Author |
Topic  |
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 09:06:49
|
quote:
[quote]
Hej Sladd!
Varför kallas jag junior medlem? Är mer än halvvägs på väg till döden. Kanske jag skulle kallas Very Old member i stället, vad vet jag. är faktiskt 43 år gammal. mvh kenth
Så länge man föredrar Biltemas fruktansvärda "signalkabel" är man junior... NÄÄÄÄÄ..... Flåt! Skoja bara!!! (Bäst att vara tydlig)
Det hela handlar om hur många inlägg du gjort på forumet, när du kommer upp i 200 så hittar Sladd eller någon annan moderator på en egen kommentar till dig där...
Tja! Flint får väl lyda ditt råd att leka medan man är ung,får väl gå någon rapp/hipphopp/ ravekurs etc.
Tja Pjortre!
Om jag byter märke på min favoritsladd till ditt märke slipper jag då att kallas junior? Jag förstår ditt skämt.

|
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 09:09:49
|
quote:
quote:
[quote]
Hej Sladd!
Varför kallas jag junior medlem? Är mer än halvvägs på väg till döden. Kanske jag skulle kallas Very Old member i stället, vad vet jag. är faktiskt 43 år gammal. mvh kenth
Så länge man föredrar Biltemas fruktansvärda "signalkabel" är man junior... NÄÄÄÄÄ..... Flåt! Skoja bara!!! (Bäst att vara tydlig)
Det hela handlar om hur många inlägg du gjort på forumet, när du kommer upp i 200 så hittar Sladd eller någon annan moderator på en egen kommentar till dig där...
Tja! Flint får väl lyda ditt råd att leka medan man är ung,får väl gå någon rapp/hipphopp/ ravekurs etc.
Tja Pjortre!
Om jag byter märke på min favoritsladd till ditt märke slipper jag då att kallas junior? Jag förstår ditt skämt.

Tror det rättar till sig när du kommer upp i 50 inlägg!
----------------------------------
"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".  |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 09:28:00
|
Hej Majjen!
(hur många majjen har du om detta är Mk3?)
Du har helt rätt i att ett forum av denna sort är välbehövligt för de som är nya. De är extra känsliga för sådant som verkar bra, sägs vara bra, har fått bra tester och ser bra ut.
Det finns dock inget motsatsförhållande till att avhandla förstärkare samt diverse tweaks i den högre skolan. Du kan ju fundera på var påverkan på de oerfarna är störst någonstans, SIBAS påståenden om vad som är bra ljud (tillräckligt ljud?) eller denna sidas beskrivningar om skillnaden i välljud mellan en högtalare för 110 lapp kontra 74 lapp? Pengarna skall ju inte vara en negativ egenskap i sig? (eftersom det är "dyrt" är det något skumt...)
Jag tror knappast man behöver "varna" för denna sidas påverkan Även om flera stycken verkar ha tagit det som sin livsuppgift att göra just det....  
Tvärtom så utgör den en välbehövlig motvikt. Visst kan det ibland se larvigt ut med allt det där som glittrar och glänser och snygga anläggningsbilder och höga prislappar. Men all den kunskap som finns här inne - dvs all icke-missionerande kunskap - gör en väldig nytta och de flesta av oss som antingen har mycket erfarenhet och /eller stor teoretisk kunskap kan delge detta till andra. på kuppen har vi lite roligt och kan knyta nya bekantskaper.
I den miljön är det nyttigt att dyka in om man är ung och oerfaren men sugen på ljudåtergivning.
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
Bland
Member

672 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 09:39:40
|
"Vad betyder då "framåt"?"
The Absolute Sound........
|
 |
|
StefanN
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 10:03:19
|
Från Lexin:
Svenskt uppslagsord framåt adv. : i riktning mot ett mål
|
 |
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 10:05:17
|
[quote] Hej Majjen!
(hur många majjen har du om detta är Mk3?)
Tja! sladd Har endast en majjen, år 99 kallades jag majjen99, år 00 majjen00 etc Är väl lite tidig med majjen03 nu, detta beror dock på att jag på hifimagasinet var majjen02, och då jag gick över hit så gjorde jag en framtida uppgradering till 03. Kolla min Ip adress så skall du se att jag bara är en gammal majje!
Du har helt rätt i att ett forum av denna sort är välbehövligt för de som är nya. De är extra känsliga för sådant som verkar bra, sägs vara bra, har fått bra tester och ser bra ut.
Vi är överens hit!
Det finns dock inget motsatsförhållande till att avhandla förstärkare samt diverse tweaks i den högre skolan. Du kan ju fundera på var påverkan på de oerfarna är störst någonstans, SIBAS påståenden om vad som är bra ljud (tillräckligt ljud?) eller denna sidas beskrivningar om skillnaden i välljud mellan en högtalare för 110 lapp kontra 74 lapp? Pengarna skall ju inte vara en negativ egenskap i sig? (eftersom det är "dyrt" är det något skumt...)
Håller inte med dig riktigt, att Sibas påstående inte alltid stämmer kan jag köpa, skulle själv inte handla "hifi" där heller. Att Tweaks alltid skulle passa i den högre skolan var väl ett skämt från dig eller hur? Peter Belts tweaks gjorde väl inte alla som köpte dessa för dyra pengar lyckligare eller hur?. När det gäller såkallade tweaks som "stenar","tejp", "målning" etc tycker jag att man skall ställa högre "vetenskapliga" krav på bevisföring etc innan man rekommenderar dessa till "folket". Många av tweaksen håller ju endast en kort tid för att sedan falseras och falla i glömska, dock hinner många av oss luras innan dess. Självklart är jag intresserad av vad "hifi-freaksen" tycker om exlusivare produkter,jag rör mig ju självt i dessa nivåer. Vi får dock inte fara ut och rajlera om de som inte har samma ekonomi/intresse för det som är "svindyrt". Blir ledsen över alla som "skäms" på detta forum för att de har billigare "prylar" än mig och dig.
Jag tror knappast man behöver "varna" för denna sidas påverkan Även om flera stycken verkar ha tagit det som sin livsuppgift att göra just det....  
Har alldrig varnat för denna sidas påverkan trots att många "nasare" finns bland skribenterna, De har ju tydligt talat om vilka produkter de handhar etc. Ser dessa personer som ett "levande" produktblad. Tycker även det är kul att dessa svarar på "folkets" frågor även om det självklart ligger i deras intresse.
Tvärtom så utgör den en välbehövlig motvikt. Visst kan det ibland se larvigt ut med allt det där som glittrar och glänser och snygga anläggningsbilder och höga prislappar.
Detta är min främsta andledning att jag inte "glassar" med glittrande, glänsande anläggningsbilder, har inget behov av detta.
Men all den kunskap som finns här inne - dvs all icke-missionerande kunskap - gör en väldig nytta och de flesta av oss som antingen har mycket erfarenhet och /eller stor teoretisk kunskap kan delge detta till andra. på kuppen har vi lite roligt och kan knyta nya bekantskaper.
Håller med dig om allt i detta stycke!
I den miljön är det nyttigt att dyka in om man är ung och oerfaren men sugen på ljudåtergivning.
Tja! Vad skall man säga mer inte vet jag. Mvh Kenth
[mormon]- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -[/moroni]

|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 11:31:46
|
Vi är överens i det mesta.
Fast det blir ju lite kul detta med tweaks då...
En sten på CD-spelaren har ju direkt fysisk påverkan. Sedan huruvida detta hörs är en annan femma beroende på vem man talar med. De som är absolut spiksäkra har på detta forumet inte testat själva så det är som det är.
Tweaks kan ju förstås vara billiga prylar, en del tycler SD-fötter är tweaks.
Ganska lustigt att Belt dyker upp hela tiden. Prylar att lägga på oljepannan, glänsande tejp bakpå CD-spelaren....
Är det det yttersta av fåneri som tas med på köpet? Det är inte tweak. Det är bara tweaksamt........
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 11:48:53
|
[quote] Vi är överens i det mesta.
Fast det blir ju lite kul detta med tweaks då...
En sten på CD-spelaren har ju direkt fysisk påverkan. Sedan huruvida detta hörs är en annan femma beroende på vem man talar med. De som är absolut spiksäkra har på detta forumet inte testat själva så det är som det är.
Tweaks kan ju förstås vara billiga prylar, en del tycler SD-fötter är tweaks.
Ganska lustigt att Belt dyker upp hela tiden. Prylar att lägga på oljepannan, glänsande tejp bakpå CD-spelaren....
Är det det yttersta av fåneri som tas med på köpet? Det är inte tweak. Det är bara tweaksamt........
Har testat den berömda "stenen" den var ialla fall inte sämre än grannens tegelsten. Att "stenar" fysiskt påverkar min cdspelare är väl självklart fick t om en repa av tegelstenen på cd:n, vad är inte detta om stark fysisk påverkan. Vi var flera som testade "stenarna" ingen av oss hörde någon skillnad mellan dessa. Ägaren till den "berömda" stenen har ialla fall lyckats sälja denna och få tillbaks merparten av pengarna. Tweaks typ "spikes",Sd-fötter och dämpskivor etc är givetvis värda att testa. Spikes t ex höjer ju högtalarna lite extra, vilket bör leda till att ljudbilden förändras etc. Detta är ju en fysisk förändring. Mvh Kenth
|
 |
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 11:54:25
|
Audiomagiker   :
quote:
( Tro dock inte alltför väl om A( även om han* iofs är snäll innerst inne , ed ;).
* A** ** Audiomaniker*** *** även kallad "han"*
Mvh A.
HAHAHA!! Klockren! 
Falukorv:
quote:
Som audiot blir jag lätt varulv när jag ser denna typ av irrelevanta kurvor presenterade utan gradering på y axel... det borde vara fängelsestraff för sådant.
Pinsamt, oseriöst, humbug, bondfångeri och landsförräderi !                  
Kunde inte sagt det bättre själv!
// no_85 ..::Prylarna::.. _______________________ I'm #85 so why try harder... |
 |
|
Gorgo
Member

70 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 13:19:37
|
Trancelerate! Kolla i juli-augustinumret av hifi&musik. De har testat 9 högtalare för under 2000 kronor/paret. Du kan ju ta ta deras testresultat med en nypa salt och se testet som en sammanställning av högtalare i din prisklass. Utifrån det kan man sen lyssna på dem som verkar intressantast.
/George
Live long and prosper
Edited by - Gorgo on 2002/08/20 13:20:1 |
 |
|
Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 15:01:30
|
Testtvinnaren i det numret, Audio Pro Ego 414 låter faktiskt riktigt bra. Sedan har ju Yamaha en model som heter NS-5290 som kostar 1600:-/par. Den är dock i mitt tycke inte lika bra som Ego 414. Andrahandsvärdet är nog också lite bättre på dessa än på Proson.
Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P |
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 15:24:12
|
Hej no_85!
Fick du mitt "Private Message"??
Mvh A. |
 |
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 15:55:00
|
quote:
Hej no_85!
Fick du mitt "Private Message"??
Mvh A.
Om du menar det ang. hjälp med bygge av 1st klass-d slutsteg... Så ja!  Jag har också prioriterat vissa andra "saker" och även varit bortrest(inte hemma (vid min dator (maskin ;))) men jag skall nu svara på det "PM" du tidigare skickat och återuppta kampen... 
// no_85 ..::Prylarna::.. _______________________ I'm #85 so why try harder... |
 |
|
trancelerate
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 16:04:01
|
Gorgo.
Tack för ditt tips. Detta skall jag ha i tankarna.
|
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 16:06:22
|
Hej no_85!
Bra samt kul!!
Mvh A.
|
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 20:11:00
|
Sladd:
Angående ordvändande så ber jag om ursäkt. Jag var för fokuserad på teknikintresset medans du klart och tydligt syftar på angrepp av personer.
Vad gäller kommentera inläggen om varför Nordosttråden stängts så hänvisar du till vad andra skrivit så jag blir tvunget att studera hela denna tråd igen....Jag kopierar in de jag finner. Är det dessa inlägg du menar Sladd? Saknas något inlägg så ber jag om överseende och gör i så fall en korrektion.
Pjotre: "I min värld, den må vara inskränkt och begränsad, men ändå, i den världen så är den kunden som köper Proson högtalare, för en tusenlapp eller två, relativt oerfaren hifikonsument och har förmodligen en relativt begränsad budget.
Däremot, kunden som köper Valhalla för tiotusentals kronor metern är nog ingen nybörjare, tvärt om, han/hon är förmodligen en ganska van lyssnare och rutinerad hifi konsument som lyssnat sig fram till att det är Valhalla han/hon vill snöra upp sin anläggning med.
Vilka av dessa två hifikonsumenter tror du är lättast att "lura" med sin marknadsföring? Och vem kommer att behöva byta sin inköpta vara först?"
Här finner jag ingen förklaring till att Nordost-tråden stängts.
Bland: "Jag skall inte gå in och svara för någon men jag tycker att det var rätt att stänga nordost tråden. Ödmjukhet är en egenskap som är svår att äga. Om man nu mot förmodan får ett svar ifrån en tillverkare bör man visa en viss ödmjukhet.Varför då kan man undra? Enkelt. Har man ett intresse för ljud så är det roligt att läsa hur tillverkare tänker. Hifi är ett nöje. Det är inte en religon, arbete eller något annat, utan ett nöje. Det är en viss skillnad med en sund kritisk konsument och en person som anser sig ha "löst alla gåtor" eller endast ser företag som penningmaskiner utan intresse för de varor de tillverkar. Att avförda allt som inte överensstämmer med sina åsikter/kunskaper är faktiskt direkt löjligt. Det finns klåpare och det finns de som för ljudet framåt. Framåt vill jag......."
Hmmmm. Man visade inte ödmjukhet mot ett svar från en tillverkare och därför kunde tråden stängas. Är det så jag ska förstå svaret? Nej jag ser inte riktigt någon förklaring här heller.
Pjotre: "Att Nordosttråden stängdes var i våra ögon en självklarhet, då den ballade ur i "titta vad bra vi är och vad korkade dom är på Nordost" Vi la ut den tråden från början för att vi trodde att Morello & Co skulle kunna förklara för oss icke teckniker vad Nordost svarade på ett enkelt och begripligt sätt. Men tyvärr så föll & Co (Morello vart ju utelåst i samband med att det skulle förklaras) in i gammalt mönster och bara letade fel och häcklade den som svarat. "
Förklaringen var otydlig=Stäng tråden. Så "läser" jag i alla fall svaret...Min följdfråga blir i detta fall varför man överhuvudtaget skickar frågor som kan medföra svårtolkade tekniska svar?
Matson: "Nordosttråden stängdes för att den inte handlade om hifi, utan den "gamla vanliga" vidriga elitismen. Om du provar att läsa även den tråden med det ursprungliga brevet och sen sammankopplar det med responserna på svaret så framgår det med all (o)önskvärd tydlighet.
Denna tråden handlar väl inte om nånting som liknar det? En snubbe har köpt ett par högtalare på öppet köp som han inte hört(?) och i annonsen står det en massa dumheter. Jag tycker det finns 0,0 beröringspunkter med Nordosttrådarna."
Här är svaret att det inte handlade om hifi, ett svar som Pjotre gjorde tummen upp för. För mig handlade det faktiskt om hifi, tekniska uttalanden som skall förklara hur det låter. Jag har inte kritiserat tråden i sig utan att Sladd mycket kritiskt bemöter en annons, andra personer gjorde kritiska inlägg i Nordosttråden och då stänger Sladd den, dvs beröringspunkten är kritik av annons. Själv skulle jag bli väldigt sårad om någon kommenterade mig med “vidrig elitism”, dvs jag skulle ta det som ett personangrepp. Gott om inlägg som inte har med hifi att göra är ju inte svåra att finna i detta forum.
Så här i efterhand så tycker jag att min inlägg är en anings of topic. Skule jag ha startat en ny tråd för att försöka få svar?
Sladd ställer ett flertal frågor till mig. De flesta tycker jag är ännu mer of topic i tråden än mitt ursprungsinlägg och jag ser inte heller kopplingen till mitt inlägg och andras svarsinlägg. Jag väljer att passa på dessa frågor. Två frågor svarar jag dock på:
Mitt syfte har jag redan förklarat, du (Sladd) har ju tom kopierat in det i ditt inlägg. Huvuddelen av mitt intresse är att tillgodogöra mig information. Inlägget jag gjorde tycker jag är tydligt. Jag visar min förvåning över att du (Sladd) kan göra starkt kritiska inlägg mot annons men stänga en annan tråd där andra gör starkt kritiska inlägg mot svar på frågor som baserats på en annan annons (man kan väl kalla en hemsida för annons?).
Jag diskuterar inte på några andra forum.
|
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 20:12:47
|
Hej Audiomaniker
Jag försäkrar att jag är ny inläggare på detta forum.
|
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 20:18:50
|
Hej Matson
Jag har inte hävdat att Sladd eller megadeth har fel. Jag är ju kritisk mot att Sladd stängt en tråd med kritik och för att sedan själv kritisera i en annan tråd.
|
 |
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 20:58:08
|
Ang moderatorerna: Inse att de har ett mycket svårt jobb! Men om de gör fel kan vi skicka mail till dom så slipper trådarna förstöras av oändliga, fruktlösa disskusioner (som jag börjar bli VÄLDIGT trött på), (som man iofs inte behöver läsa) som gör det nästan omöjligt att diskutera den egentliga topicen. Det är extra synd när nya deltagare ställer en enkel fråga och sedan "skräms bort" av "en massa trams".
MÅnga efterlyser "ödmjukhet", något att tänka på kanske?
//StefanZ "Art is just short for Arthur |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 21:42:33
|
man skall ta alla andra personers tester Cum grano salis, det är ens egna öron som avgör om man gillar sakerna eller inte...
"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit |
 |
|
Bland
Member

672 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 22:05:37
|
"Jag skall inte gå in och svara för någon men jag tycker att det var rätt att stänga nordost tråden. Ödmjukhet är en egenskap som är svår att äga. Om man nu mot förmodan får ett svar ifrån en tillverkare bör man visa en viss ödmjukhet.Varför då kan man undra? Enkelt. Har man ett intresse för ljud så är det roligt att läsa hur tillverkare tänker. Hifi är ett nöje. Det är inte en religon, arbete eller något annat, utan ett nöje. Det är en viss skillnad med en sund kritisk konsument och en person som anser sig ha "löst alla gåtor" eller endast ser företag som penningmaskiner utan intresse för de varor de tillverkar. Att avförda allt som inte överensstämmer med sina åsikter/kunskaper är faktiskt direkt löjligt. Det finns klåpare och det finns de som för ljudet framåt. Framåt vill jag......."
"Hmmmm. Man visade inte ödmjukhet mot ett svar från en tillverkare och därför kunde tråden stängas. Är det så jag ska förstå svaret? Nej jag ser inte riktigt någon förklaring här heller."
Det är möjligt. Läs igen. När någon skrattar "he he sådan kabel skulle jag vilja se" är det inte en förklaring utan ett försök till förlöjligande av nordost. Det är inte seröst. Deras teorier står för dem. Om någon inte håller kan man först beskriva vad de säger och sedan säga något t.ex "jag förstår inte vad de menar och jag håller inte med". På det sättet visar man ödmjukhet mot brevskrivaren och de som faktiskt tycker om produkten. Vad är det för konstigt med det??
Nu är det slut för mig

Edited by - Bland on 2002/08/20 22:34:1 |
 |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts |
Posted - 2002/08/20 : 22:44:51
|
quote:
Hej Sladd!
Tja Pjortre!

[/quote] Tror det rättar till sig när du kommer upp i 50 inlägg! [/quote] --------------------------------------------------------------------
Inget fel i att kallas junior tycker Gus som enligt en tidigare tråd på detta forum är äldst av alla forumdeltagare.Det är snarare en komplimang-----
|
 |
|
Froggy
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 00:12:35
|
Bland
Jag är osäker på vad du menar med "Nu är det slut för mig". Tänker du inte bemöta kommande inlägg?
Jag ska försöka bemöta ditt inlägg iaf.
Enligt Nagref finns detta att läsa på Nordost' hemsida:
"As a result of research into very high speed data transmission systems Nordost has developed a cable which minimises signal reflections from a source to a component."
Jag tycker att Morello (i sin fråga) har gjort en rimlig tolkning. Nagref verkar göra detsamma och så även jag. Hur många behövs det för att Nordost ska vara tydligare?
Nagref "översätter" detta till:
"Tydligen är det en speciell teknik som ska minska reflektioner i övergångarna mellan kabel och apparater."
Är detta en felaktig "översättning"? Nagref skrattar lite åt detta och det gillar inte "Bland" som tycker att det är ett förlöjligande av Nordost. När jag tittar på Nordost's svar (se nedan) så tycker jag att dom säger samma sak. "Vi kan inte ändra det som händer utanför kabeln"
Nordost svarar:
"When we talk about "zero reflection" technology we are referring to the zero tolerance extrusion process we use in the construction of our reference cables. We can't change what takes place outside of the cable and I don't believe anybody expects us to."
Är det inte ett medhåll till Morello som Nordost skickar samt en förklaring till vad man egentligen menar? Om man inte har läst detta svar från Nordost (dvs att man bara surfat in på deras hemsida och läst där) så tycker jag att det är vâldigt svårt att veta vad "zero reflecting" refererar till.
Bland:
Som du ser har jag återigen läst igenom tråden. Jag kommer inte fram till samma saker som du och jag försöker förklara hur/varför.
|
 |
|
Bland
Member

672 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 00:26:02
|
"Jag är osäker på vad du menar med "Nu är det slut för mig". Tänker du inte bemöta kommande inlägg?"
Nej, därför att det leder ingenstans.

|
 |
|
matson
formerly known as...

1617 Posts |
Posted - 2002/08/21 : 01:11:53
|
quote: quote: Matson: "Nordosttråden stängdes för att den inte handlade om hifi, utan den "gamla vanliga" vidriga elitismen. Om du provar att läsa även den tråden med det ursprungliga brevet och sen sammankopplar det med responserna på svaret så framgår det med all (o)önskvärd tydlighet.
Denna tråden handlar väl inte om nånting som liknar det? En snubbe har köpt ett par högtalare på öppet köp som han inte hört(?) och i annonsen står det en massa dumheter. Jag tycker det finns 0,0 beröringspunkter med Nordosttrådarna."
Här är svaret att det inte handlade om hifi, ett svar som Pjotre gjorde tummen upp för. För mig handlade det faktiskt om hifi, tekniska uttalanden som skall förklara hur det låter. Jag har inte kritiserat tråden i sig utan att Sladd mycket kritiskt bemöter en annons, andra personer gjorde kritiska inlägg i Nordosttråden och då stänger Sladd den, dvs beröringspunkten är kritik av annons. Själv skulle jag bli väldigt sårad om någon kommenterade mig med “vidrig elitism”, dvs jag skulle ta det som ett personangrepp. Gott om inlägg som inte har med hifi att göra är ju inte svåra att finna i detta forum.
Var någonstans i allt formelrabblande i Nordosttrådarna har du lyckats läsa dig till hur dom låter?
Elitism är enligt mig, per def, vidrig. En slags kunskapsfascism som jag har väldigt, väldigt svårt för(inte lika svårt som vanlig fascism, men ändå...). Om inte du hängt med i turerna kring Jorma och Morello, så kan det nog vara svårt att se syftet bakom brevskrivandet från början, annars är det glasklart.
Att sammankoppla detta med den här tråden är att göra det lite lätt för sig.....
Skepticismen mot Fyndbörsens annonser känns ganska berättigad medan förlöjligandet av 1st person på Nordost bara är tröttsam.
Fast å andra sidan är ju detta bara min egen åsikt och jag är lite trött på uppfattningen att det numera går att läsa sig till hur saker och ting låter.....en hand på tangentbordet medan den andra handen febrilt bläddrar i boken "Så funkar det".....
Det om detta!
Mvh/Mats "The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation |
 |
|
Topic  |
|