Jag har funderat på att bygga en ny, mer bastant flexy, men vill slippa att fanéra denna gången (kör med fanérad 25mm MDF nu). Därför har jag funderat på att köra en sandwich med 2 st lager 18mm stavlimmad björk i en sandwich med en 16mm eller 19mm MDF-skiva imellan. På kanterna tänkte jag sedan limma på björklister (som kapas med 45 graders vinkel med geringssåg så att hörnen ser proffsiga ut) och till sist tänkte jag ta fram överhandsfräsen och fräsa en 45 graders avfasning på hyllplanen (med 6-7mm radie eller nåt sånt).
Tungt skulle det bli, men nog rätt snyggt och stabilt. Har M24 stänger liggandes.
Erik! Det där lät kul... Jag har en flexy, men bara med 19 mm mdf. M24 är det enda rätta - det kör jag också med. Tror ni det går att hitta typ körsbär eller nåt sånt? SKulle vilja att det matchar mina Audiovector M1 Sign.
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
Abi Trä här i Göteborg hade "bara" stavlimmad björk, ek och furu när jag var nere och tittade. Ek kostade ganska precis dubbelt så mycket som björk och eftersom jag gillar björk så vore det att naturligt val.
Att laminera in bitumen som Stefan sade har jag också funderat på. Har funderat på att fräsa 4-5mm (samma som bitumenplattans tjocklek) djupa kaviteter i MDF-skivan i mitten där man limmar i bitumen. Det tror jag kan bli riktigt bra.