HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY-Träff i Göteborg 10:e Januari! Pryl-lista
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/12/13 :  16:40:06  Show Profile Send henricsson a Private Message

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2003/12/13 :  18:59:32  Show Profile Send JoelH a Private Message
Jag är riktigt, riktigt sugen på att komma förbi och kika!

Har dock inte byggt nåt eget än, ska fila lite på ett par HFLS-1 jul, men vill gärna titta på annat!

Om jag tolkar kartan rätt så äger det hela rum på medicinarberget? Det är ju så nära där jag bor så det vore ju bedrövligt att missa en sån här grej, ok om jag dyker upp?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/13 :  23:04:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
JoelH: Självklart är du välkommen.
henricsson: Chili verkade inte fel. Det blir en lång dag för
många av oss tror jag så sånt är uppskattat såklart. Jag
kanske tar med något ätbart också, vi får väl se.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/12/13 23:09:06
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2003/12/14 :  02:45:54  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Bernt dina coola rörförstärkare vore ju väldigt kul att både se och höra.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/14 :  03:15:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Då får du väl komma på träffen då. Jag förmodar att den nya OTLen kommer att spela med ett antal olika högtalare under dagen. Det kommer några rörförstärkare till, Dimitri har en och Peter S har två monoblock.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4440 Posts

Posted - 2003/12/14 :  16:03:48  Show Profile Send jari a Private Message
Vore spännande att se allt trevligt som tillverkats,kan själv bidra med balanserad Belden 89259 signalkabel(hade även tidigare högtalarkabeln,Jon Risch,Belden 89259),om det går för sig.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/12/14 :  17:40:56  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Sorry Bernt
Glömmde att fråga om det var ok för mig att komma oxå.
Tar gärna med mig mina BoW N805 kloner om ni vill.

När det gäller mat så kan väll alla diy laga käk lr

Tänkte att man kunde svänga ihopa en ungnsbakad kassler med senapssås lite lätt och koka lite ris till. Kasslern går fort och föder MÅNGA så att man får tid över till annat som att lyyyyyyssssna

/Niclas

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/12/14 :  17:52:52  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Synd att ni bor i fel stad grabbar

Såvida ingen bjuder på flyg och frakt för min subb så kommer inte jag

Edit: Bor i sthlm om det spelar nån roll för flygbiljettspriserna

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Edited by - Dazzin on 2003/12/14 17:54:13
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/12/14 :  18:04:23  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Oj, här bjuds det på mycket godis! Är riktigt sugen på att komma, får man det?

Håller just nu på med mina första elektronik DIY prylar (som omväxling från alla DIY högtalarprojekt )! Är ett försteg med OPA627 och ett slutsteg med OPA541. Blir de färdiga och välljudande tar jag med dom, annars får de stå hemma och skämmas..

OT: Audio Nicke, Henricsson och Bernu, ska vi fixa bil gemensamt kanske? Eller får vi plats med allt i en bil? Kanske måste dela upp det i två.

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2003/12/14 :  19:46:44  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Kassler med ris låter kanon! Ska vi ha en insamling för mat och lokalkostnader? Jag kan ev. ta med lite långhalsad öhl..?

Hur många var ni sist/hur många får plats?

Sanny_X
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/14 :  20:18:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Hur många var ni sist/hur många får plats?

Jag måste kolla upp allt det här. Själv har jag inte sett lokalen.

Det här kommer att bli en stor träff och mycket folk. Jag tycker det är en bra ide med insamling och självklart ska dom som äter täcka kostnaderna. Men jag vill inte hålla i insamlingen. Det verkar bli mycket jobb ändå för mig att ordna detta.

Jag jobbar på att få ett par andra RIKTIGT intressanta hembyggen utan forumanknytning dit, om det går i lås kommer de upp på listan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/12/14 20:49:15
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/12/14 :  21:08:36  Show Profile Send henricsson a Private Message
Hur många blir det egentligen totalt? Eftersom jag & tjejen spånar på en skidresa kan jag inte säga något definitivt förrän om en vecka eller nåed, men som sagt - detta får inte missas! Chilin kan jag bjussa på dock, finns där nån mikro?

Sanny X, det är ju en fredag om du tar med dig ett gäng öl så kan du ju ta betalt per långhals.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet


Edited by - henricsson on 2003/12/14 21:10:00
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2003/12/14 :  21:21:32  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
henricsson
fixar du chili fixar jag öhl, kan knappt laga smörgås själv...
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2003/12/14 :  21:34:42  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Nagref

Vi pratar inte sex antar jag? Bara skojar.

Har väl byggt lite högtalare, men då spånnplattelådor för PA/Disco. Inget man vill ha hemma direkt... Högt & biligt var viktigt på den tiden så det blev lite horn. Numera lyssnar jag mer än jag spelar om man säger så. (gammal DJ)

Tar Du med Dina Audax-subbar?

mvh
Sanny_X
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/15 :  02:20:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
jari, Audio Nicke, Mcz: Ni är såklart välkomna också, era grejor läggs till listan. Även Sanny_X är välkommen.

Ännu en uppdaterad lista över grejor som skall vara med:
Pac: HFLS1, tubetraps.
Bernt: 2 st OTL-slutsteg, Theta (köpe)rörslutsteg, Försteg, Hybridhögtalare Banddiskanter+Audaxbasar,
Dipolbasar, Thorens TD321 Skivspelare (och CD+Dac om inget bättre än mitt dyker upp) Philips HD890 hörlurar.
P-A: Hörlursförstärkare, Sennheiserlurar HD545, två vinylsteg, Yamaha CD-spelare, ev. skivspelare JVC.
Nagref: EPS-1 högtalare + komplett anläggning
Dimitri: World Audio Design Kit34, NLE riia och lite kablar.
Mattiasa: Stativhögtalare T&P C23 + Eton
epkpeng: ICEPower förstärkare och annat?
holmgrenstefan: Högtalare.
Peter S: Betongskivspelare, två monoblock med 807-rör, försteg. Peter har fler överraskningar, men jag får inget säga...
StefanB: ICE Power förstärkare. GALTIS kanske? Snälla... det finns frivilliga bärare kan jag meddela.
henricsson: Diverse högtalare.
tengil: Tangbandare med W3-871S, Baslådor med peerless 315SWR, komplett hembiorigg, med projektor och hela paketet.
nikon: stativare bestående av T&P C11 samt Eton 5"
plind: Tvåvägs scanspeakstativare 8546+9500+8"slavbas(seas).
zie: Zen head amplifier (eventuellt)
jari: Balanserad Belden 89259 signalkabel
Audio Nicke: B&W N805 kloner
Mcz: Försteg med OPA627 och slutsteg med OPA541
Bosse: Slutsteg med EL84or

Det verkar som dämpmaterial behövs i stor mängd för akustiken är sisådär enligt de som var där tidigare. Någon som har sådant? (Inget DIY-tvång på det)

PM-a mig om något du ska ta med dig saknas på listan!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/12/20 19:16:27
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2003/12/15 :  12:17:47  Show Profile Send Peter S a Private Message
M.h.t. överraskningar som Bernt skrivar är det väl inget märkvärdigt, utan en fråga om att jag inte vill lova något jag inte hinnar klar med, och inte vet om det funkar. Lite högtalar-projekt bara. Dammade badrummet totalt ned med sågspån i helgen, he he .
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:01:58  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Är det någon som har ett par Proac kloner som har orken att ta med dom? Skulle vara kul att höra hur dom låter.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:05:37  Show Profile Send ILLY a Private Message
Någon som tagit reda på hur mycket människor som får plats i lokalerna? Jag är väldigt intresserad av att komma! Särskilt OTL, vill jag se och höra! Har inte något eget alster som jag är särskilt intresserad av att visa upp just nu. Får vänta i ett halvår eller två, tills tid och pengar räcker till ett seriöst bygge. Gör dom någonsin det?

Lite mat och pengar för lokalhyra borde jag dock kunna bidra med.

Har eventuellt lite gammalt skräp liggandes djupt i nån garderob, som jag gärna säljer för billig peng på komponentloppis.

(detta är alltså en intresseanmälan, ifall jag flöt iväg på sidospår och blev otydlig!)

Militant cyklist.

Edited by - ILLY on 2003/12/15 23:08:17
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:19:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
zie: Ja, ProAc-kloner hade varit önskvärt.
ILLY: Låter bra, du är välkommen såklart.

På onsdag ska jag och titta på lokalerna. Det är sex rum enligt Dimitri, det ska väl räcka ett tag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/12/16 00:22:57
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:37:14  Show Profile Send marran a Private Message
jag skulle eventuellt (kan inte lova något säkert) bidraga med ett par nästan-kloner (de är overkillade med foliespolar dämplim intern stagning som ska färdigställas på jullovet.
även ett hiraga-designat klass A slutsteg på 2*10 w kan tänka sig att delta detta är dock inte byggt av mej men jag hoppas att man får komma ändå :)
problemet är att dessa grejjer är i kiruna tillsammans men mej och jag har ingen bil...inte ens körkort faktsikt.
så om nån ska neråt härifrån så kan jag o mina prylar eventuellt delta

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:48:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
hiraga-designat klass A slutsteg på 2*10 w


Det hade varit häftigt! Är det trissor eller rör?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/12/16 :  18:42:27  Show Profile Send marran a Private Message
trissor
2 st per kanal
helt i dual mono 1 st 120va trafo och 240000uf (har jag för mej) per kanal i nätdelen
innehållet i lådan är mest kondingar :)

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/12/16 :  21:11:20  Show Profile Send mace a Private Message
Ni har ju skrivit fel datum 26 December var det visst Eftersom JAG är i Sverige just då

Ha det så kuuuuuuuul, suuuktar

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/18 :  01:05:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Idag har jag varit och tittat på lokalerna vi får låna. Det är 5 stora rum och 5 små.
Två av de stora rummen är riktigt stora, det är föreläsningssalar.
I vissa av de stora rummen fanns det rätt kraftigt baseko, lååågt.
De som kan MÅSTE ta med basabsorbenter. Har du dämpmaterial, ta med!
Det finns ett fikarum och där finns möjlighet att fixa kaffe och värma mat
i mikrougnar, tre stycken mikrougnar finns. Det finns ingen spis.
Parkering finns direkt utanför dörren och det finns hiss.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

tengil
Member

331 Posts

Posted - 2003/12/18 :  02:18:39  Show Profile Send tengil a Private Message
Jag tar med mig så många madrasser jag hittar!!

Kommer bli skoj detta!!
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000