Svårt att låta bli att starta ny tråd här på "hifi" trots ett renodlat diy-ande. Var idag, i sällskap med en annan HF medlem, på besök hos Bernt Jansson i Mölndal. för att få ett hum om hans systen titta på http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=16613 Fast det är nu 20 st EL509 utgångsrör och inte 16 som på bilderna. Jag måste bara kapitulera inför hans OTL (The Transcendent OTL) dyi projekt med Bruce Rozenblitt som upphovsman. Känns nästan lite avslaget med att fullborda mitt EL34 PP bygge. Det var rent, rappt och distinkt. Transparant! Jag upprepar: Transparant! Alltså ingen förstäkare i vägen! Alla stämmor återgavs med bibehållen karaktär oavsett komplexitet. De självbyggda hägtalarna ned egenbyggda banddiskanten hängde med fint hela vägen. Vilka kablar? who cares?! Dimitri
Måste även nämna dipolbasarna. Rappa och distinkta. Det var kul att kolla lite i rummet, en låda med diverse kondensatorer, en samling rör i bokhyllan (syns på bilder). Lödkolven och lödtenn framme, pågående rörprojekt, lite utspridda smårör här och var samtidigt som ljudet var av högsta klass. Faktum är att jag har glömt kolla vilka kablar du hade. OCH: en skivsamling som tilltalar en kräsen allätare! Vad mer kan en flicka begära? Dimitri