HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 min cd e paj...='(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/07/16 :  22:01:25  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
hej hej...jag vet inte vart jag ska vända mig med min cd...... men ja tänkte att här kanske finns nån som har stött på problemet innan...

ja.. till saken nu då: Jag har hittat en gammal fisher ad-822... en cdspelare från "den gamla goda tiden" =P... men när jag satte igång den kom plattan där man lägger skivan så snällt uthackande... helt utan att ja hade trykkt nån stans... konstit tänkte ja o öppna skiten... då såg jag att armen som håller skivan tryckt mot motorn inte satt som den skulle för den var bruten i ena sidan... men de va ju bara plast så de fixa jag lätt med lite superlim...

på med locket igen och i med stömmen... jaha... de va ju lite bättre, nu gick den fint och jämt hela vägen ut, men jag tyckte att de va nog inte riktigt som de skulle för jag hade ju inte tryckt nån stans nu heller... och motorn slutade inte jobba när plattan var ute utan man kunde fortfarande höra att den snurrade.. .när man tryckte på knappen [close] var det ingen skillnad...

j*vla skit... upp mä höljet igen o väck med armen och plattan så man såg va man gjorde... jaha.. .i med strömmen oxå då... jahaja.. de va ju inte bra, det visade sig att så fort apparaten fick ström gick motorn till plattan/linsen (samma motor) igång men även motorn som snurrar skivan stod igång hela tiden...

det var ungefär då jag gav upp och började leta efter någon som vet vad det hela handlar om...

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/16 :  22:26:30  Show Profile Send marcus a Private Message
Köp ny.
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/07/16 :  22:31:42  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
hehe.. ja du de e kanske en bra ide', om det var de som var problemet... men grejen e att ljudet i den här kostar ganska många tusenlappar idag!!! och min anläggning behöver en fin CD...
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/16 :  22:39:03  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag kan nog tro att det är bara och lämmna in till elektronikskrot med din gammla spelare.. Du kan idag få en Cambridge för inte så många tusenlappar, och om man ser detta till att lämmna in din spelare tillservice osv.. så säger jag bara oxå KÖP NY !!! Den gamla spelaren har tyvärr inget att sätta emo en modern spelare för ett par tusenlappar idag..
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/07/16 :  22:42:34  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
nänä.. men kodordet är "för ett par tusenlappar"... hade jag velat lägga det på en CD så... men jag tykkte att om man kunde fixa den hemma gratis så e de ju helt OK...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/17 :  04:58:53  Show Profile Send Bravo a Private Message
Bäste "DJ Johan", jag vet inte om du skämtar eller inte, men att fixa en cd på egen hand, bara så där, med dess finmekanik måste betraktas som "mission impossible".

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000