hallå. jag skulle vilja få tipps om lämplig förstärkare till ett par ProAc kloner
jag har hört att rör-förstärkare ska passa bra. men jag är fortfarande ungdom och får för mig att en transistor försärkare skulle passa mig bättre. rätta mig om jag har fel.
quote: hallå. jag skulle vilja få tipps om lämplig förstärkare till ett par ProAc kloner
jag har hört att rör-förstärkare ska passa bra. men jag är fortfarande ungdom och får för mig att en transistor försärkare skulle passa mig bättre. rätta mig om jag har fel.
tack på förhand /micke
micke johansson
Proac är utvecklade med rörförstärkare har jag hört, så rör kanske passar bäst till dom.
------------------------------------------------------------------------ Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.
Du skrev inte vilken Proac modell du ska klona men jag antar att det är en av golvmodellerna? Jag har läst om flera som haft lite problem att få bra kontroll på basen i Proac så en förstärkare med erkänt goda "skruvstädsegenskaper" är nog att rekommendera till basregistret. Kanske ett begagnat HK Signature steg till basen och ett rörsteg till övriga register? På Auidioreview.com kan du ju kolla vad andra Proac ägare använder för utrustning.
Vill bara tillägga att personligen så skulle jag nog också prova med en "simpel" HK 670 förstärkare som jag testat med Proac 2.5 kloner och det lät faktiskt riktigt bra!
Jag har också funderat på vilken förstärkare som kan vara lämplig till mina kommande ProAc-kloner. Jag har för mig att jag har hört att de skall kräva en lite starkare förstärkare. Stämmer det? Och i så fall hur stark?
Varför inte en Amplifix eller en begagnad Advantage I-200? De flesta Advantage/SAT modeller till för något år sedan är ju utvecklade på bl.a ProAc högtalare.
ja tror ni amplifixen passar bra till Proac:arna? den har jag varit sugen på ett bra tag men jag har fått för mig att jag har hört att den inte ska passa så bra till ProAc.
quote: ja tror ni amplifixen passar bra till Proac:arna? den har jag varit sugen på ett bra tag men jag har fått för mig att jag har hört att den inte ska passa så bra till ProAc.
micke johansson
Kontakta PAC här på forumet. Han har kört Amplifix med ProAc kloner.