Jag har en RB250 som jag modifierat med Origin Live motvikt. Det gav bättre spåring med fastare bas och bättre skärpa i återgivningen överlag. Jag tror att det går lika bra med den något billigare motvikten från Veteran Hifi, men den hade inte kommit då (www.simplyblack.net). Tonarmskabeln har jag uppgraderat med Incognito kit. Jag föredrog detta eftersom det är en enda längd av samma kabel från pickup till phonoförsteg medan Origin Live har två olika kablar som är hoplödda. Incognito specar också att de använder Cardas kopparkabel medan OLs är hemlig. Jag har dock aldrig testat OL kabeln och kan inte säga något om hur den låter. Det är dock ingen tvekan om att orginalkabeln är billig och har massor av lödningar och att man får klart bättre ljud med en uppgraderingskabel. Bättre än orginalkabeln redan efter ett par timmar men Cardas kabeln behövde 60 - 70 timmars spelning för att riktigt blomma upp. Ju bättre anläggning i övrigt, desto mer hör man av förbättringen. Sen skall OL också ha en Silver modell som skall vara ännu mer modifierad.
Det låter inte helt ointressant, bägge lösningarna är ju ekonomiskt vettiga. Jag har tidigare använt VDH's försilvrade koppar kabel med ptfe isolering i ett tonarmsbygge utan att jag har jämfört den med något annat(åsikter om den kabeln nån?). Om jag inte minns alldeles fel så finns det även fler Rega modifieringar??