Author |
Topic  |
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 22:06:59
|
Nu 2004 kommer ju Arkenmässan att gå av stapeln (trots Olles bortgång). Nu till min fråga: (Jag har ingen aning om hur många importörer som läser Forumet, men man kan ju hoppas att dom läser och lyssnar... ) Vad skulle Ni vilja se för prylar på Arken i år?
Jag personligen skulle tycka det var kul om man fick se/höra lita megasystem liknande Audio Physic Chronos som visades förra mässan, eller varför inte MårtenDesign`s nya serie som jag hör ryktas om, eller... . Nya små bomber är oxå trevligt som tex gignos små stativare som gjorde ett gott intryck på mig vid Sheratonmässan (som jag efter det aldrig sett röken av dock... )
Så pojkar/flickor män och damer vad vill/hoppas NI se? nya märken?..små billiga system?...stora dyra system?..system som låter bra?
/Jonas som bara väntar på våren... |
Konsult hos Consulterna |
|
tober
Component.se

1318 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 22:09:01
|
När är arkenmässan? Finns det nån länk till den?
|
Driver sajten component.se. |
 |
|
eleven
Member

60 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 22:09:56
|
tänkte precis fråga det samma. när är det? och får vem som helst komma och lyssna? |
Think for yourself. Question authority. |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 22:24:13
|
Mycket av 2-kanal, mindre av fler-kanal.. kort o gott.
/Mikaell |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 22:27:21
|
Den är vart annat år i september (2004) Ja, alla som betalar inträde får komma! Tror inte det finns någon länk än, blir det så blir det säkerligen via Hifi Consults hemsida.
|
 |
|
eleven
Member

60 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 22:55:39
|
vad roligt, det ska jag verkligen gå på.
|
Think for yourself. Question authority. |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 23:24:05
|
Arken, ja vad vill man se där??? Mkt bra fråga! - Rum med bra akustik och bra ventilation... - Gratis inträde för alla medlemmar på HiFiforum.nu... - Jag vill inte se de vita rockarna och stetoskopen igen!
Nej Ok, jag skall bli lite allvarligare.
Jag ser gärna skivspelare, Balanced Audio Technology, riktigt bra tvåkanal, akustikbehandling(kan man tvinga Svanå att ställa ut?? ), jag ser gärna en Demo från TACT igen, ...
Glömt: - HiFiforum.nu fika!
Vänligen, Per
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Sanny_X
Member

181 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 23:47:34
|
Blev väldigt imponerad av Gignos stativare sist, hoppas de kommer i uppdaterad version. Skulle vara kul att höra deras stora system också, nån som vet om det är klart ännu?
Billiga slutsteg, typ Vincent kan det inte bli för många av...
Varför inte en ny tidskrift? H&M har alldeles för lite konkurens.
Kanske viktigast av allt: inga nya format!
Glömde 1: Massor med ny och rolig demomusik! 
Glömde 2: Massor med glada forumsmedlemmar att fika med 
mvh Sanny_X |
Edited by - Sanny_X on 2004/01/01 23:53:17 |
 |
|
krelle
Member

378 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 00:33:56
|
Jag hoppas oxå på lite aukustikprylar samt nåt jag tycker har varit dåligt med dom senaste gångerna försäljning av skivor. Kommer ihåg första arken-mässan då DMP var där, skulle va kul med lite audiofilskivor till salu......mvh Krelle |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 02:31:03
|
Vem fixar Forumsfika den här gången ?? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 04:44:18
|
quote: Jag vill inte se de vita rockarna och stetoskopen igen!
Vilka är det |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 08:38:59
|
FBK:Jag gissar LTS LjudTekniskaSällskapet. Mvh |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 08:47:07
|
Audio Artistry Beethoven Pass X1000 GRAAF Tenor Audio |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 09:02:53
|
Inga OTL Bernt...  |
Konsult hos Consulterna |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 09:11:29
|
Jodå, GRAAF och Tenor är OTL. Transcendent T8 och Atma-Sphere MA-2 OTLer skulle vara häftigt också. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 09:54:42
|
Det finns saker man kan rå över och saker man inte kan påverka. Ett ganska säkert stallips är att ni hittar mig där. På gott och ont...
jag hoppas själv att jag kan visa för Er de fantastiska QRS Venus som jag har hemma just nu, i färdig version alltså, säkrare kort är såklart Bladelius multispelare i alla 3 nivåerna men allra roligast vore att kunna sälja SACD/DVD-A-uppgraderingar till S1:an !
Gratis inträde för alla hififorum-folk? Njäää, det vore som att ge gratis inträde på en bilmässa till alla som köpt en biltidning sista året Jag vill gärna påpeka en sak som kanske inte är självklar: Arkenmässan är ett nollsummespel. De utställare som är ute och rör på sig på andra mässor vet vad en kvadratmeter kan kosta på en mässa och ingen tycker att priset är satt i överkant...
I Olles värld ingick att inte sko sig på någon enskild kategori (alltså beökare eller utställare) utan alla måste hjälpas åt. För de stora drakarna spelar prislappen inte så stor roll men tänk på de många enmansföretag som ges möjligheten att få vara med till en rimlig kostnad. Det har man bara råd med om kvadratmeterpriset kan hållas på en ganska låg nivå. Det i sin tur kräver att det inte finns en massa "free bees" i biljettluckan. På Arkenmässan finns ingen VIP-kö vid sidan av i entrén, där är det lika för alla, volvodirektörer som arbetslösa, hifi-kamrater till utställare eller släktingar. (min pappa, 74 år, förväntade sig att få gå in gratis förra året, det gick han bet på )
Så har det varit sedan starten och så kommer det att bli i år också. Jag hoppas även att ni ser det positiva i detta.
Besökare i vita rockar har vi ingen makt över, alla får ha vilka kläder de vill på sig.
mvh
sladd insyltad
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 10:13:09
|
Personligen tycker jag att det är kul att främst få lyssna på dom där otäckt dyra systemen som det knappt ens är lönt att drömma om  Jag brukar även kolla in hur demogubben (sällan någon gumma..tyvärr) sköter sig. Hur engagerad han är (tror han på sina produkter?) och vilken musik som spelas. Jodå Sladd du sköter dig med den äran  Det tror jag tom dina antagonister på detta forum tycker. Det är även kul att kanske få en pratstund med en och annan konstruktör även om man kanske inte begriper det tekniska så möjligen det filosofiska tänket bakom apparaten.
Tyvärr är ju inte Arkenrummen optimala när det gäller ljudkvalitet men det gäller ju alla mässor tyvärr. Sedan är det roligt att upptäcka nya märken och att bli possitivt överaskad av något som inte är ouppnåeligt..
Jag betalar gärna. Framför allt för att få se dom lite mindre firmorna. Detta år kanske plånboken är lite tjockare än vanligt med tanke på ev hifiköp 
Jag längtar redan.... |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 10:18:18
|
Jag hoppas det kommer bli en lika bra stämmning som det har varit på de senaste mässorna jag varit med på, och att det kommer att vara mindre rum som är belamrade med 8-10 par högtalare !! Kan inte utställarna börja lära sig att det låter inte bra om man gör på det sättet... Visst är en mässa mycket för att visa produkter och inte att få det absolut bästa ljudet, men man kan väll försöka ?!?! Nu är det dock inte alla som gör på det sättet men på mässan i Malmö var det i vissa rum lite väl mycket produkter i allt för små rum.
Så fram för mer väljud på mässorna !!!
/Martin |
 |
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 12:18:32
|
Jag skulle önska att få se lite grejor från Totem, gärna Hawk och Model 1 Sign.
|
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 12:33:09
|
Ja det kanske inte är så omöjligt... |
 |
|
Ampalang
fd. drbob

1136 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 12:44:50
|
Jag önskar att få uppleva B&W 802/801 i ett separat demorum så man kan få sig en lite mer separat lyssnings upplevelse. |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 12:53:35
|
Det skulle oxå vara trevligt om det kom lite intressanta hifipersonligheter och hadde seminarier.. Vi får ganska sällan besök från utlandet hit till sverige tycker jag... |
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 13:22:09
|
Arkenmässan ja! 9 månader kvar. Vår, sommar och säkert också en semester emellan - men visst längtar man lite!   
Jag hoppas på att få se: Bernt, Stefan, Pac, Sanoj, Sladd, Björn, Robban, Stefan, Celef, MartinH, Johan B, Pjotre och en hel DRÖS med folk till!
Apparater? Njäe, det brukar lösa sig...
Jag skulle vilja se ödmjukhet bland besökare; jämtemot varandra och utställare. Jag vill se glada miner och uppleva nått positivt.
Jag vill se mångfald. Allt från smårörförstärkare till stora solid state triss-steg och självklart Klass D-teknik.
mvh // Pär |
 |
|
MacDaxy
Member

250 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 13:49:05
|
Och jag önskar mig något sådant trist som bättre varuupplysning. Vad är det för grejer som det spelas på, pris, broschyrer, gärna skriftlig info om vad det är som kommer att demas m.m. |
Allt som skrivs på internet är sant. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 18:39:43
|
Nu vet jag inte om jag skall åka till Arkenmässan i år, men jag skall gå på mässan här i Stockholm i Februari. och jag hoppas att de inte gör som de gjorde förra året, bara ställde upp sina absolut dyraste prylar som de hade. Visst är det trevligt att lyssna på dyra grejer som man alldrig kommer att ha råd till, men jag vill även lyssna på grejer som man har råd till också. Och så var de inte på förra mässan, tex hos Best Sound så spelades bara på prylar för flera 100.000kr trist tycker jag De får en chans till, annars så finns bara Arken kvar som allternativ för min del. Var nere i Göteborg för 4år sedan och det var en bra mässa då. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
DasKapital
Member

614 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 18:41:56
|
Även om det inte är speciellt troligt att det infrias hade det varit kul att höra/känna några Ino profundus Z-moduler flytta lite väggar på Arken...  |
Ino Audio for life |
 |
|
Topic  |
|