Har funderingar på ny cd-spelare. Har lyssnat på Primare D20, låter mycket bra tycker jag. Samtidigt har jag läst mycket om Vincent CD-s3. Hur står den sej? mm
Idag har jag endast en Yamaha reciever som få lämna plats åt något nytt spännande efter cd köpet.
Tacksam för intryck erfarenheter och åsikter. /Junplätt
Är själv nyfiken på Njoe Tjoeb 4000. Har inte hört den, men tycker den verkar intressant. Är det någon här på forumet som har någon erfarenhet av denna CD-spelare?
Hej, har en Vincent CD S3 som jag haft i 6 månader nu. Är väldigt nöjd med den, framförallt har den en magnifik upplösning. Är gediget uppbyggd och känns väldigt "stabil". En detalj: Upptäckte igår att fjärren tog från soffan som ligger diagonalt med cd-spelaren (behöver numera inte ligga på golvet när jag zappar). Nu skall den under nästa år få nya kompisar (högtalare) som är bättre än dom jag har idag.
Jag kan rekomendera marantz cd 17 mk II den kostade 12,500 kronor ny men då en M modell nyligen kommit ut kanske du kan hitta en för 8-9.000 kronor. Annars kan jag även föreslå marantz 6000 Ki ca 9.000 kr. Det jag gillar med marantzen är att de spelar lite åt det värmare hållet med ett fantastiskt mellanregister, men som allt annat gäller det dina preferenser och vad du uppskattar.
Ett annat hett alternativ är annars naims nya cd 5i vilken snart kommer att släppas, den hade i alla fall jag lyssant på innan jag köpte något nytt idag.