Skulle man kunna ha någon nytta av en 20-30 år gammal marantz förstärkare till att koppla till min AV-reciver (Nad T742)Då jag inte vet vad den heter eller nåt annat om den, så undrar jag bara generellt om det e värt att försöka leta fram den, och om den nu skulle tillföra nåt.
Jo, jag funderar på om man kan använda det som slutsteg till frontarna, men jag har inte kollat hur anslutningarna ser ut. Sen skulle det nog inte bli så bra heller. Får se om jag orkar krångla med det.
Det kan säkert bli bra. Marantz var ju under denna tid något av det bästa som fanns inom förstärkare om jag inte tar fel.Framförallt deras rena effektförstärkare var mycket kraftfulla.Mvh Kristofer
Jag vet inte vad jag ska tycka... Dom är ju snygga och låter gör dom, men ska du använda den måste du renovera. Framförallt byta de stoora elektrolyterna som förmodligen är körda. Jag bytte bort min gamla efter att jag jämfört med en protonförstärkare för någon tusenlapp. Detta gäller väl för övrigt de flesta gamla effektförstärkare. Dom åldras. Men en 70-tals Marantz är SNYGG, speciellt receivrarna.