HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 OTL hos Jansson
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/09/01 :  21:02:40  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Svårt att låta bli att starta ny tråd här på "hifi" trots ett renodlat diy-ande.
Var idag, i sällskap med en annan HF medlem, på besök hos Bernt Jansson i Mölndal.
för att få ett hum om hans systen titta på
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=16613
Fast det är nu 20 st EL509 utgångsrör och inte 16 som på bilderna.
Jag måste bara kapitulera inför hans OTL (The Transcendent OTL) dyi projekt med Bruce Rozenblitt som upphovsman.
Känns nästan lite avslaget med att fullborda mitt EL34 PP bygge.
Det var rent, rappt och distinkt. Transparant! Jag upprepar: Transparant!
Alltså ingen förstäkare i vägen! Alla stämmor återgavs med bibehållen karaktär oavsett komplexitet. De självbyggda hägtalarna ned egenbyggda banddiskanten hängde med fint hela vägen.
Vilka kablar? who cares?!
Dimitri

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/09/01 :  21:09:52  Show Profile Send henricsson a Private Message
Vad trevligt.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts

Posted - 2003/09/01 :  22:30:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tack för besöket Dimitri!! Det var mycket trevligt. Jag skall återgälda ditt besök inom kort.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/09/03 :  00:12:05  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Måste även nämna dipolbasarna. Rappa och distinkta. Det var kul att kolla lite i rummet, en låda med diverse kondensatorer, en samling rör i bokhyllan (syns på bilder). Lödkolven och lödtenn framme, pågående rörprojekt, lite utspridda smårör här och var samtidigt som ljudet var av högsta klass. Faktum är att jag har glömt kolla vilka kablar du hade. OCH: en skivsamling som tilltalar en kräsen allätare! Vad mer kan en flicka begära?
Dimitri
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts

Posted - 2003/09/03 :  00:25:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det är musiken som räknas. Fast jag tror inte du tittade i vinylsamlingen?
Den kan du kolla nästa gång, då kan du ju kolla kablarna också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000