Av någon märklig anledning inträffar det häpnadsväckande ofta att jag införskaffar samma titel för andra gången för att jag ung och dum gjort mig av med fina titlar. Uppenbarligen impulsivt värre. Gav även bort endel åt brorsan tidigare och det var sannerligen onödigt kom jag på i efterhand. Jag vet även andra som brukar (miss)lyckas med detta. Med andra ord torde det vara en gyllene regel att aldrig sälja något utan att bara dra nytta av andras misstag och deras akuta penningbehov. Musiksmaken går alltså kraftigt i vågor (allmänt känt iofs). Några exempel på bittra försäljningar (så kanske även denna fråga ger upphov till skivinspiration)? Hur brukar ni ha det med att "växa in" i plattor ni köpt, men inte hajat direkt? Många plattor ligger ju ofta långa tider för att senare leva upp.
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
lasse78: Känner igen mig. Av någon (idag) helt oförklarlig anledning skänkte jag bort alla mina KISS- och SWEET-vinyl när vi behövde donationer till en loppmarknad (skulle arrangera i klassresa i gymnasiet). Detta är snart 20 år sedan och jag får ångest än idag när jag tänker på det...
Här är det ännu värre, jag skaffar dubbletter av skivor jag har för att jag sitter och beställer över nätet och inte har full koll på vad jag redan har.
quote:Här är det ännu värre, jag skaffar dubbletter av skivor jag har för att jag sitter och beställer över nätet och inte har full koll på vad jag redan har.[/
Oj vad man känner igen sig. Hände för några veckor sedan senast.
Det är faktiskt en nackdel med att köpa på nätet
/Joachim ********** Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Har handlat om en hel del. Värst på listan Made in Japan, Deep Purple. 3st vinyl 1 utsliten 1 förkommen 2 cd orginal plus en remastrad. Har sålt av min vinyl samling av praktiska skäl. Var ute för en olycka så jag klarar ej att sköta en grammofon, pillrigt. Efter det har jag köpt om väldigt mycket. En del har varit lika bra som jag minns att dom var. En del återköp har fått mig att fundera över hur det var ställt med min mentala hälsa när jag tyckte skiten var bra!