Author |
Topic  |
Totem
Member

223 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 08:44:06
|
Då får väl jag vara den förste att nämna Hifi Art i Stockholm då. Vet att en del inte klarar av honom (man bör ha gott om tid när man förärar honom ett besök), men jag har aldrig fått så bra service och kontakt med någon handlare, varken före eller efter att jag handlat det mesta av mina prylar där!
Till Kent är man alltid välkommen, måhända har han inte så mycket tid över, men han bjuder alltid på fika och det finns alltid något kul att titta på i hans aldrig färdigställda butik.. :-)
Mmm, börjar bli dags för ett besök igen; det var länge sedan..
/T
|
 |
|
robbo
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 10:33:33
|
,,,måste hålla med om att jag också gillar Hifi-Art. Kent har, om man så säger, båda fötterna på jorden. En annan butik jag också gillar är Ljudmakarn mitt i Stockholm (om man får prata med Ludvig :)). Sontec är också bra, butiken där ingenting är omöjligt.
Att en del tycker att en butik är dålig när andra tycker att den är otroligt bra kanske beror på vem man får tala med i butiken. Jag själv har erfarenhet av att få helt fantastisk service en gång för att bara nästa gång i samma butik bli behandlad som en påse kattmat.
Robb |
 |
|
Hifitrollet
Member

251 Posts |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 10:52:53
|
Det varierar vart man än kommer, alla kan ha en bra dag, och alla en dålig, lika som trycket i butiken är olika.
Det lönar sig inte att klanka ned på en butik man vart till en gång och blivit otrevligt bemött, testa en gång till..
--------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 11:08:53
|
quote:
Det lönar sig inte att klanka ned på en butik man vart till en gång och blivit otrevligt bemött, testa en gång till..
Jag håller med! Jag blev väldigt illa bemött en gång när jag gick in i hifiaffär för att titta, lyssna och evaluera ett slutsteg som jag var intresserad av. Försäljaren var både otrevlig och arrogant och ville inte alls hjälpa mig. Allt jag sa var fel eller dåligt! Det dröjde nästa ett år innan jag gick tillbaks och då var samma försäljare helt annorlunda. Visserligan upplevde jag honom fortfarande som lite "konstig" men nu var han både hjälpsam och trevlig. Han tog sig tid på ett helt annat sätt vilket gjorde att jag som kund, fick det jag var ute efter. Har efter detta tillfälle varit tillbaks ett flertal gånger och blivit väldigt bra bemött. Jag antar att försäljaren hade en "dålig dag" första gången jag besökte honom ...
|
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 11:18:54
|
Jag har varit på malmö hificenter ett 10tal gånger under dom senaste två åren. Varenda gång har jag fått ett otrevligt bemötande. Jag är 100% säker på att nästa gång jag går in där så kommer jag även då få ett otrevligt bemötande..
|
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 11:28:00
|
Jag började att skaffa min anläggning på Radiolaret och tycker att jag hela tiden fått ett bra bemötande där, detta är även fallet i Ågrens hifi och TeleHå . Men jag måste helt klart också rekommendera Hifi Consult. En mycket bra butik MvhKristofer
|
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 13:24:38
|
kanske skulle tillägga att jag varit på hifiskåne ett 15 tal gånger i år bara och nästan ännu mer på the rock och aldrig någonsin har någon utav säljarna på dessa två affärer haft en "dålig dag".
Lustigt det där. PÅ vissa affärer verkar det som säljarna alltid har "dåliga dagar" och på andra har dom aldrig det. Just det ja, nu kom jag på varför.. det är ju inte dåliga och bra dagar utan dåliga och bra SÄLJARE! Så var det ja!
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 13:35:13
|
Jag har hört att man som säljare bara är i riktigt bra form ca 10 - 20% av arbetstiden. Sen handlar det som i livet i övrigt mycket om personkemi.
Transistorer... Rör mig inte i ryggen |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 13:36:41
|
quote:
Jag har hört att man som säljare bara är i riktigt bra form ca 10 - 20% av arbetstiden. Sen handlar det som i livet i övrigt mycket om personkemi.
Transistorer... Rör mig inte i ryggen.
Hej Flint Varit inne och tittat på mina rörhäckar ännu? <<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul |
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 13:41:29
|
Nix. Jag är på väg just nu. Du får rapport.
Nu har jag kollat. Alla tiders. Rapport är lämnad under bilderna.
Transistorer... Rör mig inte i ryggen.
Edited by - Flint on 2002/08/12 14:04:5 |
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 14:30:41
|
klart det inte går att vara på topp alltid om man är försäljare. Men man behöver långt ifrån vara otrevlig om man inte är på topp. Vad gäller malmö hificenter så är dom ENORMT otrevliga hela tiden. Det är helt enkelt en dålig affär. Det är dessutom inte bara jag som blivit dåligt bemött där, utan många många andra. Jag tycker säljarna på the rock är mycket bra i stort sett alla gånger man är där, inte bara 10-20% av gångerna. Detsamma gäller andra bra butiker jag varit i. Så din lilla procentsats stämmer kanske inte i verkligheten..
eller så finns det helt enkelt bra säljare som är på topp oftare än du fått för dig att det går att vara på topp, flint...
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 14:34:02
|
En bra försäljare är trevlig utan att vara på topp. Håller isär det personliga och jobbet. Kan man inte det så är det bättre att städa lagret. Dom kanske inte har förstått det.
Hellre en transistor i handen än tio i förstärkaren |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 14:40:04
|
quote:
En bra försäljare är trevlig utan att vara på topp. Håller isär det personliga och jobbet. Kan man inte det så är det bättre att städa lagret. Dom kanske inte har förstått det.
Hellre en transistor i handen än tio i förstärkaren.
Detta kan man bara hålla med om till 100% <<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul |
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 14:44:59
|
Sen anser jag också att en bra försäljare klarar av att hantera dålig personkemi. Är man en professionell försäljare så klarar man av att behandla alla sina kunder på ett bra sätt. Att försäljaren sen kanske inte personligen gillar vissa av sina kunder spelar ju inte så stor roll eftersom försäljaren är professionell nog att kunna vägleda även de kinkigaste kunder. Och ja, sådana försäljare finns, jag har själv stött på dom.
Flint, jag antar att du är så pass professionell att du behandlar alla dina kunder väl, även de 80-90% av gångerna du inte är på topp och även de gånger du känner att personkemin inte stämmer..
|
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 14:46:37
|
>Flint
läste inte ditt sista inlägg innan jag skrev inlägget ovan. Ser att du delar min uppfattning om bra försäljare.
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/12 : 16:50:54
|
Akhenaton
Helt OK.
Vi har nog samma uppfattning allihopa. Jag är däremot inte säljare nu. Jag bara minns. Mycket glada minnen och mycket tok. Jag tyckte om kunderna. Dom som kanske inta var så roliga var man strikt och proffsig mot. Dessutom är alla inköp som en kund gör lika viktiga. Killen/tjejen som bara köper nån skiva ibland kommer en dag att handla störra saker. Har man nonchat skivan så är det möjligt att dom väljer en annan butik när det är dags. Jag har massor av idéer om det här. Därför tycker jag att det är svårt att handla och vara kund.
Edited by - Flint on 2002/08/12 16:51:4 |
 |
|
Topic  |
|