| Author |
Topic  |
|
jarade
Member

66 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 01:08:11
|
Jag hänger på jag med trots att jag redan dreglat över Halcro monoblocken!  Det lär bli tråååångt i ditt vardagsrum mänska!
Gimme, gimme, gimme two Gryphon Antileon Signature after midnight |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 14:57:34
|
Det är man alltid intresserad av har provat tidigare men det brast pga olika anledningar provar gärna igen. maila på dole66@hotmail.com
//dole\\ "Det mesta är musik det är bara vårt sätt att se på det som skiljer" |
 |
|
|
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 15:33:15
|
quote:
Det är till antalet fyra stycken. Modellen heter Ino X-4. Det sitter en åttatumare med aluminiummembran i dessa lådor.
Hade för mig det satt en vanlig tia i Profundus X? Är det inte i Profundus V det sitter en metallåtta?
mvh, Jonas Persso |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 18:50:23
|
Hej alla ! Är nu tillbaka från Ungern och har tyvärr blivit sjuk på köpet . Så jag tror inte att imorgon blir en så lämplig dag att träffas (om ni inte vill ha en mycket trevlig förkylkning + feber förståss). Så jag skulle vilja flytta denna samkomst till den 29/8 istället. Den glada nyheten är att då har mina Eggisar + Cairn prylar anlänt, så den som väntar på något gott ... Min 'data' är som följer: Thomas Eriksson Sikvägen 15, 3tr 135 41 Tyresö
Mvh Thomas
|
 |
|
|
CH
Member

1474 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 19:56:32
|
Låg det något hårt paket o väntade på dig.. ..??
|
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 20:09:23
|
Thomas, får man komma??=)
"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 20:26:31
|
Japp, man får tacka så hjärtligt !
quote:
Låg det något hårt paket o väntade på dig.. ..??
|
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 20:27:35
|
Visst får du det !
quote:
Thomas, får man komma??=)
"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
|
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 21:08:25
|
trevligt=)
tackar!
uhm, har updatat med nya bilder från mig...
"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit |
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 06:34:47
|
Hej Thomas.
Kommer du med nya uppgifter inför onsdagen? Så att vi vet när vi kan komma?
John
|
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 06:41:40
|
quote: Hade för mig det satt en vanlig tia i Profundus X? Är det inte i Profundus V det sitter en metallåtta?
Du har rätt. Men idag är en model utgången. Kanske har namnet bytts men det är mycket möjligt att dom faktiskt heter pV. Jag har ingen vidare koll på detta. Det är i alla fall aluminiumvarianten.
John
|
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 13:22:32
|
Först av allt en liten korrektion, den 29/8 är på torsdag. Då är ni hjärtligt välkomna hem till mig kl 18.30 och framåt för att lyssna på lite musik och ha lite trevligt. Om någon missat adressen så kommer den hör igen: Thomas Eriksson Sikvägen 15, 3tr Tyresö Tel 08-798 32 93 Vi syns och höres Thomas
quote:
Hej Thomas.
Kommer du med nya uppgifter inför onsdagen? Så att vi vet när vi kan komma?
John
|
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 16:42:39
|
En liten påminnelse bara ! Idag 18.30 så kör vi, väl mött !
//Thomas
|
 |
|
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 22:04:29
|
Så väldigt illa .... jag är i halmstad =((((
//jonas
"Newcastle vs Westham 4-0 |
 |
|
|
kung
Member

317 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 22:41:24
|
n00b: kolla din mail, jag vill minnas att jag mailade dig tidigare i veckan!
"Information is not knowledge, Knowledge is not wisdom, Wisdom is not truth, Truth is not beauty, Beauty is not love, Love is not music and Music is THE BEST" -FZ |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 19:47:01
|
Skulle vilja tacka Thomas för en väldigt trevlig kväll , och även övriga deltagare, väldigt kul att träffas i verkligheten .
Eggelston högtalarna och Heco blocken var fantastiskt snygga , så nu vet jag nått jag önskar i . Även serien från Cairn var väldigt trevliga, och kanske lite mer överkomliga(för mig).
Tyvärr var rummet lite(mycket) för hårt och led kraftigt av refexioner mm, men anläggningen hade helt klart potential (någon som trodde nått annat ).
Några LTSare (hmm jag är ju själv det... ja ja några mer välkända LTSare då) var där och lyssnade utan  .
Jag hadde i vart fall jätte trevligt och lovar att bjuda in till mig så fort mitt vardagsrum inte ser ut som en byggarbetsplats...
OT: Thomas gillar du att ?, hemma alltså jag har en Jacuzzi som jag fått gratis som jag funderar på att slänga in, men har dragit mig för det lite då det blir lite trångt....
mvh
//Magnus
Ps var så trevligt så jag glömde fråga hur det var på F1 tävlingen...Ds
Edited by - mag on 2002/08/30 19:52:1 |
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2002/08/31 : 05:09:18
|
Jag vill också tacka för en trevlig kväll. Start Trek-förstärkeri a´la Halion. Priset på 447 000 kronor kommer väl medföra att dom inte kommer att stå i var mans hem. Värden visade sig vara en mycket trevlig person som dessutom var elektronikkunnig. Lite ideér om absortion fick han för kalaset.
Anläggningen hade det svårt i ett alltför odämpat rum men Thomas ska fixa till det lite i framtiden. Det är ju alltid en avvägning mellan att ha det beboligt och att bygga om för musikavlyssning.
Jag kommer givetvis själv bjuda in till en lyssningkväll framöver. Visst är det trevligt att träffas på forumet men det kommer en hel del till korta mot att få träffas live och lyssna och babbla en helkväll.
Mag, jag kommer gärna när det blir av.
John
|
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/31 : 08:06:21
|
Nu börjar det ta sig! Även östsidan sätter ansikte på forumsignaturerna
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/08/31 : 11:22:26
|
Hej ! Jag får säga det samma, det var mycket trevligt att träffas. Ja tyvärr kanske inte anläggnigen kom till rätta då dämpning i rummet är mer eller mindre obefintlig. Men ändring ska ske, nu jäklar ska det dämpas, tyvärr måste det kunna brukas för annat oxå, så tyvärr kan man inte gå hela vägen ut, men ... Bad, är trevligt ja. Speciellt en fredag kväll är det skönt att ligga där men en (eller fler) bärsa och tex läsa Stereophile ! Vi höres ! //Thomas
quote:
Skulle vilja tacka Thomas för en väldigt trevlig kväll , och även övriga deltagare, väldigt kul att träffas i verkligheten .
Eggelston högtalarna och Heco blocken var fantastiskt snygga , så nu vet jag nått jag önskar i . Även serien från Cairn var väldigt trevliga, och kanske lite mer överkomliga(för mig).
Tyvärr var rummet lite(mycket) för hårt och led kraftigt av refexioner mm, men anläggningen hade helt klart potential (någon som trodde nått annat ).
Några LTSare (hmm jag är ju själv det... ja ja några mer välkända LTSare då) var där och lyssnade utan  .
Jag hadde i vart fall jätte trevligt och lovar att bjuda in till mig så fort mitt vardagsrum inte ser ut som en byggarbetsplats...
OT: Thomas gillar du att ?, hemma alltså jag har en Jacuzzi som jag fått gratis som jag funderar på att slänga in, men har dragit mig för det lite då det blir lite trångt....
mvh
//Magnus
Ps var så trevligt så jag glömde fråga hur det var på F1 tävlingen...Ds
Edited by - mag on 2002/08/30 19:52:13
|
 |
|
Topic  |
|