Author |
Topic  |
P.P
Ej medlem längre
38 Posts |
Posted - 2002/09/13 : 23:14:21
|
quote:
Om du söker lite med hjälp av vår eminenta sökmotor så kommer du finna många långa debatter i detta ämne...
Frågan är inte om sökningen och de synpunkter man hittar kommer mer att cementera det man redan tycker......???....????
|
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 00:24:44
|
Hej matiasm***! quote: frågan är om man ska skratta eller gråta åt dom som tror sig höra någom skillnad mellan kablar för 500kr och 50000kr ...
-Något som enligt A* är betydligt bättre**** är att:
#1 Anstränga sitt sinne under det att man skriver inlägg till ex, HF*****. #2 Se till så att inlägget blir intressant, men framför allt meningsfullt #3 Skriva på, eller över den nivå som innehas av 1st normalt skrivkunnig 9-åring//11åring med läs-skrivsvårigheter******
* Audiomaniker** ** A* *** Hädan efter,- "ma" **** Än, att skratta eller gråta( bättre än, ed ) ***** HiFiForum.nu ****** Som ex A*, som aldrig någonsin har haft det lätt för att skriva/läsa*******. ******* Därav läser han* alltid igenom texter o dylikt 1st gång innan det sänds iväg.
Mvh A*. |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 08:20:06
|
hehe, A, för mig är dina inlägg väldigt svåra att läsa med alla de där ***** i å så=) jag klagar inte eller nåt, jag konstaterar bara=)
hade gött!
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 09:35:46
|
Herrejösses, han bytte sina Sonus faber Amati Homage mot Kharma Exquisite Reference 1B. Den mest fascinerande högtalare jag någonsin har träffat på (Kharma alltså). Kan det ha blivit bättre...  
Tar nog och försöker locka in Adnan Salihoglu på vårt lilla forum...  
Från en mindre ögonsten...

...till en större ögonsten.

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.

Med externt delningsfilter dessutom! En superdeluxevariant av en superdeluxehögtalare. Han kanske spelar på trav?

|
 |
|
Viking
Member

224 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 13:23:31
|
quote: Originally posted by matiasm
frågan är om man ska skratta eller gråta åt dom som tror sig höra någom skillnad mellan kablar för 500kr och 50000kr ...
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av din kommentar-mange personer klarer å skille kabler, hva du prøver å oppnå eller hvilken kunnskap du har eller eventuelt mangler kan vi andre bare spekulere i- også le eller gråte!!!
MVH Viking |
Edited by - Viking on 2002/09/14 13:24:49 |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 14:43:31
|
Inte bara det för han bytte upp sig på förstärkarsidan också från transistorer till RÖR
<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>> Nostalgi är kul och rören glöder
|
Edited by - EAR on 2002/09/17 20:44:44 |
 |
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 14:51:51
|
Är ingen mer än jag lite imponerad av vinylspelaren på första bilden? Clearaudio kan om dom vill.
Är inte Kharmorna lite lika Coltrane? I alla fall lite om man verkligen försöker se likheten?
|
 |
|
Jonas N
Member

289 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 15:25:47
|
Att dammsuga det rummet kan utveckla sig till en verklig mardröm, eller vad tror ni?
  |
Edited by - Jonas N on 2002/09/14 15:26:16 |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 09:21:59
|
Där skulle jag bara dammsuga själv... Har bjudit in ägaren. Han bör ha en del att berätta...
|
 |
|
Girl
Member

137 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 10:13:33
|
oj oj oj...........fy f-n vad mäktigt.. kan inte sluta titta/beundra.
//girl
/...Det är alltid lika kul när det går bra för folk.../ |
 |
|
Girl
Member

137 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 10:23:23
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
hehe, A, för mig är dina inlägg väldigt svåra att läsa med alla de där ***** i å så=) jag klagar inte eller nåt, jag konstaterar bara=)
hade gött!
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
Hej och godmorgon... Kan inte hålla mig längre... Jag tycker också att det är jobbigt att läsa saker i från A,... Kanske kul...men lite invecklat...? //girl...
/...Det är alltid lika kul när det går bra för folk.../ |
 |
|
dax
Member

644 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 10:42:15
|
Han verkar dammsuga ganska ofta! Av bilderna att dömma ligger det ett flertal dammsugarslangar och skräpar överallt!
|
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 13:55:54
|
quote: Originally posted by Pipes
Är ingen mer än jag lite imponerad av vinylspelaren på första bilden? Clearaudio kan om dom vill.
Är inte Kharmorna lite lika Coltrane? I alla fall lite om man verkligen försöker se likheten?
Om man tittar på diskanten, så är dom lika. kanske mellanregisterelementen också. Dyra är dom också alla tre. Pris från vänster till höger: 700 000, 450 000 och ca. 300 000kr. Och så är det högtalare alla 3 

----------------------------------------------------------------- Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.
Jorma |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 15:01:25
|
Eftersom ägaren till Kharmahögtalarna numera är medlem på vårt forum, går det bra att ställa frågor direkt till adsal. Det finns ju en del att prata om...
|
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 16:12:09
|
Hej! quote: ( Originally posted by Pipes ) Är inte Kharmorna lite lika Coltrane? I alla fall lite om man verkligen försöker se likheten?
quote: Om man tittar på diskanten, så är dom lika. kanske mellanregisterelementen också. Dyra är dom också alla tre... Och så är det högtalare alla 3
 ( Kharmamodellen till vänster är Esquisite, den i mitten kommer ifrån Avalon Acoustics o heter OPUS** o så MD´s Coltrane till höger. )
Det finns inga likheter... bortsett ifrån att,
# Coltrane o OPUS kan ha samma diskant( beror på vilka versioner som valts, ed). # Coltrane o OPUS har samma grundkonstruktion på sina resp mellanregister dock, så är det ena vertikalvänt medan det andra är horisontal-dito. # Estetiska samt känslomässiga likheter.
Special(= diamant-diskant)-versionen av Avalon´s OPUS Ceramique däremot: 
-har enbart 1st mindre bas än Coltrane(´s 2st), annars samma h-element bestyckning.
** OPUS är coool, kolla: http://www.avalonacoustics.com/opus.html
Mvh A*. |
Edited by - n/a on 2002/09/15 17:38:09 |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 16:37:27
|
Onekligen högtalare som inte lämnar någon oberörd. Är inte den i mitten från Avalon Acoustics... 
|
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 17:22:25
|
Hej T!
Jo visst är det den. Tyckte att den var väldigt lik Avalon´s OPUS( beroende på att det var den ;).
Special(= diamant-diskant)-versionen av Avalon´s OPUS Ceramique däremot: 
-har enbart 1st mindre bas än Coltrane(´s 2st), annars samma h-element bestyckning.
Såhär ser:
-Kharma´s Grand Ceramique ut som har 2st basar till skillnad ifrån:
 -Kharma´s Ceramique som bara har 1st bas( eller, så luras A nu?, ed ;).
Huff´s System Five har däremot  ( bild : http://www.huffloudspeaker.com/big/huff5.gif ) -0st bas pga att/ SluuutaaaaAAARRGGGHHH!!!
OK, nu är det slut!!
Mvh A*. |
Edited by - n/a on 2002/09/15 17:38:15 |
 |
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 17:26:24
|
quote: Originally posted by Girl
quote: Originally posted by Robin Fischer
hade gött!
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
Hej och godmorgon... Kan inte hålla mig längre... Jag tycker också att det är jobbigt att läsa saker i från A,... Kanske kul...men lite invecklat...? //girl...
/...Det är alltid lika kul när det går bra för folk.../
Hej! Själv tycker jag* precis tvärtom. Då det är mkt. roligare att läsa ett inlägg som det lagts ner lite tid och känsla i. Istället för vissa inlägg som endast består av ett par, egentligen helt meningslösa ord***.
*= #85**. **= no_85. ***= Liknande mitt* inlägg ovan. 
Vänligen
// no_85 ..::Prylarna::.. _______________________ I'm #85 so why try harder... |
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 17:55:15
|
Hej no_85!
Roligt att höra! ;).
Till Robin,- Pröva att läsa utan alla *, som ju faktiskt enbart finns till som humanitära förklaringsåtgärder*( som tidigare utgjordes utav paranteser( multipla( till sitt antal( o i irritationsfaktor**).
* Robin, det är ännu svårare** ** utan *, A lovar.
Till girl,- A tycker att det är jobbigt att läsa telefonkatalogen... ... därav avhåller sig A ifrån detta***
*** Nu förstod du ju ingenting,-igen. Det är bättre med *, A lovar.
Mvh A*. |
Edited by - n/a on 2002/09/15 21:54:59 |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 21:46:59
|
hehe, A, det är lungt=) var inget menat alltså, jag tycker bara att de va lite inveckalde:=) speciellt när man är riktigt trött=)
hade!
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/17 : 20:53:01
|
han missade ju en viktig grej på kharmorna ju dom går ju att få i flera olika finishar och den som han har den är rätt småful faktiskt ser stort och tråkigt ut
|
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 19:08:30
|
Den här e ganska lik Coltrane... förrutom diskanten... 
//X-ray
"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med mitt liv försvara din rätt att säga det."
-Voltaire
|
 |
|
jonaswes
Member

65 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 21:44:57
|
Ja rackarns vilka högtalare det finns, det märks på design och finish när högtalarna börjar närma sig priset på en fin villa.
Och du A du e skoj, men mina hjärnceller dansar jitterbug när jag läser dina * och (( och ***
//Rullan går över bomansvind
|
 |
|
Topic  |
|