Jag har ett par Atacama Nexus 7 (70 cm) som står minst sagt ostadigt på ett halvrangligt parkettgolv. Då det är fyra spikes under stativet så är det svårt att få det att stå stadigt (speciellt när man håller på och flytta om dem hela tiden ).
Nån som kan rekommendera en sjysst lösning för att stadga stativen. Har funderat på att köpa trädgårdsgångsbetongblock i typ 20*20 cm med vanliga möbeltassar under. Kan det vara en bra lösning att ställa stativen på sådana?
Kan du inte mecka om så du bara använder tre spikes? Visst kommer en trädgårdsplatta troligen ge bättre stabilitet, men om stativen sen funkar som tillverkaren tänkt (om dom har det) är en annan femma. Särskilt om du har möbeltassar under stenen. Biltema blästersand är ett kärt fyllnadsmaterial som jag skulle prova först.
Kan nog rekommendera en tung och stabil platta av granit t.ex. Är golvet instabilt kan jag inte se att någonting skulle bli bättre av att ställa högtalarna på olika rankiga parkettbitar. Givetvis skall plattan vara tuuuung och hyfsat stor så att du kan vrida högtalarna vid behov utan att behöva flytta stenen.