HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Angående "uselt ljud på CD-skivor"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/14 :  10:44:10  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det är möjligt, men min erfarenhet är också att det fungerar att vända polaritet på vissa, om än inte många, skivor, så någon betydelse måste det ju ha var än orsaken består i.

Bravo
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/08/14 :  11:00:23  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har kollat just detta med sång i mitten. Det finns ingen som helst
ljudskillnad. Om man inte kör med subwoofer. Den kör ju då i motfas
i förhållande till fronthögtalarna. Vad som händer då är väll att basen blir svagare om subben var korrekt inställd innan man bytte fas
på fronthögtalarna.

gcs
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/14 :  11:08:25  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det stämmer bra det "gcs", enligt apparattillverkarens kommentarer till denna funktion förekommer det ibland, men långt ifrån alltid att polariteten är ett problem. Det tycks stämma för på de flesta skivor spelar det ingen roll om jag fasvänder eller inte, utan det är bara på vissa skivor det har en betydelse.

Bravo
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/08/14 :  12:01:55  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag har just lyssnat lite på Wadlings skiva nu och det är bara en låt som det ger possitiv effekt på-Värmlandsvisan, nåja effekten är marginell jag tror inte det är ett stort problem, det är nog större för mig att prova än att bara lyssna på ett sätt, jag ville bara kolla om det var fler än jag som hade denna funktion och vad dom tyckte om den, borde kanske ändra topic-namn.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000