HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssningssessioner i Stockholm !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/11 :  13:03:48  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla Hifi intresserade männsikor !
Våra kära 'forumkollegor' i Göteborg med omnejd verkar träffas regelbundet för att lyssna till trevlig musik och utvädera anläggningar. Mig veterligen försiggår det ej någon sådan 'organiserad' verksamhet i Stockholm vilket jag tycker är synd. Därför skulle jag vilja kontrollera hur intresset är för att 'dra igång' en sådan verksamhet och då träffas regelbundet under trevliga former och passa på att titta/lyssna till lite rolig utrustning/musik

Mvh
Thomas

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/11 :  13:10:03  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Jag är på!

Jag å Stefan Persson(min granne) kan lätt åka till Sthlm å va med på lyssningssession...

Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  13:16:00  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Låter skitkul. Jag är gärna med. Min erfarenhet är att det behövs någon som det är lite ordning på, vilket utesluter mig, som kan organisera lite. Jag kan tänka mig att det skulle funka om några bara kom överens om att komma över och lyssna. Ska vi komma över till dig någon dag Thomas? Ni är välkomna till mig någon helg. Dock skulle det vara roligare när jag fått hem mina basmoduler. Man vill ju fläska på lite när man får så fint folk hem.

Bra förslag!

Väl mött/ John

Go to Top of Page

storyboard
Member

134 Posts

Posted - 2002/08/11 :  13:18:13  Show Profile Send storyboard a Private Message
Strålande förslag! Jag är helt klart intresserad.

Mvh
Nikla
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/11 :  13:18:39  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Javisst är ni välkomna hem till mig. Kommer dock att resa bort till Ungern på tisdag (ska på Formula 1) och blir borta en ca vecka. Men efter det är det 'fritt fram'. Maila mig på thomas_erikss_23@hotmail.com för adress och etc.
Mvh
Thomas
quote:

Låter skitkul. Jag är gärna med. Min erfarenhet är att det behövs någon som det är lite ordning på, vilket utesluter mig, som kan organisera lite. Jag kan tänka mig att det skulle funka om några bara kom överens om att komma över och lyssna. Ska vi komma över till dig någon dag Thomas? Ni är välkomna till mig någon helg. Dock skulle det vara roligare när jag fått hem mina basmoduler. Man vill ju fläska på lite när man får så fint folk hem.

Bra förslag!

Väl mött/ John

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/08/11 :  14:18:49  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag hänger gärna med..

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."

-Voltaire
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  15:02:17  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Mail på väg.

Se nu vad ni ställt till med moderatorer . Det här är ju en sak som ni pushar för. Kul!

Storyboard och jag har redan träffats genom forum på liknande sätt. Det är en hel del av behållningen med att vistas här. Polare har man ju men hur många fattar att musik och hifi är viktigare än allt det andra som luft och mat till exempel?

John

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/11 :  15:06:43  Show Profile Send Flint a Private Message
Ibland när jag har byggt så har jag blivit förbannad för att
jag måste gå på muggen.

Jag håller med dig, men skulle aldrig hålla med om det... - Flint McWrong
Go to Top of Page

storyboard
Member

134 Posts

Posted - 2002/08/11 :  16:48:48  Show Profile Send storyboard a Private Message
Mail skickat!

Du John, vad blir det för basmoduler? Ska bli kul att höra någon dag...
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:07:59  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Va kul att så många vill vara med !
Vi gör så här boys N girls (?). När jag kommer hem från Ungern så lägger jag ut ett nytt meddelande här på forumet med de instruktioner som behövs. Om vi har tur så har mina EgglestonWorks AndraII dykt upp då
Mvh
Thomas
quote:

Mail skickat!

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:28:02  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Hur har du fått tag på egglestone´s ?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:32:23  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej !
Jag, eller rättare sagt mitt bolag Teoism Audio AB, har agenturen på dessa i Norden. Har även agenturen på Halcro (i Sverige), Viola Audio Laboratories (Sverige, Norge,Danmark), Cairn(Sverige) och AV-Mechanica (hela Norden)

Mvh
Thomas
quote:

Hur har du fått tag på egglestone´s ?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tigern

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:35:43  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:

Det är till antalet fyra stycken. Modellen heter Ino X-4. Det sitter en åttatumare med aluminiummembran i dessa lådor. Skall delas aktivt vid 80 Hz. Jag har problem med stående vågor hemma och detta ska det putsas på till det bättre. Dessutom kommer det att gå spela bra mycket starkare och så kommer det att gå ca en oktav djupare. vi får väl se vad ni tycker den dagen det blir aktulet. det går ju alltid att koppla tillbaka eftersom dom jag har nu är fullrange. Ner till strax under 40 Hz går dom i alla fall.

Nu råkar leveranstiden vara lite oklar och dessutom måste jag skaffa ett effektsteg till. får se hur lång tid det tar innan dom kommer. Sedan är ni välkomna allihop.

John

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:36:28  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Jag hänger på!

Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/11 :  18:30:46  Show Profile Send mag a Private Message
Att få se ett par Eggelstone i verkligheten skulle vara väldigt trevligt och att få lyssna på dom förmodligen ännu trevligare.

Jag e me med eller utan eggelstone

//Magnu
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/11 :  20:46:21  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Jag bor visseligen inte direkt i Stockholm men jag kan ta mig dit ganska fort. Nämn en tid och en plats och jag dyker mer än gärna upp

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:27:09  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Om jag inte räknat fel är vi hittils sju stycken som vill göra detta. Kul.

När kommer du hem från Ungern Thomas?

John

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:55:57  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag är hemma igen den 22/8. Så endera tar vi det den 22/8 eller varför inte under helgen, idag är inget annat vitalt inplanerat? Så om det inte dyker upp något med höre prio, så tycker jag att vi siktar på den 22/8 !
Väl mött
/Thomas
Jag hör av mig igen när jag kommer hem.
quote:

Om jag inte räknat fel är vi hittils sju stycken som vill göra detta. Kul.

När kommer du hem från Ungern Thomas?

John

Go to Top of Page

PatrickJ
Member

62 Posts

Posted - 2002/08/12 :  00:20:50  Show Profile Send PatrickJ a Private Message
Låter som ett oerhört trevligt initiativ!
Har jag möjlighet att komma ifrån Kista så dyker jag upp (om ni inte har något emot att ha med en nybörjare i sammanhanget ).

-------------
MVH Patrick J

Edited by - PatrickJ on 2002/08/12 00:21:3
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/12 :  01:49:26  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Jag föreslår helgen. Det skulle passa mig bättre i alla fall.

Klart att du ska vara med PatrickJ. Nybörjare? Vi ska ju lyssna på musik och höra på hur anläggningen låter. Det kan väl inte vara en av dom första gångerna du gör det? I sådana fall blir du nog unik i gänget.

John

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/08/12 :  01:58:31  Show Profile Send Nagra a Private Message
Är jag välkommen? vad är det för grejer vi ska lyssna på...kan knappt bärga mig

enrich life through technolog
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/12 :  02:08:26  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Det är liksom ingen som bestämmer något. Vi får rada upp våra intresseanmälningar när Thomas kommer hem antar. Sedan finns det ju praktiska skäl tilla att eventuellt dela upp oss men det vet ju den vi ska till bäst. Kan ju vara en fördel om vi kommer överens att besöka varandra. Mångfalden berikar så att säga.

John

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/12 :  08:56:32  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Då jag till min 'förskräckelse' upptäckte att min helg redan var uppbokad så får vi 'köra' den 22:a. Återkommer med adress efter min hemkomst. Och ja PatrickJ alla är välkomna oavsett 'nybörjare' eller icke. Men som John påpekade kanske vi måste dela upp oss då det blir lite opraktiskt med för många samtidigt. Vilket fall som helst, jag återkommer om detta när jag kommer hem.
Mvh
Thomas
quote:

Det är liksom ingen som bestämmer något. Vi får rada upp våra intresseanmälningar när Thomas kommer hem antar. Sedan finns det ju praktiska skäl tilla att eventuellt dela upp oss men det vet ju den vi ska till bäst. Kan ju vara en fördel om vi kommer överens att besöka varandra. Mångfalden berikar så att säga.

John

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/08/12 :  22:45:30  Show Profile Send molsson a Private Message
DEt här låter alldeles för hysteriskt trvligt för att jag inte skulle vilja vara med. Inkludera alltså mig på eventuell mail-listor. Om inte annat så kommer man ju att få träffa forumets glada personer RL (in real life för de som inte är datanördar). Om man dessutom får lyssna på bra musik, idka hifiporr och kansk svinga en bägare, så vore lyckan verkligen total.

Sen kan alla få komma hem till mig och blindtesta min MITerminator 3 mot lampsladd. En mganum mandel till den som lyckas hitta lampsladden.

/Marcusoft

"Badgers...BADGERS, I dont need no stinking badgers.
Go to Top of Page

Yps
Member

180 Posts

Posted - 2002/08/15 :  00:03:49  Show Profile Send Yps a Private Message
Låter som en trevlig idé, jag mailar.

Mvh Magnus

Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/08/15 :  07:56:18  Show Profile Send n00b a Private Message
Hmmmmm Jag har missat denna tråden ser jag =)))

JAG ÄR SJÄLVKLART MED !!!

Och jag bor i sthlm =))))

//jonas

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000