HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rumsakustik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jlinders
Starting Member

23 Posts

Posted - 2002/08/16 :  01:36:29  Show Profile Send jlinders a Private Message
Mag
Tack för tipset, men fick inte länken att fungera. Har du någon aning om hur stora hålen skall vara och om denna ljudvägg skulle monteras mot befintlig vägg eller en bit ut?

Finns det någon bild eller ritning? ... det här låter ju hur bra som helst (eller borde låta hur bra som helst hoppas jag)

Go to Top of Page

theBoss
Starting Member

48 Posts

Posted - 2002/08/16 :  07:29:07  Show Profile  Visit theBoss's Homepage Send theBoss a Private Message
quote:

Jag vet dock inte vilket märke/modell som mätmikrofonenen var av. Kanske theBoss kan svara på det?

Visst kan jag det, neriks, det är också en behringer. En ECM 8000 measurement microphone med medföljande kalibreringsdata.

//Michae
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/08/16 :  10:31:39  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:

Mag
Tack för tipset, men fick inte länken att fungera. Har du någon aning om hur stora hålen skall vara och om denna ljudvägg skulle monteras mot befintlig vägg eller en bit ut?

Finns det någon bild eller ritning? ... det här låter ju hur bra som helst (eller borde låta hur bra som helst hoppas jag)

www.lts.a.se

Det står allt i Musik o Ljudteknik nr 1 2002

Gamla nummer går att beställa. På hemsidan står det hur man gör. Eller så blir man medlem för 2002, och då får man automatiskt även nr 1 2002 och de kommande numren. Nr 1 2002 innehåller en hel del kul (om man får skryta lite om den egna insatsen). 240 spänn kostar det för ett år.

/Johan L

Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/16 :  10:41:53  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

<snip!>

Gamla nummer går att beställa. På hemsidan står det hur man gör. Eller så blir man medlem för 2002, och då får man automatiskt även nr 1 2002 och de kommande numren. Nr 1 2002 innehåller en hel del kul (om man får skryta lite om den egna insatsen). 240 spänn kostar det för ett år.

/Johan L

Som gubben i lådan tänker jag hårresande nog hjälpa till lite med LTS-reklamen!

Jag håller med Knoppen om att 1/2002 innehåller en hel del kul. Just eftersom t ex en A/V-reciever jag själv var intresserad av råkade vara med i test, med intressant resultat dessutom.

Jag tycker själv att MoLT är det roligaste som finns att läsa i hifisammanhang, mycket beroende på att den ofta är väldigt personligt skriven. Vilket emellanåt kanske gör att innehållet inte passar alla, men hellre än stark personlighet och tydlig inriktning (mål o ideal) snarare än politiskt korrekt tandlös dynga...

mvh,
Jonas Persso
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/16 :  10:44:37  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

Jag tycker själv att MoLT är det roligaste som finns att läsa i hifisammanhang, mycket beroende på att den ofta är väldigt personligt skriven. Vilket emellanåt kanske gör att innehållet inte passar alla, men hellre än stark personlighet och tydlig inriktning (mål o ideal) snarare än politiskt korrekt tandlös dynga...

mvh,
Jonas Persson

Hififorum kvalar in som god tvåa!!!!

mvh,
Jonas Persso
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000