Har någon av er testat att koppla ifrån DC servot? Påverkades ljudet? Vilka risker tar man om man gör det?
80W dual mono
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Micke Y Jag har clonat en Zapsolute och klarade mig inte utan servot. Jag fick dc på utgången som varierade med stegets värme. Jag tror och tycker att servot inte påverkar ljudet det minsta.
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Flint Clonat?Du har alltså gjort en kopia på steget?Kom du underfund med något som du tyckte var bättre?Komponenter eller nåt som vore värt att byta ut. /////////////////// Sven-Åke /////////////////////
oliver Jag gjorde bara en råkloning av ren nyfikenhet utan att matcha trissororna men den lät kalas ändå. Jag gillar konstruktionsidén med Klass-A och minimal/ingen global motkoppling. Problemet var som sagt dc-driften som nog till stor del berodde på bristen av transistormatchning. Jag valde vanliga standardtrissor och inte minipryttlar/ytmonterat som LC kör med. Nej jag kan inte smickra mig med att ha förbättrat någonting. Jag litar på att LC har plockat ut det göttaste.