Author |
Topic  |
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 09:55:54
|
Jag kom helt plötsligt att tänka på gruppen "Sky" där bl a John Williams var/(är?) medlem. Jag hade en del LP-skivor samt hörde dem även live på konserthuset i Göteborg för "hundra år sedan", en riktig höjdare om jag minns rätt...
Jag kollade på www.allmusic.com (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=CASS80310210336&sql=Biifozfdhehpk), tydligen finns det nyare skivor med dem. En snabb koll på cdon samt ginza gav tyvärr inga napp.
Så... är det ngn som har pejl på om deras skivor finns på CD? I så fall, var? Jag är mest intresserad av de tidigare skivorna men allt är iofs intressant...
/P
|
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts |
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 11:26:24
|
Tack för tipsen! Jag utgår från att du har handlat på dessa sajter, vad är dina erfarenheter?
/P
|
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 12:27:47
|
Per,
Jag har hittat och köpt en hel del sällsynta skivor via Gemm.com, som är ju database där flera butiker rundt om i världen lägger ut sina listor. Jag har fått paket från England, Holland, USA, Australien och New Zealand. Tack och pris, hittills inga problem.
Länken till MusicStack hittade jag senare och har tyvärr ingen erfarenhet med. Har inte heller kollat listorna, men ville inte överraska mig om samma affärer har sina salgslistor även där som i Gemm.com.
Du burde läsa mera om finesser och möjligheter beträffande Gemm, som fex ger viss garanti, men du burde läsa själv.
För att inte glömma: vi har ju också eBay.com..... |
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
 |
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 12:30:09
|
markku: ska läsa lite och ev testa gemm.com... svejk: LP är tyvärr inte aktuellt, saknar spelare...
/P
|
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 13:57:35
|
OK, annat läge...
Var de nya eller begagnade? Är det remastered-utgåvor eller original? Inte för att jag är så kräsen för 50:- men... Ngn som vet och/eller som kan hjälpa till med inköp? Har kollat lite i Götet men har inte hittat nåt...
/P
|
 |
|
|
Topic  |
|