Är sugen på att skaffa lite SACD skivor. Har kollat igenom Ginza och CDOn:s utbud några gånger men hittar inget i min smak där. Fick ett tips på dvdforum att kolla in http://store.acousticsounds.com/ . Blev mäkta imponerad över utbudet där och där finns det massor som jag vill ha men då är det skyhög fraktkostnad till sverige ( $25 ) och dessutom risk för att åka på tull och moms och då blir det inga billiga skivor.
Så vet nån av nåt ställe med ett utbud av SACD i närheten av acousticsound men gärna innom EU:s gränser ?
Kan ju förresten samtidigt fråga om en annan sak jag funderat över på acousticsound. Det finns flera olika CD typer med namn som "XRCD", "XRCD 2" och "XRCD 24" och Gold CD. Vad är dessa för CD format ?
Så åter till tipset om bra SACD utbud innom EU:s gränser eller i.o.f.s var som helst i världen om det handlar om rimliga fraktkostnader. Som t.e.x cdwow. Gratis frakt över hela världen. Dock kommer det än så länge bara upp 4 titlar där när man söker på sacd!
Gratis frakt, godkänt utbud (det är ju absolut fler än 4 titlar iaf ), eventuella tullavgifter betalas tillbaka omedelbart om du faxar kvitto. Jag har inte haft några tullproblem hittills dock, och jag har beställt kanske 9-10 ggr...
Rekommenderas!
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Ayn: Tack för det tipset. Brukar ju vara i där då och då och kolla in nya releaser på dvd filmer men har aldrig tänkt på att kolla efter SACD där. har dock aldrig beställt därifrån. Har hört attd et är viss tullrisk därifrån. Vad menar du emd att man ska faxa kvittot, till vem ska man göra det ?
Bravo: Om du går in på länken i mitt första inlgg så märker du vad jag menar menar med bra utbud. Har i.o.f.s ingen aning om exakt hur många SACD titlar dom har men hursomhelst så hittar jag ialla fall där massor med musik på SACD som jag skulle kunna tänka mig köpa. Man behöver kanske inte stirra sig blind på att utbudet ska matcha det men det vore ialla fall bra med lite mer tips på var man kan hitta SACD förutom cdon och ginza... och några sånna tips gav du ju nu, tackar! ;)
Dylans äldre katalog kommer den närmsta tiden på SACD. Skulle egentligen kommit idag. Vad jag fattat, kan ha fel så har det plockats ihop 3 plattor på en dubbel. Pris som en dubbel drygt 200. Stämmer detta så är det bara att applådera! En jävla skillnad mot Stones snikupplägg där det inte bjöds på en minut eller en krona!