HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 På onsdag landar DEN här hemma!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/29 :  21:07:48  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Svinbra var ordet...

Billigt sätt att skapa reklam?? Hur menar du då? Trodde ni var intresserade av lyssningsintryck... Är det inte därför vi skriver här på forumet? Bygga upp förväntningar gör väl alla som vill skapa lite roligare trådar... Om du, jatttelite, var förvånad eller ej kan jag ju inte göra så mycket åt...

Edited by - Pjotre on 2003/10/29 21:35:09
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:27:17  Show Profile Send Kemppi a Private Message
Pjotre: Läckert foto!!

Skulle vara trevligt att prova en Grendel och se vad den går för. :)
Hoppas att du bilr toknöjd

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Skiier
Ej medlem längre

271 Posts

Posted - 2003/10/30 :  00:46:00  Show Profile Send Skiier a Private Message
jattelite: Skapa reklam?

En sak är det väl om en tillverkare/ÅF basunerar ut lovord,
men här handlar det väl mer om att herr P har pungat ut en hel del
pengar för en produkt och det kan man väl inte kalla "promotion"?

Men visst, jag gör väl reklam för VSA då eftersom jag råkade köpa
ett par VR-1:or. Bör jag passa mig för att skriva gott om dem?

Jag skulle också vilja ha ett odjur hemma

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/30 :  01:18:14  Show Profile Send Bravo a Private Message
Grattis till nyförvärvet "Pjotre" och lycka till, det verkar vara några som är lite smått "avis" här eller hur?

Bravo
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/10/30 :  03:00:36  Show Profile Send KennethS a Private Message
Grattis Pjotre!!!!!!

Tänk om man hade råd själv......

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/30 :  08:39:40  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Den är säkert svinbra, jag skall nog köpa en själv såsmåningom, men är inte detta ett billigt sätt att skapa reklam. Bygga upp förväntningar, vad skall pjore testa???, var inte jätteförvånad när jag såg vad det var.

Jag håller med Jattelite, Lexicon borde ha råd att köpa lite reklam i tidningarna istället för att få all denna gratisreklam...med bild och allt...

Btw, Jattelite...har du glömt vad du sa för ett tag sen...hmmm "mitt sista inlägg"...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/31 :  13:29:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Håller med Kenneth H. Mycket kul och trevligt, hoppas att du får stor glädje av ditt nyförvärv. Om det är en Grendel så hoppas jag att du även skaffar förförstärkaren som är tänkt till denna. MvhKristofer
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/31 :  14:27:53  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Vad är problemet med att man får hem något nytt och gör en sån här tråd? Jag menar, jag har ju inte gjort så lite gratisreklam åt Sonus Faber i mina bildtrådar om man ska se det på det sättet..

Fler bilder Pjotre!!!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/10/31 :  15:15:42  Show Profile Send sampix a Private Message
japp. och nu vill vi ha mer bilder som sagt

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/31 :  15:40:15  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Mer bilder och lyssningsintryck åt folket !!

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/10/31 :  15:41:56  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Vilken av varianterna var det som införskaffades, som jag förstått finns det lite å väöja på!

Hur som helst, gryyymt avundskjuk.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/10/31 :  20:06:25  Show Profile Send geldis a Private Message
Och nu vill jag gärna bygga upp lite förväntningar inför H/k Signature serie som jag äger och använder (mycket bra ljud). "Alla" vet hur det det låter..utan att att ha lyssnat. Är rätt trött på hypandet av egna inköp på detta forum. Jämför gärna med utlänska forum där produktens för och nackdelar kan debateras utan att märket ligger i focus därmed är untouhable. Bättre att bygga upp trådar med mer substans. Därmed missunnar jag inte dig ditt nyförvärv som i enligt din uppfattning är intressant att lyssna på och ev.. det bästa man kan köpa för dessa pengar. Några lyssningsintryck har jag inte sett trots tre sidor av denna tråd, är förmodligen en j*vla tråkmåns.
mvh

geldis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2003/10/31 :  20:10:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
geldis: Kallar du den postningen för "substans"?
Jag saknar dock också intryck och bilder, men det kommer väl.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/10/31 :  20:18:37  Show Profile Send geldis a Private Message
Nej BJ du har en poäng där, men jag har följt tråden och undrade vad det skulle bliva... . Men min kritik av trådar av den sort kvarstår.
mvh

geldis
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/31 :  20:38:27  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tjohooo!

Ja vad problemet med "reklamen" ligger fattar jag inte och bryr mig inte om heller....

Hur som helst, jag kopplade in pjäsen och spelade som ni läst innan först några DVD skivor... Lät bra med dynamik och pondus... MEN, sen kommer det smärtsamma.... Jag glömde för en stund att det är en "Bladelius produkt" vilket innebär INSPELNINGSTID..... Jo jag vet, men då säger jag bara lyssna på en Amplifix eller en Grendel oinspelade och följ den utveckling som kommer... För när jag satte i en CD och spelade så lät det hårt, kantigt trist och allmänt intetsägande.... Den fick gå hela natten till torsdag och torsdag morgon så var det liiiiiiite bättre men lååååångt från den Grendel jag hade hemlånad för några veckor sedan... Så det är bara att smärtsamt konstatera att den måste gå dygnet runt några dagar... veckor?? Sen får vi se hur bra det kan bli...

Här märker man en KLAR skillnad på DVD och CD/SACD... DVD funkar redan nu rätt bra... Dvs. det är inte tillräkligt hög ljudkvalitet på DVD för att höra att Grendel är oinspelad... MEN sätter man i den CD eller en SACD så hörs det direkt....

Fler bilder kommer...

Gelidis, jag är ledsen att det varit mer än MYCKET att göra på jobbet torsdag och fredag.... (Ericsson rapporten kom i går...) Så jag har inte hunnit skriva eller fota så mycket mer... Men det kommer.... Om du är trött på visst innehåll i vissa trådar har jag bara ett gott råd... Läs dem inte!
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/10/31 :  20:52:48  Show Profile Send geldis a Private Message
Ok Pojtre,jag vet att ni på ERIKSSON inte disponerar inte er tid som ni alltid önskar. Kom igen och berätta hur det låter nu, äntligen :-)

geldis
Go to Top of Page

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2003/10/31 :  21:11:10  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message
Pjotre}
En fin pjäs du har skaffat dig och hoppas du får njuta många timmar med. Har du testar och jämfört den med någon annan pjäs i samma liga typ BAT VK6200 (Den skulle jag själv val). Bat kanske ligger i en annan prisläge (ca 130000kr/6 ch)
Är det daxs att bytta ut din SP 31.7 som du har till något annat ??
Du får önska att indexet på Börsen ökar så du får göra lite goda affärer.
Ha den trevlig helg med din nya pjäs
Ps
Så här se BAT VK6200/6ch

Ha de
Fideljr

When you listen to the music, don't listen to the sound!

Edited by - Fideljr on 2003/10/31 21:16:49
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/31 :  21:27:22  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Geldis, jag jobbar INTE på Ericsson... Jag är i mitt jobb bara väldigt beroende på vad dom lämnar för ekonomiska rapporter....

Fideljr, BAT gör väldigt, väldigt trevliga prylar!!!! Men jag har tyvärr inte haft möjlighet att jämföra Grendel med BAT VK6200... Men den som lever får väl se om det blir fallet i framtiden...
SP 31.7 skall bytas mot något nästa år... Om det blir Krell, Bladelius, Lexicon, Meridian eller något annat får framtiden utvisa.... Men en potent flerkanalsprocessor som spelar tvåkanaligt bättre än merparten av de tvåkanaliga förförstärkarna är vad jag vill ha....

Edited by - Pjotre on 2003/10/31 21:28:23
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/10/31 :  21:54:41  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
quote:
det är en "Bladelius produkt" vilket innebär INSPELNINGSTID

Usch, detta är inte kul..det är då tvivlen börjar komma..var den inte bättre än så här, är det nåt fel på den, var demoexet modifierat..

Men det tar sig med tiden, lyckligtvis..förhoppningsvis..?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2003/10/31 :  21:55:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jisses vilken best den där BATen var!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/10/31 :  21:57:49  Show Profile Send geldis a Private Message
Sorry Pjotre, av din post kunde man tro att du arbetade för ERKISSON. Vad som är intressant är hur hur ett flerkanalsteg låter jämfört med ett dedekteratat 2 kanals system som vi normalt väljer vid musiklyssning, alltså då åxå, vis av tidigare erfarenheter. Nåja vi skall väl alla hamna där så småningom.
mvh
edit: ett stavfel

geldis

Edited by - geldis on 2003/10/31 22:08:32
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/31 :  22:07:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
CH, jag är inte orolig...

Gelids, jag arbetar som aktiemäklare på en bank... Ericssons rapporter påverkar i stor grad min arbetsbörda... Strunt samma...
Din fråga är intressant, hur låter ett flerkanalssteg i förhållande till ett dedikerat tvåkanalssteg... Och svaret tror jag mig veta reda... Då jag lyssnat på en inspelad Grendel hemma... En inspelad Grendel låter bättre än Advantage S250 monoblock eller för den delen biampade S150 som jag hade... Den är helt enkelt löjligt bra för pengarna... MEN, vad som skall bli intressanat är hur de nya monoblocken från Bladelius låter... Är de SÅ mycket bättre??? Svar på den frågan kommer om några månader....
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/31 :  22:09:30  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Gelids, du har fler stavfel att editera...
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000