och där efter kommer självplågeri i form av motionscykling med vätternrundan m.m. Men min stora mission här i livet är att lära min närmsta kamratkrets vad välljud och inte som de tror en billig stormarknadsstereo och det har blivit en viss framgång.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/05/31 :  21:44:39  Show Profile Send hal a Private Message
Hej Anders,
vilken suverän fiskesida du hade.
Måste börja fiska mer...Träna mer... Mer hifi Mer av allt!
Så mkt att göra och så sitter jag här ? Hmmmm...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/01 :  12:46:55  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej Bubbel!

Ska du räkna dig bland gamlingarna så vad ska jag säga då som har passerat mittsträcket??

Jag jobbar som redigerare på en tidning. Alltså sammanfogar bilder och texter till en snygg enhet som ska locka till läsning.
Sen finns det en hel del andra arbetsuppgifter och alla är inte så himla roliga precis …
Det finns en hel del rutinjobb och sånt. Alla redigerare jobbar inte enbart på kvällstid. Jag jobbar mest på dagtid och då finns det ofta mindre glamourösa jobb att utföra …
Men jobbet är ganska fritt och jag trivs rätt så bra …fast lönen kunde komma oftare. Varannan vecka lika mycket som jag får nu en gång per månad vore bra.
/Jukka

Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/06/01 :  22:01:20  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Tjenare!

Jag är ny på detta forum så jag börjar med att presentera mig.
Jag heter Magnus och jobbar med tillverkning av läkemedel.
Jag gillar även att träna taekwondo, men har legat lågt denna säsong pga mycket arbete på dumma tider.
Jag är en sådan där som gillar både hifi och hemmabio. Jag har i nuläget en anläggning som betingar ett nypris på ca 100 000 kr, men jag börjar tröttna på den. Eftersom jag skall börja uppgradera den, så tänkte jag att jag kunde hitta lite tips och idéer här.
Jag hade tänkt uppgradera lite i taget, men lägga tonvikten på musiklyssning.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/06/01 :  22:17:36  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Då var det väl min tur!

Marcus Johansson nuvarande boplats Hässleholm i en 1:a Har bäddsoffa i lägenheten så att jag fick plats med stereon! . 21 år gammal skall fylla 22 år i oktober. Fick upp Hifi intreset när jag var 16år, så jag varit med ett tag. Men tyvärr så var man inne på Cerwin-Vega träsket i början! men, men man lär sej av misstagen!

Jobbar för nuvarande på ICA Maxi och Vakt/värd på ett uteställe, har precis tagit studenten, läste till Data/Tekniker, så fram tiden ser ljus ut! Men det dyker väl upp nåt! A-Kassa och lyssna på musik är fint!

Andra intresse: Datanörd, Styrketräning, Film och spela Counter-Strike!

Från 92-95 klossar och 45 i skor! 1.80m över havet är man!

Var väl allt! Ha en bra kväll!
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/06/02 :  20:56:59  Show Profile Send MaS a Private Message
Hej På er

Magnus heter jag 32 år ung, enligt min flickvän så ärja en väldigt ung tonåring.

Bor i Gislaved Småland.
Jobbar på ett företag som heter Aba som är världens största och framförallt bästa på slangklämmor.

Har El som bakgrund, har jobbat på Aba i snart 11 år, har jobbat där som reperatör, elektriker, programmerare, projektledare, å nu som samordnare när vi bygger maskiner till våra suuuveräna slangklämmor.

Förutom att lyssna på skivor, så gillar jag att fiska, fiskar mestadels gös, sen så är livet på Crossbanan väldigt trevligt det gör jag hellre än bra är ganska kass på det men det är roligt som as.

Sen som den Get Ko Gislavedsbo jag är så gillar jag det mesta som har med teknik att göra.

Hare

Mvh Magnus

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/06/02 :  21:00:41  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Marcus ec: Då ligger du två nummer och två dec efter.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"

Edited by - Jensevik on 2003/06/02 21:01:06
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/06/03 :  01:13:40  Show Profile Send Amund a Private Message
Hallå!

Jag har fyllt 26 och är född o uppväxt i Stockholm.
Har jobbat med massor... Privat chaufför, bud, bilstereo, transport chef,mm. Men har nu hiitat drömjobbet! FISKARE! Jobbar på en Norsk trålare och får uppleva massor, det är hårt så styrke träning klarar jag mig utan. Enda nackdelen är att jag är borta länge från min älskade stereo (ca 5-15 veckor i taget).
Jag älskar dessutom detta forum

Kul sommar på er!!!!

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2003/06/03 :  13:40:20  Show Profile Send forken a Private Message
Halloj!

Viktor heter jag, kommer från sydöstra skåne är 19 år och arbetslös.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/06/04 :  02:35:10  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Varifrån då mer exakt? Själv från Trelleborg.

Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/06/04 :  02:42:48  Show Profile Send EAR a Private Message
Max Martin
Om han är ifrån sydöstra skåne så är han garanterat inte ifrån Trelleborg.Sydöstra skåne är Österlen.Själv bor jag i YSTAD
En av Sveriges vackraste städer

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/06/04 :  11:42:57  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Amen va *****!

Ursäkta då!!

Får inte jag berätta att jag bor i Trelleborg eller?

Jag vet att det inte är sydöstra skåne men det är ju närmare till honom än tex ekfpeng!!

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/06/04 :  11:47:47  Show Profile Send henricsson a Private Message
Ystad är en mycket trevlig stad indeed. Läste på ÖP.

EDIT: MM, Håll rätt på p:na!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Edited by - henricsson on 2003/06/04 11:50:29
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/06/04 :  15:17:25  Show Profile Send flintan a Private Message
Kanske dax att presentera sig lite...
Bor i Borlänge, arbetslös..., soc-fall, 20 år.
Håller på att bygga en musikstudio. Den mesta tiden går åt till att spela, skriva och producera musik
Övrig tid går åt till att fixa med olika DIY projekt både inom Hifi och musikinspelning..
Men snart blir man väl intvingad på nåt kallt o tråkigt lagerarbete eller likn

Thats it, varken mer eller mindre..

Nu ska jag gå ut i solen

Ha't
/
Linus

PS
Har tänkt lägga ut lite låtar på nätet så då kan ni få höra lite. DS
Go to Top of Page

manavskugga
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/06/04 :  16:10:30  Show Profile Send manavskugga a Private Message
Tobias heter jag, 20 år gammal. Bor i Göteborg sedan snart två år, kommer ursprungligen från en håla 2 mil över om Varberg.
Efter att ha gått natur på gymnasiet, flyttat till Göteborg, varit arbetslös i ett halvår, arbetat som datorlärare ett tag och slutligen pluggat lingvistik i ett halvår (pew!) så arbetar jag nu heltid som kanslichef (kanslist egentligen eftersom jag arbetar ensam, men någon måste ju vara chef också ). Detta sker på Sverok Väst, ett distrikt inom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund.

Har precis börjat förbereda mig för att köpa en riktig HiFi-anläggning, för man kan ju inte lyssna på musik med hemmabion.

Lyssnar mest på synthmusik, och då gärna äldre saker från 80-86 ungefär. Lustans Lakejer är husgudarna.

Bor tillsammans med flickvän och inneboende, tittar på film, läser böcker, reser runt i världen, lever livet.

/Tobias
Ung man i nattens tjänst
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/06/04 :  16:18:32  Show Profile Send Larsen a Private Message
Ytterligare en ingenjör här... IT-ingenjör på 30 år och jobbar med detsamma inom försvaret.

Bor med underbar "hifiaccepterande" sambo och hund i Karlstad.

Har haft hifi som intresse i ca 17 år och även varit in en liten sväng på PA-sidan, även med att bygga PA-högtalare.
Är väl mest inne på DIY-sidan här, men anser inte att det är enda vägen, men det är kul att få syssla med funderandet, utvecklandet, simulerandet, lyssnandet, filandet och snickrandet i ett högtalarbygge tex.

Forumet är en otrolig kunskapsbank!
/Lars

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/06/04 :  16:26:43  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Här kommer mitt bidrag

Förskollärare numera bosatt i Gällivare. Arbetar dock som klasslärare samtidigt som jag kompletterar till grundskollärarexamen på distans mot umeå universitet.

Kommer från luleå och kommer till hösten att ta med min sambo(fru i augusti) tillbaka till fyrkanten (luleå,piteå, boden, älvsbyn).

Vet ej vad som mer är värt att veta om mig. En fullblodig s.m.f som har hifi/musik och träning som intressen utöver att tillfredsställa sambon.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:02:56  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Tillfredställa sambon??

Det var nog det grymmaste jag har hört på detta forumet!

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:04:37  Show Profile Send henricsson a Private Message
WAF

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000