Author |
Topic  |
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 01:22:48
|
Bland
Eftersom du inte vill fortsätta så blir det ju stopp. Mitt föregående inlägg var ju ett försök att komma vidare.
Jag accepterar ditt ställningstagande.
|
 |
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 01:49:10
|
Stackars grabb, allt han ville var ju bara veta vad ni tyckte om Proson......
enrich life through technolog |
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 01:49:54
|
Matson:
Hmmm. Har jag varit otydlig igen? Jag tänker ungefär så här:
Nordost har utvecklat en kabel, man marknadsför den bla på en hemsida och försöker beskriva dess godhet. Personer ifrågasätter relevans/riktighet i en del av dessa beskrivningar. Man ges tillfälle att fråga tillverkaren via brev. Personerna är inte nöjda med svaren och försöker förklara varför på detta forum.
Jo du har nog rätt Matson. Formlerna beskriver inte hur dom låter. Däremot att försöker dom säga att det inte är de omnämnda argumenten som gör att kablarna låter som dom gör.
Jag kan inte vara helt säker på att jag har följt alla turer. Är det glasklart som du menar så kanske det är enkelt att beskriva det för mig?
Jag har i ett tidigare inlägg skrivit att det kanske skulle vart lämpligare att skapat en ny tråd istället för att posta den i denna tråd eftersom det ju inte var tråden i sig det handlade om utan Sladd's agerande, därav sammankopplandet. Törs jag upprepa det igen? Jo, fast jag gör det väldigt "sammandraget":
Sladd stängde en tråd med kritik mot en tillverkare. Därefter skriver han själv kritik mot en annan tillverkare i denna tråd.
|
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 01:55:49
|
Nagra:
Jag har ju sagt att det nog var fel att posta inlägget i denna tråd. Jag tror det hade varit bättre att starta en ny tråd. Gjort är gjort. Att starta en ny tråd efter alla inlägg gör väl det hela svårare att följa och jag vill ju inte sluta diskussionen. Finns det något sätt att komma runt detta?
|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 09:10:53
|
Hej Froggy.
Det var ju synd att du inte ville kommunicera.
mvh
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 21:01:05
|
Sladd:
"Det var ju synd att du inte ville kommunicera."
Jag förstår inte vad du menar. Jag tycker till och med kommentaren är märklig, snudd på förolämpande.
I mina inlägg svarar jag på sakfrågor, dvs frågor som direkt berör framför allt mitt ursprungsinlägg samt inlägg nummer två. Du ställer ett flertal frågor, jag besvarar två och avböjer att svara på de andra övriga. De övriga förstår jag inte hur det skulle kunna hjälpa dig eller någon annan. Är det någon av frågorna, eller rättare sagt ett eventuellt svar på dessa som skulle vara viktigt fÖr att du (Sladd) ska kunna svara så upprepa frågorna och motivera varför de är viktiga.
Försöker du provocera mig att skriva något så att även jag kan utestängas eller att denna tråd kan stängas.?
|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 22:05:51
|
Den som söker hittar alltid något att kriga emot. Sök ditt krig någon annan stans. Jag behöver inga "skäl" för att låsa vilken tråd jag vill. Att moderera ett forum handlar om förtroende.
Ganska många av de som är medlemmar på forumet har ett visst förtroende för att både jag och mina kamrater - som lägger en ganska stor mängd fritid på detta - gör det med de bästa intentioner. Ingen av oss är ofelbara. Men har du tron att jag leker med provokationer för att få anledning att stänga en tråd eller utesluta medlemmar så har jag inte mycket att tillägga.
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/22 : 11:53:15
|
Sladd:
Ditt senaste inlägg glädjer mig enormt mycket (ren och skär glädje, ingen sarkasm eller andra otrevliga saker). Varför? Jo jag har ju fått svar på frågan: "Varför kan Sladd tala med så starka ord i denna tråd medans nordost tråden stängs?"
Du (sladd) svarar: "Jag behöver inga "skäl" för att låsa vilken tråd jag vill."
Jag accepterar detta svar. När jag läser forumets policy så kan jag inte finna något som motsätter detta. Tänk om du eller någon annan på forumet svarat detta tidigare. Då hade en hel del kunnat undvikas. Gjort är gjort och återigen:
STORT TACK FÖR SVARET På MIN FRåGA!!
Nu vill jag ju inte att läsare av detta inlägg skall sätta likhetstecken mellan acceptera och tycka att det var "bra" ("bra"=hålla med eller hur jag nu ska uttrycka mig, det är svårt att beskriva med skrivna ord)
Jag söker inte krig. Jag ber om utsäkt att jag formulerat mig på ett sett så kan tolkas som att jag söker krig.
Jag har inte tron att du "leker med provokationer för att få anledning att stänga en tråd eller utesluta medlemmar". Denna tanke liksom en hel massa andra rusar genom mitt huvud för att förstå varför det skrivs så mycket i rörande mina inlägg men att jag inte kunnat finna något svar.
TACK även till alla andra som jag diskuterat med i denna tråd. Det mesta har varit intressant och trevligt även om jag i något fall i de "intensiva" diskussionsögonblicken blivit sårad så har jag repat mig.
Framförallt vill jag be trancelerate om överseende att jag tagit ut svängarna enormt mycket från hans urspringsfrågeställning.
Med vänlig hälsning Mathias
|
 |
|
ZiroX
Member

137 Posts |
Posted - 2002/08/28 : 10:45:52
|
Ehm, jag skulle skrivit min recension av Conquest här inne istället, hade blivit betydligt mer seriöst behandlad (läs mosad av kritik )
Tycker ni att jag borde göra det?.. 
Nåväl, jag har inte hört talas om en enda person som inte har varit nöjd med sina Proson Conquest 66. Som sagt, det är ju ändå en helt ny serie utav högtalare, tycker ni inte att det är lite tidigt att dömma utan alla korten på bordet?
Vore väldigt intressant att ser fler åsikter från folk som faktiskt lyssnat på dom.
|
 |
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
|
ZiroX
Member

137 Posts |
|
falukorv
Ej medlem längre

555 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 00:23:56
|
Ptja de går ju alltid att förbättra, se det från den ljusa sidan.
>( En falukorv är aldrig helt fel )< |
 |
|
ZiroX
Member

137 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 08:46:29
|
Hur som helst, hur många här inne som tryckt ner högtalarna, har igentligen lyssnat på dom?..
Förresten, Ego 414 låter sämre än Ego 212. |
Edited by - ZiroX on 2002/09/18 08:49:44 |
 |
|
Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 09:25:55
|
Jag trodde att vi hade avslutat Proson diskussionerna.
 Och tycker Du att Ego 212 låter bättre än Ego 414 så är du nog ensam om den åsikten.
Den som söker han letar |
 |
|
ZiroX
Member

137 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 09:58:43
|
quote: Originally posted by Sten
Jag trodde att vi hade avslutat Proson diskussionerna.
 Och tycker Du att Ego 212 låter bättre än Ego 414 så är du nog ensam om den åsikten.
Den som söker han letar
'
Kanske, men tråden dök ju upp igen... och mina fingrar kliar 
Hmm... det undrar jag verkligen. |
 |
|
Topic  |
|