Author |
Topic  |
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 18:02:36
|
quote: Robis: Hur är Ministrys nya. Är ingen jättefan av dem - gillar några låtar.
Den är riktig bra faktiskt. Jag tänker göra det lätt för mig genom att säga att den går i samma stil som "Psalm69" skivan (den heter väl inte Psalm69 utan ngt annat märkligt..) Den nya plattan har inte lika starka låtar vid första genomlyssningen som det mästerverket, men är en riktigt bra comeback. Köööp  
/Råbis |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 11:02:05
|
Igår fick jag ena halvan av min beställning så nu vet jag vad jag glömde!
Kyuss - Blues for the Red Sun Grateful Dead - Best of MC5 - Kick Out the Jams
Lyssnar på Kyuss just nu, rätt gräsligt ljud men musiken verkar vara jäkligt bra genomgående! |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 11:55:28
|
Här är en del av de skivorna som jag har skaffat nu senaste veckorna:
Tre 24 karat gold disk från USA av märket DCC. Jim Croce, Words and music Everly Brothers, Best Bonnie Raitt, Luck of the draw
http://store.acousticsounds.com/
Här är de lounge/chillout skivor som jag har skaffat:
Claude Challe, Sun The karma collection Sunrise Urban chill Smokin beats Ibiza chillout Ibiza chillout session Dreamstates OM Lounge 5, (mycket bra ljud) Air, The virgin suicides Thievery corporation, The mirror conspiracy ------------------------------------------------------
Ministry of sound, The annual 2002
Ashra, New age of earth. Helt fantastiskt bra cd från -77.
The beach, soundtrack
Frank Sinatra, Romance (en mycket bra samlingsplatta också med bra ljud)
Nat King Cole, Greatest lovesongs
Muddy Waters, Folksinger
Rick Nelson, Greatest hits
|
 |
|
Manticore
Member

99 Posts |
Posted - 2003/06/29 : 13:35:29
|
Miles Davis - Miles Ahead, 1997 Columbia Remaster (denna låter skummt, se annan tråd).
ELO - Eldorado, 2001 Sony remaster, kanon album och ljud (bättre än första CD'n iallafall)
Van Morrison - Astral Weeks, vilket album!! |
 |
|
marcus
Ej medlem längre

344 Posts |
Posted - 2003/06/30 : 19:44:28
|
Pavement - Slandted & Enchanted lux and redux |
 |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/07/01 : 15:57:40
|
Rammstein - Mutter Steely Dan - Everything must go Turbonegro - Scandinavian Leather Detta kom i sista paketet, en god blandning
|
Dont look back. Something might be gaining on you... |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/03 : 03:49:45
|
Jag köper aldrig, jag beställer genom Skivhugget bl.a från USA, och sedan får jag vänta och vänta och vänta och.................... för närvarande är det visst 26 st. beställningar     |
Bravo  |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/07/03 : 22:39:58
|
Fauré-Requiem Cluytens HMV Angel Series SAN107.
Schubert-Quintette á cordes... Harmonia Mundi HM980.
Orff-Carmina Burana Jochum DG 139362.
Allegri-Miserere Phillips Classics for pleasure CFP 40339(en till) .
Tchaikovski-Symph.6 Ansermet Decca LXT5306.
Debussy-La Mer Previn EMI ASD 1436321 (DMM).
Rimsky-Korsakov-Scheherazade Kletzki HMV SXLP 20026.
Elgar-Symph.2 Boult PYE Golden Guinea GSGC 14002.
Haydn-Symph.31,19,45 Jones PYE '' '' GGC 4001.
Haydn-Symph.49,44 Jones PYE '' '' GSGC 14006.
Gregorian Chants For Christmas Schabasser Turnabout TV 34181S.
Michael Jackson-Off The Wall.
The Police-Ghost in the Machine. '' '' -Reggatta de Blanc. '' '' -Every Breath You Take, The Singles.
Depeche Mode-Speak & Spell '' '' -A Broken Frame. '' '' -A Question Of Time, extended Remix. '' '' -Music For The Masses. '' '' -Master And Servant, Slavery Whip Mix. '' '' -The Singles 81-85. '' '' -Some Great Reward. '' '' -Construction Time Again.
Erasure-The Two Ring Circus 12". '' '' -The Circus Tour 1987 (skiva 1+2 saknas ) 12".
Eurythmics-Sweet Dreams :are made of this: 12".
Queen-Sheer Heart Attack.
Plastic Fantastic-Fantastique No.5 12".
Tacka Vet Jag S/H affärer , Verkar som om ngn tröttnat på sin Depeche-samling
Allt till det överkomliga priset av 200 SEK (£14)
Kan det bli Bättre Hmm Ikea hägrar med mera hyllmeter
Ha det Bäst Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
sista_striden
Member

68 Posts |
Posted - 2003/07/03 : 23:13:28
|
Senaste månaden:
Pink Floyd - Dark side of the moon (vinyl) Pink Floyd - Final Cut Pink Floyd - Division Bell Cardigans - Gran Turismo Cardigans - Long gone before daylight Absolute Reggae Classics |
 |
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/07/04 : 12:23:14
|
Senaste beställningen består av:
Metallica - St. Anger Nick Cave - He wants You (Singel) Nick Cave - Bring it on (Singel)
Ramlar nog ner i lådan idag...
Samt att nya Nick Cave liven, God is in the House lär inhandlas direkt vid släpp 2003-08-11 (DVD).
// J |
 |
|
har-man
Member

148 Posts |
Posted - 2003/07/05 : 14:06:30
|
Nightwish - Oceanborn Nightwish - Wishmaster
Låter fint genom min nyinköpta DAC. ÄLSKAR DESSA FINNAR!! |
/aLEX
|
 |
|
Niclas
Member

587 Posts |
Posted - 2003/07/05 : 17:16:25
|
Denna veckan hittade jag:
Pink Floyd - Dark side of the moon ( SACDhybrid ) Daniel Lanois - Shine Celine Dion - One heart Meatloaf - Couldn't have said it better
( SaraK-Waterfalls & Chris Jones-Moonstruck/no looking back kommer med Posten på måndag )
Mvh
|
 |
|
bubblebobble
Member

119 Posts |
Posted - 2003/07/06 : 09:50:21
|
The Clash: Super black market Clash... Fantastiskt bra!
|
 |
|
forken
semester på egen begäran

818 Posts |
Posted - 2003/07/08 : 21:57:24
|
Första lönen e på väg och det firades med skivbeställning på 5500.- Det fan sjukt vad mycket bra musik det finns. Satt på cdon och kollarde lite, hade planer på att köpa för 1000.-, slutade med 3 beställningar på vardera 1000.-. Sen bar det av till hotstuff där ytterligare 2500.- försvann.
Första paketet kom idag: Neil Young The Knife Ed Harcourt Mew Raveonettes + fler |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 13:02:38
|
Köpte lite vinyl: Vivaldis Årstiderna med Drottningholms Barockensemble (BIS) Berlioz Symphonie Fantastique (Erato) Diverse Beethoven (Erato) Jahn Mayalls Bluesbreakers Liv in Germany 1987 Köper mest vinyl för tillfället, byggde ett nytt RIAA-steg så då är det kul med vinyl ett tag! Bernt |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 13:50:19
|
Får man svara om man har skaffat skivorna på något annat sätt? (Har INTE stulit några …) *LOL* |
 |
|
Jalk
Member

85 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 23:03:30
|
Kano - Greatest Hits Divinyls - Divinyls /Janne |
"Den som gräver en grop åt andra, använder oftast en spade..." |
 |
|
larson
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 10:16:58
|
Nya skivor
Millenium - Begin Sagittarius - Present tense Phantasia - Phantasia oj, oj, oj vilka plattor!
Begagnade
Yardbirds - Roger the engineer Blue Cheer - The original human beeing Moody Blues - The magnificent Moodies Kaleidoscope - The incredible Kaleidoscope Etta James - Rocks the house Ventures - A decade with the Ventures The Bachelors - 16 great songs Rune Öfverman trio - Old spice Monk, Coltrane, Dolphy - Samlingsskiva Peps - Sweet Mary Jane Peps - Hög standard Taj Mahal - Giant step Taj Mahal - The real thing Jimmy Smith - Best of The Uniques - Playtime
Nedanstående på Myrorna för 15:-/st
Bob Marley - Confrontation Eric Gadd - Do you beleive in Gadd Prince - Purple rain Prince - Love sexy Freda´ - Tusen eldar Soul II soul - Club classics vol.! Sade - Stronger then pride Peter Gabriel - III
Givetvis allting på vinyl. Dessutom är alla skivor i mkt bra skick, de flesta beg. i nyskick.
|
 |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 12:07:32
|
Köpte The Thrills debut från den där HK-baserade firman nån rekommenderade här och fick hem den på bara några arbetsdagar: 88 SEK inkl. frakt, otroligt bra! Tyvärr var plattan väldigt trist, så kan det gå när man går på en hype och köper olyssnat... 
http://www3.cd-wow.com.hk/ Edit: Länk. |
Edited by - Hotspur on 2003/07/10 12:09:00 |
 |
|
mcbiff
Member

218 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 13:57:07
|
Jaha, då knuffar jag väl upp den här tråden för att fira min senaste beställning. Tack vare fridefors länk så lyckades jag beställa tre skivor från cd-wow långt billigare än vad de skulle kostat i butik här i Sverige. Tackar för det får man väl säga. 
Skivorna i fråga är: KISS - Symphony - Alive IV (live) THE DARKNESS - Permission to Land MEATLOAF - Bat Out of Hell (25th Anniversary Edition)
Runt 300:- inkl. frakt för dessa tre skivor får väl anses som riktigt billigt, nästan som att få en på köpet. Tack igen för tipset.
Förutom detta så filar jag på en storbeställning från cdon.se (15 skivor eller så), men det kommer senare. Satan vad roligt det är att handla musik.  |
 |
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 14:27:03
|
Senaste butikssköpet (har ju ramlat ner några andra i datorn)
Bonnie "Prince" Billy - Blue Lotus Feet ep
/Jonas |
 |
|
Revisorn
Member

380 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 14:37:31
|
..det funkade alltså bra att beställa från HK...
Jaha, då får det bli Liz Phairs senaste och lite hissmusik med Norah Jones.
|
 |
|
Jonte1
Starting Member
17 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 23:08:25
|
Ojojoj vad längesedan jag var inne här. Skitbra tajming att då gå in en dag före en tvåveckors fjällmarsh (stavning). Nåja, här är mina vax. Kruder & Dorfmeister "K&D Sessions" Vikter Duplaix "Dj Kicks" Lock stock and two smoking barrels "Soundtrack" Masters at Work "The Album" Steely Dan "Everything must Go"
För er som gillar musik att "loungea" till rekommenderas K&D högsommarvarmt.
Nu sticker jag till snön istället. Tjo! /JB |
Man måste först förtjäna mer än man tjänar för att sedan tjäna mer än man förtjänar. |
 |
|
aaight
Member

208 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 23:31:51
|
jag fick en liten reggae flashback och köpte black uhuru "guess whos coming to dinner". funkar lika bra på stranden nu som på 80-talet. |
 |
|
ésm
Member

256 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 19:50:05
|
Det senaste inköpet var, som många andra, Metallica ST.Anger. Inte lika bra som mitt tidigare inköp som bestod av Eric Bibb - Me To You och Calexico - Feast Of Wire. Dessa två plattor kan jag varmt rekommendera. |
 |
|
Topic  |
|