HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Suspekt fenomen. Återköp av "gamla" skivor...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/22 :  23:46:30  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Av någon märklig anledning inträffar det häpnadsväckande ofta att jag införskaffar samma titel för andra gången för att jag ung och dum gjort mig av med fina titlar. Uppenbarligen impulsivt värre. Gav även bort endel åt brorsan tidigare och det var sannerligen onödigt kom jag på i efterhand. Jag vet även andra som brukar (miss)lyckas med detta. Med andra ord torde det vara en gyllene regel att aldrig sälja något utan att bara dra nytta av andras misstag och deras akuta penningbehov. Musiksmaken går alltså kraftigt i vågor (allmänt känt iofs). Några exempel på bittra försäljningar (så kanske även denna fråga ger upphov till skivinspiration)? Hur brukar ni ha det med att "växa in" i plattor ni köpt, men inte hajat direkt? Många plattor ligger ju ofta långa tider för att senare leva upp.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/23 :  00:17:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
Självklart säljer man ingen skiva i sin samling, någonsin. Man vet aldrig vad man kan komma att uppskatta i framtiden.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/23 :  01:15:35  Show Profile Send pesa a Private Message
lasse78: Känner igen mig. Av någon (idag) helt oförklarlig anledning skänkte jag bort alla mina KISS- och SWEET-vinyl när vi behövde donationer till en loppmarknad (skulle arrangera i klassresa i gymnasiet). Detta är snart 20 år sedan och jag får ångest än idag när jag tänker på det...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/23 :  01:27:11  Show Profile Send Bravo a Private Message
Här är det ännu värre, jag skaffar dubbletter av skivor jag har för att jag sitter och beställer över nätet och inte har full koll på vad jag redan har.

Bravo
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/23 :  06:41:23  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Har hänt också det ja. Det var inte medvetet...Pinsamt.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/10/23 :  09:23:29  Show Profile Send Margaux a Private Message
quote:
Här är det ännu värre, jag skaffar dubbletter av skivor jag har för att jag sitter och beställer över nätet och inte har full koll på vad jag redan har.[/

Oj vad man känner igen sig. Hände för några veckor sedan senast.

Det är faktiskt en nackdel med att köpa på nätet

/Joachim
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/10/23 :  12:53:01  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Hua kan man ge bort KISS och Sweet vinylplattor!!??
Det är skandal!
Skäms!
Jag sålde i alla fall mina.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/10/23 :  15:06:14  Show Profile Send svejk a Private Message
Har handlat om en hel del. Värst på listan Made in Japan, Deep Purple. 3st vinyl 1 utsliten 1 förkommen 2 cd orginal plus en remastrad. Har sålt av min vinyl samling av praktiska skäl. Var ute för en olycka så jag klarar ej att sköta en grammofon, pillrigt. Efter det har jag köpt om väldigt mycket. En del har varit lika bra som jag minns att dom var. En del återköp har fått mig att fundera över hur det var ställt med min mentala hälsa när jag tyckte skiten var bra!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000