Det finns ett antal fina apparater, javisst men high end
Vincent är i mitt tycke INTE high end även om en del av prylarna är ytterligt seriöst byggda. Shanling gör riktigt snygga grejer men ljudmässigt är vi fortfarande på hifinivå. Det är fint nog det.
Jag tror däremot att kineserna blir bättre och bättre på att bygga kvalitet och inom en 10års period tar vi upp tråden igen så får vi se.
Kanske ett olyckligt ordval... högkvalitativ hifi kanske?
Jag är rätt så sugen på 2 st Vincent SP-991 (alternativt 1 st SP-993) och letar alltså komponenter av motsvarande kvalitet... från Kina då.
I dagsläget har jag ett dedicerat lyssningsrum i källaren (6x4 meter) så det blir ingen mysmusik på övervåningen. Hade varit trevligt att kunna spela lite bakgrundsmusik nu och då, så jag tänkte också börja bearbeta frun om en 2:a anläggning i vardagsrummet. Ett litet mer estetiskt system som kanske involverar rörförstärkare samt cd förstås och två stativare (det var här jag började tänka på Shanling, fast priset är ju som sagt var ofantligt). Men detta ligger en bra bit bort i tiden. Hur jag ska lösa högtalarfrågan vet jag inte ännu, frun blåvägrar golvare/stativare men sagt att hon som mest kan tänka sig t.ex. 2 st Mirage Omnisat i taket (ARGH).