Author |
Topic  |
|
j0akim
Member

1387 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 00:51:50
|
kan jag få några tips... både begagnat och nytt.. inne i stan.. tack  |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 08:02:14
|
På S.t Eriksgatan har du många skivbörsar,och på Högbergsgatan,en tvärgata ovanför Reference Audio finns det en börs som har mycket vinyl,om du vill ha nya skivor så finns det på Skeppargatan uppe på Östermalm även på gamla Brogatan neranför PUB. Mvh |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 01:12:04
|
Mickes vid Hornstull. Nästan alltid öppet med ett ganska bra beg. sortiment till hyffsade priser. |
Oops! I did it again |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 01:59:44
|
Mickes vid Hornstull har sjukt bra öppettider 
Brorsan bor max 50m därifrån, det är snarare regel än undantag vid det här laget att jag går ut där och ska köpa frukost i kvartersbutiken, och kommer tillbaka med tio skivor istället  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
larson
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 09:50:32
|
Got to Hurry på Yxsmedsgränd i Gamla Stan.
Hur mycket kanonskivor som helst. Jag köpte Millenium, Sagittarius och Phantasia (mkt begränsad upplaga, han hade tagit in 10 ex) igår. Vilka skivor, kanonljud och väldigt roligt att sånt återutges på vinyl. Efter att ha hört dessa på en bra spelare i en bra anläggning kommer åtminstonde jag att köpa ny vinyl framöver och lägga CD:n i en malpåse. |
 |
|
minoman
Member

129 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 09:03:08
|
Vinylbutiken så klart....Dyr? Javisst men mycket bra i hyllorna. Men största nöjet är att gå St. Eriksgatan fram, via Fridhemsplan över Västerlångbron till Mickes på Hornstull. Har Du pengar kvar efter den rundan är Du värd en öl på något trevligt uteställe. |
Avt race Avt loqvere mellora silentio |
Edited by - minoman on 2003/07/12 09:06:17 |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 02:40:32
|
Om du har några pengar kvar är du inte värd någon öl. Då är nämligen något fel. Gå rundan igen från start. Om du har gjort allt rätt så skall du inte ha ett öre kvar. |
Oops! I did it again |
 |
|
j0akim
Member

1387 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 03:30:03
|
jag ska ta mig en runda imorgon... ska se om jag hittar nåt att lägga mina sista kronor på :)
|
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 20:22:14
|
Pet Sounds på Skånegatan säljer ny vinyl. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
JesseX
Member

327 Posts |
Posted - 2003/07/17 : 10:09:26
|
Vilka butiker som är bra beror ju helt på vilken typ av musik du vill ha - och vad den ska kosta.
En kvalitetsbutik är ju Skivhögen på Högbergsgatan. De har ett gediget utbud av klassiska skivor i fint skick. Med klassiska skivor menar jag alltså inte klassisk musik utan främst de riktigt stora skivorna i olika genrer. Priserna är ju därefter men vill du hitta riktigt bra skivor så är det definitivt en butik att rekommendera. Handlar du för 600-700 kr eller mer brukar de erbjuda 10% rabatt. Det är inte svårt att få ihop en sådan hög - jag brukar handla för en sådan summa varje gång jag går dit.
Mickes skivor har stort utbud och bra priser. Dessutom är öppettiderna en stor fördel. Det är nog den enda butik i Sverige som jag känner till som har öppet nästan alltid, oavsett veckodag. Även på långfredag och liknande dagar brukar de har öppet som vanligt. Deras fyndbackar (10 kr) är mkt bra. De innehåller många återutgivningar och skivor från 80-talet. Det är nog svårt att göra "fynd" i rent ekonomisk mening men vill du köpa bra och billig musik är det ju inte fel alls.
St. Eriksgatan har en hel del olika butiker men det är svårt att ge en specifik rekommendation. Det handlar mycket om vilken sorts musik du vill ha. Min personliga favorit är butiken där man går ned i källaren (ligger nära Big beat). Vad den heter har jag glömt men de har ett stort utbud och en riktigt bra prisbild.
|
 |
|
|
Topic  |
|