Sonus Faber Electra Amator i nyskick säljes. Orginalkartonger och dokumentation + 35 Kg tunga special beställda stativ. Nypris runt 40000 kr. Säljes för 16000 kr.
Jag har några undringar... Vilken version av Electa Amator är det? Är det mkI version 1, 2 eller 3? Vilket utförande är det på dem? Vilka stativ har du, stand iron?
Det är Electa Amator Mk1. Är inte helt säker vad du menar med utförande men jag gissar att du menar att dom är helt i valnöt och med läderklädd front. Stativen är beställda av mig och tillverkade i Uppsala där jag bor. Det är två järnrör det främre runt det bakre fyrkantigt (Hade fundationer att placera delningsfiltret utanför lådan fäst i det bakre röret men det blev aldrig verklighet). Båda är helt sandfyllda och hela stativet är mycket resonans dött. Var mycket sugen på något av original stativen men prioriterade ett akustiskt dött stativ genom att jag har trä golv under som säkerligen skulle sjungit/vibrerat med. Som sagt jag bor i Uppsala så emaila mig så kan vi stämma träff och se/lyssna på dom.